Stoppen op zanderige weg of grind - schoenschuiver

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
frin
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 feb 2016, 15:44
Woonplaats: heers

Stoppen op zanderige weg of grind - schoenschuiver

Bericht door frin »

Hallo,
Ik ben 59 jaar en rij bijna heel mijn leven met de moto, ook Oostenrijk, Zuid-Frankrijk,...
Tot heden een drietal keren gevallen bij stoppen op een zanderige weg of grind. Meestal met passagier.
Ik let goed op wanneer ik stop of al stil sta, zet mijn linkervoet op de grond, die schuift enkele cms naar links, maar de moto helt en ik kan mijn voet niet meer verplaatsen.
Vind het wat on cool dit te posten, maar het stoort me al een eeuwigheid. Het pest mijn plezier.

Mvg
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Stoppen op zanderige weg of grind - schoenschuiver

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Zelf vind ik het comfortabelst om ook bij maar net even halthouden beide voeten op de grond te plaatsen, vooral in gravel.
Ik ben (gelukkig) groot genoeg om mijn beide voeten plat op de grond te plaatsen, zodat de motor niet hoeft over te hellen.
Als dat niet kan : Daytona bvb heeft laarzen met verhoogde voetzolen, die je ineens een paar cm groter maken.

Bij halthouden om een passagier te laten afstappen ga ik er toch van uit dat je de zijpikkel uitslaat en vooral, dat je passagier
weet dat hij/zij zo rechtop mogelijk moet afstappen, en dat het niet de bedoeling is dat je tijdens het afstappen "omvergesleurd" wordt.

Op youtube staan tientallen filmpjes, het ene al instructiever dan het andere, omtrent op-en afstappen. Af en toe zit er echt iets leerzaams tussen.
Muug
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 jan 2013, 13:38
Locatie: East Flanders Fields

Re: Stoppen op zanderige weg of grind - schoenschuiver

Bericht door Muug »

Dus van drie keer weg te schuiven op 40 jaar rijden en misschien wel een half miljoen kilometers verstoort uw plezier? :shock:

Ik zal maar zwijgen dan met mijn vijftien (minstens) valpartijen. 8-) Op verhard. De tientallen keren dat ik onverhard op mijn bek ging zal ik maar niet meetellen. :mrgreen: :lol:
http://www.motorpraat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie