Accu voor R80RT bwj89

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Benny01
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 mei 2014, 19:57
Woonplaats: Geel

Accu voor R80RT bwj89

Bericht door Benny01 »

Ik ben op zoek naar een nieuwe accu voor mijn R80RT.
Heb al 2 Yuasa accu's versleten, deze gingen telkens 2 jaar mee. In de winter altijd aan de druppellader.
Heb al wel gemerkt dat de R80RT veel startvermogen nodig heeft.
Standaard zit er een 30Ah accu in.
Ik dacht van deze keer voor een goedkoper model te gaan daar de Yuasa mijn vertrouwen ook niet meer heeft.
Hierbij kwam ik uit bij de volgende 2 :
Blackmax motor accu 53030/ 53230
https://accutotaalcenter.nl/accu/blackm ... 030-53230/


Panther Premium motor accu 53030
https://accutotaalcenter.nl/accu/panthe ... ccu-53030/
Panther wordt geproduceerd door fabrikant : Varta
Calciumtechnologie
Verhoogde technische specificaties
Goede startcapaciteit
Onderhoudsvrij
STARTCAPACITEIT 390A EN + POOL RECHTS

Heeft iemand ervaring met deze merken want ik denk niet dat ze moeten onderdoen voorde duurdere merken .
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Accu voor R80RT bwj89

Bericht door Danny »

me dunkt dat het merk in jouw geval er niks mee te maken heeft, eerder het ""altijd aan de druppellader""

ik weet meer batterijen stuk gaan met constant aan die druppellader dan geen of af en toe eens bijladen.

dus kies een batterij, eender welke en hang ze een dag per maand aan de lader (een uurtje) of een dagje aan de druppellader, nog beter is loskoppelen en aan de lader af en toe (elke 5 a 6 weken misschien)
het allerbeste is regelmatig rijden.

motoren winterstallen is sowieso ellende zoeken, elke maand even starten, kwartiertje warm draaien, wat vooruit achteruit duwen, goed inveren, remmen eens gebruiken geeft na de winter vaak minder kans op lekkage of andere rotzooi dan maanden wegzetten.
conserveren voor stalling vraagt veel aandacht en af en toe eens alles laten bewegen is zeker minder ellende.

de tegenargumenten zijn condens etc... maar liever effe frisse olie na de winter dan een keerring vervangen
Benny01
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 mei 2014, 19:57
Woonplaats: Geel

Re: Accu voor R80RT bwj89

Bericht door Benny01 »

Blijkbaar drogen batterijen die je zelf moet vullen ook uit hoor ik zeggen en zijn dus te vermijden.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Accu voor R80RT bwj89

Bericht door Danny »

Batterijen die uitdrogen horen bij de categorie niet onderhoudsvrij en moet je dus checken.
controleer ze driemaandelijks op niveau en ze zullen niet stuk gaan.
je kan ook onderhoudsvrij nemen, AGM etc... simpele loodbatterijen gaan best lang mee, onderhoudsvrij of niet.
onderhoudsvrij hoeft niet persé duurder te zijn. BS of LP (Landport) hebben rond de 100€ een goede onderhoudsvrije, dat is niet laadvrije :mrgreen:
Benny01
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 mei 2014, 19:57
Woonplaats: Geel

Re: Accu voor R80RT bwj89

Bericht door Benny01 »

Plaats reactie