Roeste vijzen/nieuwe vijzen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSARijder2008
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2023, 06:26
Woonplaats: Wetteren

Roeste vijzen/nieuwe vijzen

Bericht door GSARijder2008 »

Hallo iedereen, ik rij met een BMW GSA R1200 adventure van 2008. Al mijn vijzen rondom zijn allemaal roest. (Zo gekocht). Bestaan er setjes met nieuwe vijzen? Alsook waar mijn achterrem olie in klemt is volledig roest. Is dit ook nieuw te verkrijgen? Wat doen jullie met roeste plekken op de kader?
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Roeste vijzen/nieuwe vijzen

Bericht door Danny »

Roestvlekken kan je aanpakken met simpele roestomvormer zoals Noverox, je kan ook aan 't schuren gaan, zinkspray en lakken of kader demonteren en opnieuw laten poederlakken...
Schroeven zijn ook te behandelen (klusje) of je vervangt op het "gemakske" iedere aangetaste schroef, de nippels van de spaken laat je beter zitten en die behandel je (noverox en zinkspray) en ze zijn weer voor jaren goed.

Je kan een account aanmaken op het NL GS forum en Calypso een mailtje sturen, hij verkoopt op voorhand samengestelde pakjes RVS schroeven per model voor een zeer democratische prijs en de kwaliteit is goed!!
GSARijder2008
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2023, 06:26
Woonplaats: Wetteren

Re: Roeste vijzen/nieuwe vijzen

Bericht door GSARijder2008 »

Ok Danny, ik zal eerst eens kijken wat die roestomvormers kunnen. Als het niet mijn goesting is bestel ik de vijsjes.
Bedankt voor je reactie. ;-)
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Roeste vijzen/nieuwe vijzen

Bericht door Geert_GS »

Danny schreef: 16 feb 2023, 11:27 Je kan een account aanmaken op het NL GS forum en Calypso een mailtje sturen, hij verkoopt op voorhand samengestelde pakjes RVS schroeven per model voor een zeer democratische prijs en de kwaliteit is goed!!
Danny , goede tip van U om account aan te maken op het NL GS forum.
Al dikwijls zo ook hulp gekregen en/of nuttige tips verkregen.
Een forum dat leeft en volg het bijna dagelijks.
Dat hangt een beetje af van mijn werkuren. :thumbleft:
Plaats reactie