GS-LC afgebroken SW-Motech Alu-Rack

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

GS-LC afgebroken SW-Motech Alu-Rack

Bericht door maxie »

Vandaag gezien dat dit stuk weer is afgebroken, hebben dit al eens gerepareerd langs beide kanten, maar blijft precies zwak punt daar.
Ik laad de topcase niet te zwaar, maar persoonlijk vind ik dat het rack ver naar achter steekt, daar veel vibratie erop, met dit gevolg.
Nu kan ik dit nog een repareren of een nieuw kopen.
Het gene dat ik nu heb is een stalen, is aluminium beter?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
United we conquer
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: GS-LC afgebroken SW-Motech Alu-Rack

Bericht door Danny »

't Heeft weinig met metaal te maken dan wel eerder met vormgeving, iets waar niks profiel in zit.
Gewoon platte plaat dat heeft niet veel te vertellen, natuurlijk is zo'n zwaar stalen ding sterk maar een dik alu ook; dit is geen van beiden.
moesten er opstaande randen aan geplooid zijn was 't al minstens dubbel zo sterk.
laat er ergens eentje laseren of laat er randen aan plooien.

die dingen worden tegenwoordig licht gemaakt en één hoekje eraan maakt een wereld van verschil.

Als je ziet waar de breukzone is, net voorbij 't profiel, misschien er een hoekje laten bijlassen zodat de plooi doorloopt.
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: GS-LC afgebroken SW-Motech Alu-Rack

Bericht door pat__ »

Danny schreef:'t Heeft weinig met metaal te maken dan wel eerder met vormgeving, iets waar niks profiel in zit.
Gewoon platte plaat dat heeft niet veel te vertellen, natuurlijk is zo'n zwaar stalen ding sterk maar een dik alu ook; dit is geen van beiden.
moesten er opstaande randen aan geplooid zijn was 't al minstens dubbel zo sterk.
laat er ergens eentje laseren of laat er randen aan plooien.

die dingen worden tegenwoordig licht gemaakt en één hoekje eraan maakt een wereld van verschil.

Als je ziet waar de breukzone is, net voorbij 't profiel, misschien er een hoekje laten bijlassen zodat de plooi doorloopt.
Inderdaad, een platte plaat heeft weinig stevigheid en er is precies ook teveel materiaal uitgehaald daar waar de plaat gebroken is. Laat op de breuklijnen een hoekplaat lassen aan beide zijden, de half geplooide kantjes op 90° zetten en je kan er weer een tijd mee door.
Andere oplossing: laat de plaat namaken in RVS (met geplooide kanten) en maak de uitsparingen minder groot.
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: GS-LC afgebroken SW-Motech Alu-Rack

Bericht door maxie »

Danny schreef:'t Heeft weinig met metaal te maken dan wel eerder met vormgeving, iets waar niks profiel in zit.
Gewoon platte plaat dat heeft niet veel te vertellen, natuurlijk is zo'n zwaar stalen ding sterk maar een dik alu ook; dit is geen van beiden.
moesten er opstaande randen aan geplooid zijn was 't al minstens dubbel zo sterk.
laat er ergens eentje laseren of laat er randen aan plooien.

die dingen worden tegenwoordig licht gemaakt en één hoekje eraan maakt een wereld van verschil.

Als je ziet waar de breukzone is, net voorbij 't profiel, misschien er een hoekje laten bijlassen zodat de plooi doorloopt.
Thanks Danny en Pat, ik ga daar een RVS rack van laten maken
United we conquer
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: GS-LC afgebroken SW-Motech Alu-Rack

Bericht door maxie »

Heb contact opgenomen met de leverancier hiervan.
Infeite kon ik het antwoord daarvan al verwachten, "wij hebben hiervan al heel veel verkocht, en hebben dit nog nooit gezien"
Dan dacht ik, het zal een fabricagefout zijn :grin:
Nee zeggen ze, waarschijnlijk uw topcase te zwaar geladen haha.
Heb iemand gevonden die dit in inox gaat maken.
United we conquer
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: GS-LC afgebroken SW-Motech Alu-Rack

Bericht door jovdt »

Zoals meestal...twee jaar garantie op papier :-( Letterlijk te nemen :grin:
albertjohnnson
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2022, 11:41
Woonplaats: New York
Contacteer:

Re: GS-LC afgebroken SW-Motech Alu-Rack

Bericht door albertjohnnson »

What about the insurance claim? Are they also denied for the insurance claim to repair?
Plaats reactie