REDUCERING Kw/pk

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

REDUCERING Kw/pk

Bericht door panneman.be »

Vraagje, heeft er iemand weet dat men een motor van 2015 op volle vermogen (160PK) ingeschreven in Duitsland kan laten reduceren naar 106 PK om de inschrijvingskost te verminderen ?
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door YOwan »

Volgens mij niet !....
Is hetzelfde principe als een 50cc bromfiets, eens je die inschrijft als motorfiets kan je dat niet meer 'terugdraaien'.
(of de wetgeving hieromtrent moest veranderd zijn ?)
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door J@n »

Diep in de kempen zit er ergens een tweedehands motodealer :roll: die zo goed als al zijn moto's 'naar keuze' op 25/35KW of full power kan leveren.
'Den truuk' die hij gebruikt is de moto uitvoeren naar D, laten aanpassen en keuren in D en terug in voeren naar B. Het kan dus volgens mij wel. Alleen zul je op zoek moeten gaan naar juiste Duitse connecties ...
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door panneman.be »

Heb de vraag ook gesteld in Duitsland waar ze dergelijk motor aanbieden.
Wacht op antwoord.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Flat Twin Power

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door Flat Twin Power »

Je zou dan inderdaad een herkeuring moeten laten doen in Duitsland waar men een nieuw conformiteitsattest aflevert waarop 106 pk staat ipv de 160. Dan pas zou je het opnieuw kunnen inschrijven in België.
Er zullen waarschijnlijk wel garages te vinden zijn die dat willen doen, alleen is de vraag tegen welke prijs.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door willy »

Is het sop de kool waard?
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door panneman.be »

Ondertussen ook antwoord gekregen van Duitse dealers.
Zou niet meer mogelijk zijn om reden dat de Belgisch autoriteiten/wetgeving strenger is geworden en inschrijving weigeren (????)
Is natuurlijk een uitleg waar je weinig aan hebt. Moest er iemand zijn die daar toch ervaring mee heeft hoor ik het graag.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door Ralph »

J@n schreef:Diep in de kempen zit er ergens een tweedehands motodealer :roll: die zo goed als al zijn moto's 'naar keuze' op 25/35KW of full power kan leveren.
'Den truuk' die hij gebruikt is de moto uitvoeren naar D, laten aanpassen en keuren in D en terug in voeren naar B. Het kan dus volgens mij wel. Alleen zul je op zoek moeten gaan naar juiste Duitse connecties ...
Aaaaah, doet Geert dat zo? Ik vroeg het mij al af!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door panneman.be »

En wie is Geert en waar zit Geert?
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door stefke2 »

http://www.ggmotoren.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door panneman.be »

Merci :!:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door gTa9000 »

panneman.be schreef:Ondertussen ook antwoord gekregen van Duitse dealers.
Zou niet meer mogelijk zijn om reden dat de Belgisch autoriteiten/wetgeving strenger is geworden en inschrijving weigeren (????)
Is natuurlijk een uitleg waar je weinig aan hebt. Moest er iemand zijn die daar toch ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Sinds wanneer? Ik heb een teruggetunede K13R uit Frankrijk perfect kunnen inschrijven aan verminderd vermogen. Al die Belgische motoren met verminderd vermogen idem: ze kunnen toch niet plots gaan weigeren om die in te schrijven op een nieuwe persoon? Als die Duitse motor officiële Duitse documenten heeft die stellen dat 'ie op 100pk draait, dan zie ik het probleem niet. Tenzij ze weer ergens één of ander puntje gevonden hebben op basis waarvan ze (hoogst waarschijnlijk tegen de wet in) moeilijk over doen.
Laatst gewijzigd door gTa9000 op 04 feb 2016, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door panneman.be »

gTa9000, het gaat over ingeschreven motoren in Duitsland die niet meer op een verminderd vermogen "zouden kunnen" ingeschreven worden.
een motor die al een verlaagd vermogen heeft is uiteraard gen probleem.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door gTa9000 »

OK. :-)

Mag ik dan uit je post afleiden dat die Belgische autoriteiten (die inschrijving aan verminderd vermogen weigeren) wéét hebben van die vermogensvermindering? Dat zou dan betekenen dat de vermogensvermindering als een bijkomende regel op de Fahrzeugbrief wordt vermeld en dat er geen nieuwe Fahrzeugbrief wordt afgeleverd? (Dan klinkt dat logisch.) Mocht men in Duitsland nieuwe papieren afleveren (na de vermogensvermindering) met énkel maar het verminderd vermogen op, dan weten die Belgische autoriteiten daar toch niks van?
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door panneman.be »

Hoe de vork juist in de steel zit weet ik (nog) niet.
Feit is dat Duitse dealer zegt dat het niet mogelijk is. Als je op de website van BMW gaat kijken vind je er ook geen (zo goed als nieuwe) met gereduceerd vermogen. Waarom het niet meer kan en of het met een bestaande of nieuwe Fahrzeugbrief is weet ik niet.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door gTa9000 »

't Zou gek zijn dat BMW zou stoppen met vermogensreducties omdat de Franse wet is gewijzigd. In Duitsland zijn er toch ook fiscale/verzekeringstechnische redenen om vermogen te reduceren?
Maar ik kan me inbeelden dat een merk zoals BMW inderdaad dat gedoe met die vermogenswijzigingen om her en der wat taxen uit te sparen, grondig beu wordt. 't Zou me inderdaad niet verwonderen dat zoiets ooit ophoudt...

Keep us informed!
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door patrick k100 »

verleden week bij peter d'haese politie inspecteur als gastspreker en hij zei ook dat niet meer mogelijk is
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door JohanDB »

patrick k100 schreef:verleden week bij peter d'haese politie inspecteur als gastspreker en hij zei ook dat niet meer mogelijk is
:wink:
Di Lucca
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2023, 09:41
Woonplaats: Ravels

Re: REDUCERING Kw/pk

Bericht door Di Lucca »

Plaats reactie