bootverbinding met Corsica

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

bootverbinding met Corsica

Bericht door ludo V E »

ik ben van plan om in Juni naar Corsica te rijden , is er via de BMW club iets voorzien om een korting te krijgen om een overzet met de moto te bekomen , ik weet nog nog niet van waar ik de overzet wil maken Frankrijk of Italie zal van de prijs afhangen , weet er iemand een goed hotel of slaapplaats voor Corsica , liefst in het centrum van het eiland . iemand een suggestie of info laat maar komen .
MVG Ludo
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: bootverbinding met Corsica

Bericht door st1100 »

Ben jaren geleden ook naar Corsica geweest. Te lang geleden om nog relevant te zijn qua bootverbindingen Wij zijn toen van Livorno naar Bastia gevaren. En verbleven we ook in de buurt van Bastia….. en ook al lijkt Corsica niet zo groot , tenzij je langs die 1é grote baan gaat geraak je toch op een dag niet over en weer. De mooi bergbanen pakken heel veel tijd. Ik zou dus , al je kan , niet op 1 plek logeren maar wat meer verdeeld over het eiland


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
bandsmet
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2023, 22:56
Woonplaats: belguim

Re: bootverbinding met Corsica

Bericht door bandsmet »

Geen probleem, Ludo! Ik heb het nagekeken en het hotel waar ik verbleef heet "Le Montagne Charme". Het was echt een aangename ervaring. En als je meer algemene tips nodig hebt over reizen en verblijven, vond ik deze blogpost erg nuttig: https://rentola.be/blog/alles-wat-je-mo ... een-woning Alles wat je moet weten over plaatsbeschrijving bij het huren van een woning</a>. Hoewel het voornamelijk gaat over het huren van woningen, zijn er enkele algemene tips die ook nuttig kunnen zijn voor reizigers. Veilige reizen en geniet van je trip naar Corsica
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: bootverbinding met Corsica

Bericht door ludo V E »

Bedankt voor de reactie , ben in Juni naar corsica geweest , alles is volgens plan verlopen , bij vertrek de nachtboot genomen van Toulon naar Bastia , bij terugreis de nachtboot van Bastia naar Savone , geboekt bij Corsica ferrys . in Corsica een hotel in ongeveer het centrum van het land , van daaruit ritten gemaakt tussen de 250 km en 330 km ( 6 in totaal ) , alles was goed tedoen de overnacht plaatsen waren op voorhand geregeld . Een mooi land een aanrader , op de binnenwegen wel oppassen voor loslopende dieren ( meestal varkens en geiten ) . Een geslaagde vacantie zonder pech of ongeval meer moet dat niet zijn en al de rest is mooi meegenomen .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Plaats reactie