F 750 gs bijna 2 jaar oud= onderhoudskost

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
guy-deneve@live.be
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:53
Woonplaats: LIEDEKERKE

F 750 gs bijna 2 jaar oud= onderhoudskost

Bericht door guy-deneve@live.be »

Voor wie graag weet hoeveel een onderhoud tegenwoordig kost in een officiele garage. Zie hier mijn facturen.
Factuur nr 1( 800k) = bmw-inrijcontrole olie,filter ,verzekering vervangmotor =193 euro
Factuur nr2 (na bijna 1 jaar 7909 km)=olie,filter,nazicht ,kettingspanning,software controle,remvloeistof,verzekering vervangmotor = 274 euro
Factuur nr3 (na bijna 2 jaar 14854 km)=olie,filter,nazicht,remblokken achter vervangen(ook al was het nog niet echt nodig)=275euro heb wel een Pocket Wallet gekregen (plastic portemonnee)
Totaal onderhoud= 742 euro
Opvallend is dat de gebruikte olie 50 percent duurder is tussen de eerste en de laatste factuur.
Ik zou graag eens weten wat een groot onderhoud zal kosten. Misschien beter zelf doen .
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: F 750 gs bijna 2 jaar oud= onderhoudskost

Bericht door Danny »

Ik snap niet wat je hier mee wil zeggen, vind je het duur of wat?
remblokken vervangen ook al was het niet nodig, dat moet je daar zeggen en niet hier.
Je laat allicht jaarbeurten uitvoeren bij gebrek aan kilometers.
elke 10.000 een beurt is voldoende en alle 20.000 een grote beurt, gaat je zeker wat kosten, klepjescheck met nieuwe pakking en de rest van de beurt kost vlot 500€
er is ook flink wat werk aan zeker als ze moeten gesteld worden, das rap een uur extra...

ik zou 't zelf doen, ...
Bellaert R80
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2019, 18:06
Woonplaats: Gent

Re: F 750 gs bijna 2 jaar oud= onderhoudskost

Bericht door Bellaert R80 »

Ik volg Danny in zijn opmerkingen.

Door lage aantal kilometers ben je kleine onderhoudsbeurten aan het betalen.
Klein onderhoud kan je eenvoudig zelf doen (en op die manier betaal je niet onnodig remblokken)
Groot onderhoud is idd een dikke 500EUR.

Wat stijging in prijs olie betreft, veel verbruiksartikelen/onderdelen zijn sterk in prijs gestegen.
Als ik bv de prijs van mijn banden vergelijk met michelins 3 naar 4 was de prijs bijna het dubbele en dat was niet omdat het het nieuwere type was.
BMW R80 1987 - BMW F800S 2007
Blade-x
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2022, 10:29
Woonplaats: Arendonk

Re: F 750 gs bijna 2 jaar oud= onderhoudskost

Bericht door Blade-x »

tja zelf doen is wel goedkoopste en scheelt heel wat
heb onlangs een heel pakket gekocht motorex olie ( voor motor boit cardan) bougies filter riem brandstoffilter extra kuipboutjes etc was ongeveer 160 euro kwijt
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: F 750 gs bijna 2 jaar oud= onderhoudskost

Bericht door ferdi »

klopt allemaal , zelf doen is goedkoper ...
ik ga echter toch naar de garage elk jaar , ook al doe ik geen 10.00km
als we de jaar beurten doen blijf je wel gratis verzekert van BMW - assistence
een pech - verhelping apart betalen kost ook wat en dan is het totale verschil volgens mij klein , of mis ik iets ?
Plaats reactie