Gescheurde carterpan en resten naaldlager
Moderator: GVN
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 20:35
Gescheurde carterpan en resten naaldlager
Ik zou de Groenegrommer klaar maken voor de apk keuring en liep hem na na de winterperiode. Olie bijvullen ging wel, maar liep er net zo hard weer uit.
Zie mijn bericht op het kitcarforum voor foto's. Sorry voor de crossposting, maar op dat forum zitten alleen eendelogen.
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6367" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie kan mij zeggen wat er gebeurd is en waar de naaldlager vandaan kunnen komen? De naalden zijn 16mm lang.
Timo
Zie mijn bericht op het kitcarforum voor foto's. Sorry voor de crossposting, maar op dat forum zitten alleen eendelogen.
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6367" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie kan mij zeggen wat er gebeurd is en waar de naaldlager vandaan kunnen komen? De naalden zijn 16mm lang.
Timo
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
welk type BMW motor zit er in?
prachtig bakske.
prachtig bakske.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 20:35
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
R100RS van 1982
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
ik ben bezig met sendspace u een WPH aan het doorsturen.GroeneGrommer schreef:R100RS van 1982
je zal dus een mail ontvangen met ene link waar je moet op klikken om hem te downloaden.
kan mij niet direct voor ogen brengen waar er zich naaldlager bevinden in dit blok.
groetjes Bart
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
De enige naaldlagers die ik zo direct voor ogen heb , zitten in de tuimelaars voor de kleppen n° 6 en 9 op de tekening . de drijfstangen draaien op glijlagers.
de scheur in de carterpan ,kan volgens mij alleen maar door een te hard aandraaien van de aftapplug veroorzaakt zijn.
Zeker als je aan de carterpan geen uitwendige schade merkbaar is
de scheur in de carterpan ,kan volgens mij alleen maar door een te hard aandraaien van de aftapplug veroorzaakt zijn.
Zeker als je aan de carterpan geen uitwendige schade merkbaar is
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 20:35
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
Hoe is de zuigerpen dan gelagerd, kunnen daar de naalden ook vandaan komen?
Die scheur loopt juist boven de aftapplug en gaat van de zijkant via de achterkant weer naar de andere zijkant. En achterlangs.
Die scheur loopt juist boven de aftapplug en gaat van de zijkant via de achterkant weer naar de andere zijkant. En achterlangs.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
dat is een bronzen bus waar die in past en waar olie door gespoten wordt door kleine kanaaltjes in de drijfstang en krukas
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 20:35
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
Zondagmorgen de kleppendeksels verwijderd en wat schetst mijn verbazing, er tapte zomaar een redelijke hoeveelheid water tussen het deksel en de kop uit. Voldoende om via de stoterstangbuizen het carter te vullen. En daardoor met vorst het pannetje te laten scheuren.
Vervolgens heb ik de bougies eruit gedraaid en een stuk absorberend garagepapier tot een rolletje gedraaid en dat in het bougiegat gestoken. Die bleef gelukkig droog. Er heeft dus geen inlaatklep open gestaan. Ook na het verwijderen van de uitlaten geen spoor van nattigheid.
Nu ik weet hoe die pan is gescheurd, rijst bij mij de vraag hoe dat water er dan in komt.
Optie 1: via de pakking van de klepdeksels. Maar dan moet er toch ook olie zweten? En de deksels zijn mooi droog.
Optie 2: Sabotage! De Grommer staat buiten wegens nog te weinig overdekte plek. Kwaadwillenden zouden via de olievulopening het blok kunnen vullen met water. Maar de afgesloten klepdeksels verhinderen dat het water zo hoog opstijgt in de stoterstangbuizen dat het in de klepdeksels loopt. Deze optie vervalt dus gelukkig.
Optie 3: ?
Vervolgens heb ik de bougies eruit gedraaid en een stuk absorberend garagepapier tot een rolletje gedraaid en dat in het bougiegat gestoken. Die bleef gelukkig droog. Er heeft dus geen inlaatklep open gestaan. Ook na het verwijderen van de uitlaten geen spoor van nattigheid.
Nu ik weet hoe die pan is gescheurd, rijst bij mij de vraag hoe dat water er dan in komt.
Optie 1: via de pakking van de klepdeksels. Maar dan moet er toch ook olie zweten? En de deksels zijn mooi droog.
Optie 2: Sabotage! De Grommer staat buiten wegens nog te weinig overdekte plek. Kwaadwillenden zouden via de olievulopening het blok kunnen vullen met water. Maar de afgesloten klepdeksels verhinderen dat het water zo hoog opstijgt in de stoterstangbuizen dat het in de klepdeksels loopt. Deze optie vervalt dus gelukkig.
Optie 3: ?
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
Tijd om er een R1100S blokje in te hangen, zal ie heel wat harder grommen......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
Significant engine hazards are presented by a fractured oil pan and needle bearing remains. For maximum performance to be maintained and additional damage to be avoided, immediate repair is essential. Ignoring this problem might result in expensive repairs or engine failure.Hello guys
Re: Gescheurde carterpan en resten naaldlager
Bedankt jongens, en veel liefdesarika78 schreef: ↑11 jan 2024, 09:04Significant engine hazards are presented by a fractured oil pan and needle bearing remains. For maximum performance to be maintained and additional damage to be avoided,Hello guys
top follow immediate repair is essential. Ignoring this problem might result in expensive repairs or engine failure.