Handvatverwarming R1150GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Terry1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2024, 19:07
Woonplaats: Temse

Handvatverwarming R1150GS

Bericht door Terry1984 »

Hoi iedereen,

Ik ben samen met mijn schoonvader bezig aan enkele mankementen van zijn motor (R1150GS met zijspan ezs).

Nu gaat de choke niet goed (mag maar een beetje bediend worden anders blokkeert deze en krijg je hem niet meer uit). Volgens ons is er inwendig iets stuk (hendel hangt er ook maar wat bij ipv stevig gefixeerd te staan).
De motor is uitgerust met originele handvatverwarming, nu hebben we de 2 schroefjes gevonden en dit een beetje achteruit gekregen. Hoe loopt de bekabeling van de weerstandsdraad?
Voor we iets stuk maken, vragen we hier dus even raad.

Alvast bedankt voor de feedback
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Handvatverwarming R1150GS

Bericht door Danny »

Handvatverwarming loopt doorheen het stuur en zit gestekkerd onder de tank, stekkerblok wit met 4 pinnen, verwijder de twee van de linkerkant en trek de draad voorzichtig uit het stuur aan het stuureindgewicht, met haakje en punttang, dan kan je het handvat eraf schuiven

verwijder spiegel, zit een schroefje achter, bolle kop kruisschroef vooraan rechts naast knoppen, metaalkleurige kruisschroef van onder naar boven net achter de knoppen en zwarte platte kruisschroef uiterst rechts waar je de draad van de koppelingsswitch ziet uitkomen.
je kan nu de knoppenwinkel zachtjes naar achteren lostrekken en de kunststof afdekplaat onderaan.

nu kan je met gepruts de toerentalverhoger bereiken, is een schuifje met metalen plaatje, veertje en borgkogeltje

vet het schuifje goed in en zorg dat je het kogeltje echt voelt klikken
Terry1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2024, 19:07
Woonplaats: Temse

Re: Handvatverwarming R1150GS

Bericht door Terry1984 »

Goedenavond Danny,

Bedankt voor de reactie. We gaan dit proberen. Ik hou je op de hoogte.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Handvatverwarming R1150GS

Bericht door Danny »

Normaal zit de toerental verhoger (van links geschroefd) met drie schroeven in de koppelingsreservoir dacht ik, kan er eentje naast zitten
Plaats reactie