Achtervering F700GS vs F800GS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Achtervering F700GS vs F800GS

Bericht door louis »

Beste wensen allemaal.

Vraagje aan de techniekers:

past de achtervering van een F800GS op een F700GS?

In de BMW OEM is dat een verschillend onderdeelnummer, maar verder gaande op de afbeelding lijkt dat hetzelfde.

Reden: ik zou een standaard verlaagde F700GS willen voorzien van een standaard normale veer achteraan.

Er zijn nu eenmaal meer tweedehands veren F800 in omloop dan F700.

Het gaat niet om een ESA model.
Goeni
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2022, 14:28
Woonplaats: 3221

Re: Achtervering F700GS vs F800GS

Bericht door Goeni »

Ik heb ook een fabrieksaf verlaagde f700gs en de wil deze terug naar standaard hoogte brengen. Was het gelukt met de achtervering van de 800gs? Hoe heb je de voorvertoont verhoogd?
Mvg
Goeni
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: Achtervering F700GS vs F800GS

Bericht door louis »

Dag Goeni,

we zijn er nooit aan begonnen. Het was de moto van madam. Ze is overgestapt naar een F800R.

Ik vond het heel fijn rijden zo'n F700GS, volgens mij een fel onderschatte motorfiets.
Vandaar dat ik er aan dacht om die terug te verhogen voor mezelf.

Wat de voorzijde betreft, daar heb ik mij dan ook niet in verdiept. Ik vermoed dat er een verschil zal zijn in de lengte van het inwendige onderdeel dat de buitenpoot met de standpijp verbindt.

Mocht je er aan beginnen blijf ik wel benieuwd naar het resultaat en wat er dan al dan niet gedaan werd.

Succes
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Achtervering F700GS vs F800GS

Bericht door aantzeetje »

Je motor is dan in "onbalans". Ttz achteraan staat die te hoog tov de voorkant. Gevolg: je voorband slijt veel sneller dan normaal. Heb het zelf kunnen ondervinden door mijn ESA op de RT op 2 personen met bagage te zetten terwijl ik er alleen op zat. Stuurde voortreffelijk maar de voorband was na 6000km ribbedebie.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Goeni
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2022, 14:28
Woonplaats: 3221

Re: Achtervering F700GS vs F800GS

Bericht door Goeni »

Ik ben er nog niet aan begonnen aangezien hij echt wel lekker rijdt zoals hij nu is. Het enige is dat ik nu sneller aan zijn maximale hellingsgraad kom dan wanneer hij de standaard hoogte heeft. Voorlopig stoort het met nog niet genoeg om eraan te beginnen sleutelen
Plaats reactie