krijg geen instructies van zumo XT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
lucnbeveren
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010, 21:26
Woonplaats: Beveren-waas
Locatie: oost-vlaanderen

krijg geen instructies van zumo XT

Bericht door lucnbeveren »

als ik een route die op de XT staat halfweg wil aanvatten dan krijg ik geen instructies op mijn intercom, alles is verbonden ,ik hoor de klikjes als ik de gps bedien maar krijg geen route aanwijzingen.
De route is zichtbaar op de gps en is ook juist maar geen gesproken instructies hoorbaar
Ik importeer (sleep) de routes steeds met het "spoor" en maak op de gps de route door "converteer naar reis"
Als ik de route aanvang op het beginpunt dan werkt alles goed
Ik heb mijn intercom al herstart ,route terug opgestart ,op het "spoor" gereden ,niets helpt
wie weet raad ?
Luc
ScOOb
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016, 09:38
Woonplaats: Hasselt

Re: krijg geen instructies van zumo XT

Bericht door ScOOb »

Toch toevallig niet het geluid van de navigatie niet op 0 staan ? Volume,en dan mixer eens bekijken
... -.-. --- --- -...
R1150RT - Garmin Zumo XT- Sena SMH5 -  Garmin Express en Basecamp
lucnbeveren
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010, 21:26
Woonplaats: Beveren-waas
Locatie: oost-vlaanderen

Re: krijg geen instructies van zumo XT

Bericht door lucnbeveren »

alles staat goed qua volume
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: krijg geen instructies van zumo XT

Bericht door aantzeetje »

Is een bug in de XT. Heb je met Garmin Express al gekeken of je de laatste firmware voor de XT hebt?
Ir rij nooit tracks naar route geconverteerd in de gps zelf maar altijd routes met de nodige waypoints in (koffie stop, tanken enz..). Hoe je dit op een degelijke manier in BC doet kan je in de link vinden. De beschreven werkwijze voor het herberekenen van bestaande routes blijft ook geldig en is de perfecte manier om routes te maken en herberekenen aan laten staan op gelijk welke zumo.
https://drive.google.com/file/d/1LTR0_D ... i94sc/view
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
lucnbeveren
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010, 21:26
Woonplaats: Beveren-waas
Locatie: oost-vlaanderen

Re: krijg geen instructies van zumo XT

Bericht door lucnbeveren »

probleem is opgelost.

eenvoudig maar je moet het weten.
gelijk waar je op de route komt (tenzij begin en eind op dezelfde plaats is ) ,je staat in de goede rijrichting ,selecteer "navigeren naar eindpunt " en je hebt routebegeleiding op de intercom
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: krijg geen instructies van zumo XT

Bericht door aantzeetje »

Zoals je je vraag stelde moest je eerst nog naar de plaats, halverwege, rijden waar je wou invoegen en van daar de route rijden. Als je al op de route staat lijkt het me logisch dat je voor het eindpunt kiest.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie