voor de nieuwe Beemers en hun olie

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re:

Bericht door willy »

KriSs schreef: 31 mar 2006, 13:05 enkel hier snap ik de noodzaak niet van
1)...
2) helm af en eventueel motorvest enz.
Geldt enkel voor dragers van een integraalhelm
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Re: voor de nieuwe Beemers en hun olie

Bericht door WALTER GSAdventure »

BMWers voor de boxers, gebruik toch de voorgeschreven oliën voor uw machine. De boxers van nu zijn niet meer de boxers van jaren terug. Het speelt geen rol welk merk als de type olie maar is zoals voorgeschreven. De nieuwe types hebben hogere compressie meer kleppen of variabele systemen. Het maximum toerental ligt ook hoger, conclusie de oliën moeten zich ook aanpassen.
In mijn GSA 1250 HP zit olie in van BMW MOTORRAD ADVENTEC ULTIMATE. Als je nu diezelfde olie wilt maar dan van een ander merk dan moet je rekening houden met de eigenschappen. In het geval van BMW MOTORRAD ADVENTEC enz. is het SAE 5 W 40 -- API SL/JASO MA 2.
Nog even dit kwijt het is mijn 3e boxer en ik reed van onderhoud naar onderhoud of om de 10.000 km. Van die 3 heb ik ooit eens een 1/2 L moeten bijvullen maar dat waren toen extreme ritten. Goe inrijden speelt een goede rol en kalmpjes opwarmen en na een intensieve rit de laatste km kalmpjes aan.
Grtn Walter
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Plaats reactie