Hallo,
ben een relatief jonge motorrijder (sinds 18 maand) maar zelf niet zo jong meer (57)
Mijn eerste km op Suzuki bandit 650 gereden (30K op 18 maand) , heeft 55K op de teller en is van 2007.
en nu valt mijn oog op een K1200S.
Eentje van 2006 met 62.000 km en o.a. Verwarmde Handvaten , Electrische vering ESA , ABS , Centrale standaard , Stalen remleidingen , Boordcomputer.
Ik doe dus verlies aan leeftijd en km, maar ook weer niet zoveel.
Ik ben zelf een mechano-dummie.
De hamvraag: welke problemen zou ik kunnen tegenkomen rond de 100.000 km?
Of links naar info. Ik ben volop overal aan het zoeken.
bedankt al
K 1200 S
Moderator: GVN
Re: K 1200 S
De eerste serie van de k had een zwakke versnellingsbak. In de helft van 2007 is er een verbeterde versnellingsbak onder gekomen. En waren de problemen van de baan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Re: K 1200 S
K1200 is niet de beste BMW die ze ooit bouwden, persoonlijk zou ik hem nooit kopen, zelfs de 1300 niet.
vaak gesukkel met onstabiele stationair, er bestaan veel betere Japanners dan deze BMW, wel met ketting maar dat zou me worst wezen
vaak gesukkel met onstabiele stationair, er bestaan veel betere Japanners dan deze BMW, wel met ketting maar dat zou me worst wezen
K 1200 S
Ik heb de 1200R (van na de versnellingsbak upgrade) en de 1300S gehad. Zeker de 1300 was een raket. Beestige moto’s , geen noemenswaardige problemen mee gehad. De 1300s had wel 0,3 liter olie nodig op 1000Km. En natuurlijk ben je bij de dealer de enige met dat probleem , NOT.
Op de 1200 is later het luchtfilterhuis vervangen , dat was een (gratis) recall.
Dat van onregelmatig draaien herken ik niet…. Tenzij dit : remmend op de motor bergaf , had de ontsteking soms precies niet goed door of je nu wou afremmen of optrekken. Met schokjes tot gevolg …. Maar om dat nu een minpunt te noemen.
Als nen halve sloef vertrekken aan het stoplicht vertrekken en met quickshifter door de versnellingen gaan …. Met ne smile tot aan uw oren , ja dat herken ik.
Ik vond de 1300s soms giftig uit de hoek komen , in de bochten met een minder wegdek of onverwachte hobbel. De 1200r daar heb ik het liefst mee gereden.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Op de 1200 is later het luchtfilterhuis vervangen , dat was een (gratis) recall.
Dat van onregelmatig draaien herken ik niet…. Tenzij dit : remmend op de motor bergaf , had de ontsteking soms precies niet goed door of je nu wou afremmen of optrekken. Met schokjes tot gevolg …. Maar om dat nu een minpunt te noemen.
Als nen halve sloef vertrekken aan het stoplicht vertrekken en met quickshifter door de versnellingen gaan …. Met ne smile tot aan uw oren , ja dat herken ik.
Ik vond de 1300s soms giftig uit de hoek komen , in de bochten met een minder wegdek of onverwachte hobbel. De 1200r daar heb ik het liefst mee gereden.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Re: K 1200 S
Hoi,
bedankt voor de reacties.
Extra aandacht voor de versnellingsbak dus. Ik probeer wat meer van de historiek van deze moto te vinden, misschien via BMW dealer.
tx
bedankt voor de reacties.
Extra aandacht voor de versnellingsbak dus. Ik probeer wat meer van de historiek van deze moto te vinden, misschien via BMW dealer.
tx
Re: K 1200 S
onregelmatige stationair, sommigen hadden het anderen niet, het zal maar de uwe zijn.
Dealers kregen er kop nog staart aan... eens je 't hebt werkt het enorm op uw systeem.
K1200 of 13 is wel een vliegmachine maar hoe pro BMW ik ook ben als ik dat type moto koop zal 't een japanner zijn
Dealers kregen er kop nog staart aan... eens je 't hebt werkt het enorm op uw systeem.
K1200 of 13 is wel een vliegmachine maar hoe pro BMW ik ook ben als ik dat type moto koop zal 't een japanner zijn