Advies synchro - onregelbare Bing carburatuer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bellaert R80
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2019, 18:06
Woonplaats: Gent

Advies synchro - onregelbare Bing carburatuer

Bericht door Bellaert R80 »

Hallo

Graag had ik wat advies voor ik stukken begin te bestellen.

Mijn BMW R80 (1987) draait niet synchroon en draait stationair te veel toeren (ong 2000-2200)
Carbtune er op geplaatst en de linker cilinder staat tot helemaal boven terwijl rechter cilinder mooi onderaan hangt.

Gestart met reinigen carburateurs, luchtfilter, nieuwe bougies, kleppen goed gezet en opgelet bij de plaatsing zodat hij geen lucht trekt.
Alles terug op fabrieksinstelling gezet wat regelschroeven betreft.

Rit gemaakt van ong 15min, stationair een te hoog toerental -> Carbtune erop en nog steeds zelfde probleem.
Wat opvallend is, als ik de regelschroef onderaan de linkse cilinder volledig in schroef heeft dit nauwlijks invloed op het toerental. Wat staan vloeken en na een tijdje de vlotterkamers er eens af genomen en opgemerkt dat er een groot verschil is in niveau. Het niveau van de linker staat hoger: ong 16mm en de rechter 11mm.

Voor ik dus vlotters begin te bestellen, zie ik iets over het hoofd?

Extra informatie:
De carburateurs enkel gereinigd, geen nieuwe pakkingen of sproeiers geplaatst.
Ik heb de timing nog niet gedaan met een strobo.
Het motorblok heeft volledig uiteen gelegen als proef voor mijn laatste jaar hulp mecanicien bij Syntra. Helaas door Corona heb ik een blok mee naar huis moeten nemen dat 75% af was dus de rest zelf afgewerkt.
BMW R80 1987 - BMW F800S 2007
Bairy_m
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 dec 2021, 13:24
Woonplaats: Anzegem

Re: Advies synchro - onregelbare Bing carburatuer

Bericht door Bairy_m »

Zelf moet ik nog de carbs en timings goed zetten op mijn r75/6, maar ik had gelezen dat je best eerst de timing goedzet en dan begint aan de carbs.

Betreffende de timing kan je mss geholpen zijn met

https://youtu.be/cRbaKhue-eo [/Video]
Bellaert R80
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2019, 18:06
Woonplaats: Gent

Re: Advies synchro - onregelbare Bing carburatuer

Bericht door Bellaert R80 »

Hallo Bairy_m

Dat klopt, ik zou idd eigenlijk eerst de timing moeten doen maar heb geen strobo. De linker carburateur trekt zo veel harder ook dan rechts dat het volgens mij niet enkel een timing issue is.

Bedankt ook voor de video, het is een goed en duidelijk Youtube kanaal dat ik ook al gebruikt heb, maar mijn R80 is van !987 en die werkt niet meer met vis platinées ;-)
BMW R80 1987 - BMW F800S 2007
Bellaert R80
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2019, 18:06
Woonplaats: Gent

Re: Advies synchro - onregelbare Bing carburatuer

Bericht door Bellaert R80 »

Vervolg

Wat gemorreld aan veertje van de vlotternaald en beide niveaus in de vlotterkamers nu min of meer gelijk.
Volgende stap, is er iemand in de buurt van Gent met een strobo?
BMW R80 1987 - BMW F800S 2007
Bellaert R80
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2019, 18:06
Woonplaats: Gent

Re: Advies synchro - onregelbare Bing carburatuer

Bericht door Bellaert R80 »

Vervolg 2

Een Strobo / timing lamp gekocht via tweedehands en timing correct gezet, nu warmrijden en synchroniseren.
Moest er dus iemand in de toekomst een nodig hebben in Gent, ik heb er een liggen :-)
BMW R80 1987 - BMW F800S 2007
Plaats reactie