1150 GS klokje in dashboard
Moderator: GVN
1150 GS klokje in dashboard
net vastgesteld...
contact aan
klokje in dashboard staat op 00h00min
met een spijkertje de klok gelijkgesteld
contact uit, en 1 sec later staat klok weer op 00h00min !!
nog 1 sec later, digitale klok uit en uur niet meer zichtbaar
vergis ik me als ik dacht te weten dat de klok steeds zichtbaar blijft in het SID, ook bij sleutel uit contactslot?
wat kan hiervan de oorzaak zijn?
groeten
khwb
contact aan
klokje in dashboard staat op 00h00min
met een spijkertje de klok gelijkgesteld
contact uit, en 1 sec later staat klok weer op 00h00min !!
nog 1 sec later, digitale klok uit en uur niet meer zichtbaar
vergis ik me als ik dacht te weten dat de klok steeds zichtbaar blijft in het SID, ook bij sleutel uit contactslot?
wat kan hiervan de oorzaak zijn?
groeten
khwb
batterij om zeep?
nee, batterij niet om zeep
een kwartier voordien een nieuwe batterij geplaatst
doorgaans zie je aan de klok dat de batterij haar beste tijd heeft gehad, wanneer de spanning tot een te lage waarde zakt, reset de klok zich
en dat is gebeurd, reden waarom er net een nieuwe batterij werd geplaatst
toch iets anders mogelijk?
groeten
een kwartier voordien een nieuwe batterij geplaatst
doorgaans zie je aan de klok dat de batterij haar beste tijd heeft gehad, wanneer de spanning tot een te lage waarde zakt, reset de klok zich
en dat is gebeurd, reden waarom er net een nieuwe batterij werd geplaatst
toch iets anders mogelijk?
groeten
zekeringen FID
waar zit deze zekering en dewelke in de reeks is het? allicht zitten er meerdere in de zekeringenkast
thanks
k
thanks
k
Re: batterij om zeep?
Harald schreef: Kapotte of platte batterij
Start je machine?khwb851 schreef:nee, batterij niet om zeep
een kwartier voordien een nieuwe batterij geplaatst
En zoals gezegd, checken of de batterij goed is vast aangesloten en een paar zekeringen zoeken.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
batterij
machine start perfect, zonder chocken zelfs, en meermaals na elkaar, wat ze tot voor een week niet deed wegens defecte batterij
ik kijk de batterijklemmen na, maar ik vind het raar dat het klokje verdwijnt bij het uitschakelen van het contactslot, als ik me goed herinner kan het uur worden afgelezen ook zonder sleutel in het contact
is dit laatste juist? bij mijn 1200gs is dit zeker niet het geval.
ik kijk de batterijklemmen na, maar ik vind het raar dat het klokje verdwijnt bij het uitschakelen van het contactslot, als ik me goed herinner kan het uur worden afgelezen ook zonder sleutel in het contact
is dit laatste juist? bij mijn 1200gs is dit zeker niet het geval.
euvel gevonden !! alles weer ok
was inderdaad de zekering die defect was !
de derde in de rij van links te beginnen (als je op de motor zit)
alles weer in orde
toch handig dit forum, dank aan allen, maar bijzonder aan Danny
groeten,
khwb
de derde in de rij van links te beginnen (als je op de motor zit)
alles weer in orde
toch handig dit forum, dank aan allen, maar bijzonder aan Danny
groeten,
khwb
euvel gevonden, alles weer OK
was inderdaad een defecte zekering !
vervangen en probleem opgelost !
derde van links (als je op de motor zit), 15 A
handig dit forum, dank aan allen, maar bijzonder aan Danny
beste groeten,
Khwb
vervangen en probleem opgelost !
derde van links (als je op de motor zit), 15 A
handig dit forum, dank aan allen, maar bijzonder aan Danny
beste groeten,
Khwb
Re: euvel gevonden, alles weer OK
Dus bij het monteren van de nieuwe accu sluiting gemaakt?khwb851 schreef:was inderdaad een defecte zekering !

groet ajmo
vonkje gemaakt
het is inderdaad nuttig uit te pluizen waarom die zekering stuk is gegaan.
als ik al mijn handelingen analyseer, dan komt het volgende naar boven:
ik wou de batterijspanning meten via het stopcontact voor de batterijlader (aan startmotor) tijdens het starten, dat zou me uitsluitsel geven over de capaciteit van de batterij, en wellicht is het daar fout gelopen.
(tja, als je de benzinetank of het zadel niet wil demonteren...)
de meetpen van de multitester heeft daar allicht kortsluiting gemaakt, ik zag een vonkje
alleen kon ik me niet inbeelden dat daar een zekering door stukgaat van het FID, ervan uit gaande dat dit een stopcontact was zonder afzekering
de praktijk bewijst dus het tegendeel
ajmo en danny hebben het dus bij het rechte eind, knap zo
beste groeten,
k
als ik al mijn handelingen analyseer, dan komt het volgende naar boven:
ik wou de batterijspanning meten via het stopcontact voor de batterijlader (aan startmotor) tijdens het starten, dat zou me uitsluitsel geven over de capaciteit van de batterij, en wellicht is het daar fout gelopen.
(tja, als je de benzinetank of het zadel niet wil demonteren...)
de meetpen van de multitester heeft daar allicht kortsluiting gemaakt, ik zag een vonkje
alleen kon ik me niet inbeelden dat daar een zekering door stukgaat van het FID, ervan uit gaande dat dit een stopcontact was zonder afzekering
de praktijk bewijst dus het tegendeel
ajmo en danny hebben het dus bij het rechte eind, knap zo
beste groeten,
k
Re: vonkje gemaakt
Dat met een meetpen is mij ook eens gebeurd. Nu gebruik ik een stekker in dat stopcontact met twee draadjes eraan om even de accuspanning te meten.khwb851 schreef:
de meetpen van de multitester heeft daar allicht kortsluiting gemaakt, ik zag een vonkje
groet ajmo
Re: 1150 GS klokje in dashboard
2024 exact hetzelfde probleem . Druppellader gaf problemen en er was een kleine kortsluiting. Alles werkt alleen het klokje gaat random uit en aan.
3e zekering links 15A was het probleem . Alles werkt weer. Dank voor de uitleg.
3e zekering links 15A was het probleem . Alles werkt weer. Dank voor de uitleg.