druppelteller K1600GTL

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
vandenbrandenpatrick
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 sep 2018, 08:40
Woonplaats: antwerpen-wilrijk

druppelteller K1600GTL

Bericht door vandenbrandenpatrick »

Hoi,
ik wil een druppelteller aansluiten op K1600GTL. Thans sluit ik deze aan via klemmen op de batterij. Druppelteller is iets van lidl, maar doet het. Doch moet steeds het zadel eraf halen en zou liever werken via de din stekker van de moto. Welk toestel is hier het best en meest geschikt voor? Moeten er kabels apart bijgekocht worden? Of moet ik me wenden tot de dure BMW lader.
MOTO HEEFT WEL CANBUS. Er zijn op de moto twee aansluitingen, één onder het zadel en één rechts thv de tank. Hebben die dezelfde functie en kan de druppelteller op beide werken.
Mvg
Patrick
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: druppelteller K1600GTL

Bericht door ®win »

Om te laden via de stekkerdozen heb je een Canbus-geschikte lader nodig. Dat is of de BMW lader of de Optimate 4 Dual program.

Er zijn ook alternatieven te vinden/maken. Met een gewone lader kun je rechtstreeks op de accu laden. In dat geval kun je een kabel op de accu aansluiten met een (afsluitbare) connector op een makkelijk bereikbare plaats. Ook kun je een losse stekkerdoos kopen en deze rechtstreeks op de accu aansluiten (met zekering). Dan kun je deze op een goed bereikbare plek monteren.

Overigens zou ik wel kiezen voor een 'intelligente' lader, met een programma van onderhoudsladen (zoals bv de Optimate). Met een eenvoudige lader die alleen laadstroom geeft, kun je de accu beschadigen ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Plaats reactie