als er iemand zou twijfelen aan de Dunlop Mutant,ligt er bij mij voor en achter op,topband,niet meer verder zoeken,doen
heeft de capaciteiten in de regen van een echte regenband,
op droog een hellingshoek van 45 graden halen is kinderspel
hij zou de levensduur zou een tourband hebben (dat zullen we dan zien)
voila, ik wou even mijn ervaring delen
Dunlop Mutant op GSA 1250
Moderator: GVN
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 jan 2021, 10:15
- Woonplaats: Hofstade- Aalst
Re: Dunlop Mutant op GSA 1250
Bedankt, Patrick! Ik was al eventjes op zoek naar gebruikerservaringen met deze (toch wel interessante) band.
Ik overweeg hem als dagelijkse H&T Gent-Brussel band, in te zetten op mijn K1300R.
Ik overweeg hem als dagelijkse H&T Gent-Brussel band, in te zetten op mijn K1300R.
Re: Dunlop Mutant op GSA 1250
Een hele goeie, heb ik ook!
Re: Dunlop Mutant op GSA 1250
Ondertussen heb ik de Mutant al ca. 3.000 km op m'n K1300R. Gekocht als "allround" band met 't oog op winter/zomer forensritten bij (ook) koudere temperaturen en natte wegen.
De Mutant heeft eigenlijk nul opwarmtijd nodig en gript ook bij 8°C luchttemperatuur op natte baan van de eerste meter; dat is bij (zeer) goeie natweerbanden van sportievere inslag wel even anders (die moeten echt wat temperatuur en soepelheid hebben). Bij nat weer (staand water) biedt de band door het hoog aandeel groeven echt bijzonder veel grip. Gripverlies gebeurt zeer geleidelijk (itt enkele banden met uitstekende natweercapaciteiten, die evenwel bruusker grip verliezen), wat ook nodig is omdat de communicatie van nakend gripverlies eerder beperkt is.
Bij droog weer en (zeer) stevig tempo (voluit accelereren, serieuze hellingshoeken tot kneedown) trekt deze band wel extreem brede strepen en gaat het zachte rubber er vandoor als bij een rasechte circuitband. Een stevige bochtendag van 500km autostrade (heen&terug) en 600km bochten in Luxemburg/Moesel hebben bij mij eigenlijk de flanken al half opgepeuzeld.
Maar de grip is verrassend goed, ook bij hoge banden- en baantemperaturen. De band gaat niet excessief smeren of smeuïg aanvoelen; ook hier blijft de communicatie wel niet top notch, vergeleken met sportbanden genre M7RR/M9RR.
Slijtage lijkt me wel sneller te gaan dan m'n 2 vorige sets M7RR... dus 't is een band die echt goed is, maar ook goed snel verslijt. Zeker aan te bevelen voor de allround motorrijder die wel wat grip kan gebruiken en niet gaan beknibbelen op bandenbudget (al is de Mutent in se geen erg dure band).
De Mutant heeft eigenlijk nul opwarmtijd nodig en gript ook bij 8°C luchttemperatuur op natte baan van de eerste meter; dat is bij (zeer) goeie natweerbanden van sportievere inslag wel even anders (die moeten echt wat temperatuur en soepelheid hebben). Bij nat weer (staand water) biedt de band door het hoog aandeel groeven echt bijzonder veel grip. Gripverlies gebeurt zeer geleidelijk (itt enkele banden met uitstekende natweercapaciteiten, die evenwel bruusker grip verliezen), wat ook nodig is omdat de communicatie van nakend gripverlies eerder beperkt is.
Bij droog weer en (zeer) stevig tempo (voluit accelereren, serieuze hellingshoeken tot kneedown) trekt deze band wel extreem brede strepen en gaat het zachte rubber er vandoor als bij een rasechte circuitband. Een stevige bochtendag van 500km autostrade (heen&terug) en 600km bochten in Luxemburg/Moesel hebben bij mij eigenlijk de flanken al half opgepeuzeld.
Maar de grip is verrassend goed, ook bij hoge banden- en baantemperaturen. De band gaat niet excessief smeren of smeuïg aanvoelen; ook hier blijft de communicatie wel niet top notch, vergeleken met sportbanden genre M7RR/M9RR.
Slijtage lijkt me wel sneller te gaan dan m'n 2 vorige sets M7RR... dus 't is een band die echt goed is, maar ook goed snel verslijt. Zeker aan te bevelen voor de allround motorrijder die wel wat grip kan gebruiken en niet gaan beknibbelen op bandenbudget (al is de Mutent in se geen erg dure band).
Re: Dunlop Mutant op GSA 1250
Het zou er nog maar aan te pas te komen als er "tuttefrut" opligt.Een stevige bochtendag van 500km autostrade (heen&terug) en 600km bochten in Luxemburg/Moesel hebben bij mij eigenlijk de flanken al half opgepeuzeld.
Maar de grip is verrassend goed
dit soort banden is altijd top maar ook gelijk versleten
Re: Dunlop Mutant op GSA 1250
Nu we enige tijd verder zijn, hoe is de levensduur ?patrick temmerman schreef: ↑01 jan 2021, 10:44 als er iemand zou twijfelen aan de Dunlop Mutant,ligt er bij mij voor en achter op,topband,niet meer verder zoeken,doen
heeft de capaciteiten in de regen van een echte regenband,
op droog een hellingshoek van 45 graden halen is kinderspel
hij zou de levensduur zou een tourband hebben (dat zullen we dan zien)
voila, ik wou even mijn ervaring delen