Hallo Louis,
M'n vorige 2 GS'n waren de gewone; sinds meer dan 10 jaar heb ik een Corbin en daar ben ik nog altijd tevreden van. Ik heb ook altijd Wunderlich stuurverhogers gehad (die schuine) waardoor het stuur enkele cm verder naar achter staat, zodanig dat ik op het zadel echt ver kan zitten. Het probleem met de knieën is pas recentelijk ontstaan en het gevolg van Arthrose, maar waarschijnlijk ook overbelasting (nogal wat zwaar werk verricht de laatste maanden).
Volgende week vertrek ik weer voor een weekje, en ik heb provisoire lage steunen geplaatst onder de valbaar van de cilinders. De eerste trials zijn positief en zeker een goeie hulp bij langere trajecten ( bvb op autostrade). Als er veel moet geschakeld worden zal het zeker niet veel helpen.
Wat betreft die scooter optie, zijn er nog enkele andere redenen. De GSA is toch wel veel meer topzwaar in vgl met de GS, dus het was duidelijk de verkeerde keuze

Zo'n scooter heeft een veel lager zwaartepunt en dat is een enorm verschil. Ook het automatisch schakelen van bvb de DCT van Honda is toch wel top. Door het feit dat alle producenten momenteel automaten introduceren is er klaarblijkelijk toch wel veel vraag naar !
Alles bij elkaar vind ik zo'n scooter toch wel een goed alternatief als ge bijna 70 bent ... Helaas is er geen enkele op de markt die gemaakt is voor zo'n lange gasten als wij. Ik was zaterdag bij PWM in Genk en daar staat zowel een oude 650 Sport als de nieuwe 400GT. Die 650 Sport valt ook weer klein uit, de 400GT was duidelijk meer comfortabel qua zithouding. Ik heb deze week nog een testrit met een Kymco 550, maar het proefzitten maakte me niet direct enthusiast.
Ook de lange veerwegen en instelmogelijkheden van een GS maken die motor toch wel geweldig( mag ook wel als ge prijzen gaat vergelijken !)
Enfin we kijken uit naar de trip van volgende week en laten er zeker nog wat maanden overgaan alvorens iets te beslissen.
MVG
Gerrit