Probleempje ZUMO XT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Smetten
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:42
Locatie: 8940 Wervik

Probleempje ZUMO XT

Bericht door Smetten »

Sinds een 10-tal weken ben ik een tevreden eigenaar van de ZUMO XT, gisteren heb ik een update uitgevoerd en constateerde na de update dat alle, een 6-tal, ritten die opgeslagen waren in de APP REISPLANNER heel wat korter waren dan de originele ritten.
Dan maar alle ritten gewist en een nieuwe rit MANNEKEN PIS TOER 2021 van BMW Club Vlaanderen erop gezet.
Vandaag route willen rijden en na start gaf toestel 16u30 aan als uur van aankomst, een kleine 100km verder verscheen plots als aankomstuur 13u40, even gestopt en totale route bekeken en zag dat route gans stuk was ingekort zonder enige actie van mijn kant.
Nu is mijn vraag. Hoe kon dit gebeuren of heb ik ergens fout gemaakt met de update?
Vat bedankt voor eventuele raad.
Zelden thuis
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Probleempje ZUMO XT

Bericht door aantzeetje »

Staat er MyDrive op je telefoon en is die gekoppeld met de XT? En als je MyDrive hebt, staat de verkeersinfo aangevinkt en welke opties gekozen? Staat het automatisch herberekenen aan?
Heb de track eens ingeladen in MyDrive van TT: Verschillende wegenwerken op die route. In Somzée kan je zelfs niet door. Met bovenstaande op AAN, normaal verschijnsel.
Start en eindpunt van die route liggen te dicht bij mekaar (20m). Voor de nieuwste Zumo's is dit te kort bij mekaar. Advies is minimum 50 m. Startpunt ligt zelfs niet op de weg wat ook problemen kan veroorzaken.

Hier ligt de basis van je fout: Routes, van waar ook, zomaar in je gps droppen is nooit een goed idee ( bv andere kaartversies waardoor de via punten naast de weg komen te liggen). Altijd als laatste stap BaseCamp gebruiken. Ja, ik weet dat er ook MRA is maar dat lost het probleem niet op. BC is en blijft het aangewezen eind routeringsprogramma voor elke Garmin.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Smetten
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:42
Locatie: 8940 Wervik

Re: Probleempje ZUMO XT

Bericht door Smetten »

Bedankt voor je reactie, mijn telefoon werd nog nooit gebruikt om routes op te zetten en aan GPS te koppelen, heb daarvoor te weinig kennis.
Alle routes, van BMW CLUB VLAANDEREN, die ik rijd worden gedownload op mijn PC en daarna geimporteerd naar MIJN VERZAMELING op BASE CAMP om te versturen naar GPS toestel.
Zelden thuis
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: Probleempje ZUMO XT

Bericht door ferdi »

Hallo ,
staat het herberekenen van de route uit ?
een andere oorzaak kan zijn dat je niet echt op de route staat op het moment dat je de rit start.
dan gaat hij gewoon over de kortste weg naar het eind punt .
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Probleempje ZUMO XT

Bericht door aantzeetje »

Als je routes van het forum hier inlaadt dan maak je daar eert een track van als referentie mocht die niet in de gpx zitten Daarna laat je de route herberekenen en pas je ze aan aan de track. Maken dat start en einde voldoende it mekaar liggen. Alle via punten overlopen of ze wel goed op de weg staan.
Zoals reeds eerder gezegd: klakkeloos versturen van routes naar de gps is uit den boze.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie