Nieuwe band

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
odulleke
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2014, 19:53
Woonplaats: Schelle

Nieuwe band

Bericht door odulleke »

Hallo, ik heb een R1200RT LC van 2014. Welke band leg ik er het beste op. Ik heb al gehoord dat de Pilot Road 6 van Michelin zo sterk gestegen is in prijs. Ik ben een rustige rijder en verg niet het uiterste van de banden.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Nieuwe band

Bericht door aantzeetje »

Misschien een Pilot Road 4 GT laten opleggen? Scheelt iets van een 50€ met de 6. Alhoewel die prijs ook nog goed mee valt denk ik. Net even gekeken op Allopneus in F.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Nieuwe band

Bericht door Koppel!! »

Ouder type band kiezen, zoals aantzeetje zegt, die zijn daarvoor niet slechter geworden maar zijn meestal een stuk goedkoper dan het nieuwerwetse spul.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Nieuwe band

Bericht door Herman1200RT »

Ik ben van de vier naar de vijf gegaan en is een wereld van verschil. De karkas is veel steviger wat het rijgedrag in de bochten en in langsgroeven sterk
verbeterd. De vier ging ongeveer 11d km mee. Met de vijf 14d km. Het prijsverschil is daarmee ook te verwaarlozen. Ik rijd nu met de zes, is dezelfde als de vijf alleen meer tekening op de flanken. Ik zou nooit geen vier meer nemen. Ik rijd ook met een 1200RT LC.
Plaats reactie