Synthetische olie

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
HERVE
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 nov 2021, 08:00
Woonplaats: Oostende

Synthetische olie

Bericht door HERVE »

Kan er iemand bevestigen of Originele BMW 15W-50 ADVANTEC Pro synthetische olie is of niet. Alcast bedankt mvg Herve.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Synthetische olie

Bericht door ®win »

Volgens Leebmann24.de:
Bei diesem innovativen Verfahren werden Grundöle, die 75-90 % eines Motoröls ausmachen, aus Erdgas statt aus Erdöl hergestellt. Das Ergebnis ist ein kristallklares Grundöl, das praktisch keine der in Erdöl vorkommenden Verunreinigungen enthält. Dieses reine und kristallklare Grundöl, kombiniert mit der aktiven Reinigungstechnologie, schafft ein Motoröl, welches BMW Motoren hervorragend sauber hält und schützt – ein Schutz, der übliche Branchenstandards übertrifft und kritische Motorbauteile sauberer hält.
Dit innovatieve proces gebruikt aardgas in plaats van aardolie om basisoliën te produceren, die 75-90% van een motorolie uitmaken. Het resultaat is een kristalheldere basisolie die vrijwel vrij is van de onzuiverheden die in aardolie voorkomen. Deze pure en kristalheldere basisolie, gecombineerd met actieve reinigingstechnologie, creëert een motorolie die uitzonderlijk schoon en beschermend is in BMW-motoren - bescherming die de industrienormen overtreft en kritische motoronderdelen schoner houdt.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Synthetische olie

Bericht door aantzeetje »

De reden dat het niet vermeld staat op de olie flacon is dat het een type III olie is. Is de US is dat synthetisch maar in andere landen, zoals de EU, is synthetisch pas vanaf classificatie IV en V.

Voor welke motor is dit? Mijn R1200RT 2009 krijgt Castrol Power RS 15W-50 (API SN - JASO MA2) is daar heel gelukkig mee.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
HERVE
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 nov 2021, 08:00
Woonplaats: Oostende

Re: Synthetische olie

Bericht door HERVE »

Hallo aantzeetje,
Ik heb een BMW R1100rt van 2000. De vorige keer heb ik synthetische olie (15w50) in gedaan en vroeg me af of ik die nu moogt vervangen door BMW 15W-50 ADVANTEC Pro.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Synthetische olie

Bericht door aantzeetje »

In principe is dat geen probleem. Rest de vraag waarom je duurdere BMW olie zou gaan gebruiken?

Als je 1100 olie verbruikt zou ik er eerder semi-synthetische gebruiken of zelfs gewone minerale olie SAE 20W-50 zoals trouwens voorgeschreven.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
HERVE
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 nov 2021, 08:00
Woonplaats: Oostende

Re: Synthetische olie

Bericht door HERVE »

Bedankt voor het antwoord maar mijn R 1100rt verbruikt geen olie. Heb nu eenmaal vorige keer synthetische olie in gedaan omdat ik niet wist welke olie erin zat. Die BMW olie kost nu ook niet veel meer of andere olie. Grt
Plaats reactie