Thuis om 5.45u vertrokken om in de gietende regen

De groepen waren netjes verdeeld in 4 niveau's, de eerste twee groepen zijn piloten die voor de eerste keer kennis maken met een circuit, groep drie had enige ervaring en groep 4 hadden al wat km's afgelegd op de tarmac. Van 9h tot 13h zijn wij permanent op de track gebleven bij 7°c, afwisselend droog en motregen. Tegen 13h waren we blij om even te kunnen opwarmen in de verwarmde tent, na een uur werden we terug op de track verwacht tot 18h met andere instructeurs, voor onze groep (niveau 3 en 4) waren telkens 2 instructeurs voor 24 piloten. De lessen waren vooral gericht op zitpositie en bochten techniek aan de hand van persoonlijke begeleiding en veel oefeningen werden we gedurende 8uur beziggehouden. Iedere oefening werd voor gedaan door Stephane of Alex Verleye ( ex IDM kampioen). De instructeurs reden met Bmw s1000rr, Mertens haalt in de regen een tijd van 1min 18 sec

Het circuit van Mettet werd door Julle al correct weergegeven, de eerste linkse, de korte"Laguna Seca" en de daarop volgende Mertens bocht vragen wat inzicht.
Kortom het was voor mij een toffe ervaring, ik ben weer wat slimmer en rapper en op Mettet zien ze me zeker terug.

foto's volgen.