lamp neutraal
Moderator: GVN
lamp neutraal
Sinds kort heb ik het volgende voor op mijn R1100 RT, jaartal 2000 :
Wanneer ik het contact aanleg duurt het een eeuwigheid vooraleer het lampje van de neutraal begint te branden. Daardoor kan ik ook de motor niet starten. Opeens , na een ganse tijd , begint het te branden en kan ik starten. Soms duurt het lang, soms heel lang, een paar minuten. Ik vrees dat hij eens niet meer zal oplichten en ja, dan start hij niet meer ....
Zou het een sensor kunnen zijn, indien zo, waar zit deze ??
Vriendelijk bedankt.
Wanneer ik het contact aanleg duurt het een eeuwigheid vooraleer het lampje van de neutraal begint te branden. Daardoor kan ik ook de motor niet starten. Opeens , na een ganse tijd , begint het te branden en kan ik starten. Soms duurt het lang, soms heel lang, een paar minuten. Ik vrees dat hij eens niet meer zal oplichten en ja, dan start hij niet meer ....
Zou het een sensor kunnen zijn, indien zo, waar zit deze ??
Vriendelijk bedankt.
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: lamp neutraal
Achterkant boite voor de cardantunnel naast de hevel vd koppeling.
Controleer eerst de stekkers en de bedrading eens (links boven de voetsteun) maar dan zou je er onder het rijden ook last van hebben. Denk eerder dat de contacten vd sensor vervuild zijn.
Je kan die overvloedig inspuiten met remmenreiniger en hopen dat het even helpt.
Zijpoot inklappen, koppeling in en dan kun je in elke vitesse starten toch?
Controleer eerst de stekkers en de bedrading eens (links boven de voetsteun) maar dan zou je er onder het rijden ook last van hebben. Denk eerder dat de contacten vd sensor vervuild zijn.
Je kan die overvloedig inspuiten met remmenreiniger en hopen dat het even helpt.
Zijpoot inklappen, koppeling in en dan kun je in elke vitesse starten toch?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: lamp neutraal
Bij een 850 van 2000 kan je niet starten met zijstand in , koppeling in , en een versnelling ingeschakeld of beter ,groen lichtje Neutr. moet branden.Dirk Pauwels schreef:Achterkant boite voor de cardantunnel naast de hevel vd koppeling.
Controleer eerst de stekkers en de bedrading eens (links boven de voetsteun) maar dan zou je er onder het rijden ook last van hebben. Denk eerder dat de contacten vd sensor vervuild zijn.
Je kan die overvloedig inspuiten met remmenreiniger en hopen dat het even helpt.
Zijpoot inklappen, koppeling in en dan kun je in elke vitesse starten toch?
Om aan die neutrale switch indicator te komen moet de swingarm er wel af.
Heb dat jaren terug voor de lol eensgedaan (en dan maar tevens de spiebanen ingesmeerd)
Blijkbaar is dit geen alles of niks panne.
Zou beginnen met alles wat zichtbaar ,bereikbaar is na te zien.
F1 zekering alles ok ?
Re: lamp neutraal
Ik dacht dat er tussen 850 en 1100 van 2000 qua concept ni zo veel verschil op zit ?Dirk Pauwels schreef:Achterkant boite voor de cardantunnel naast de hevel vd koppeling.
Controleer eerst de stekkers en de bedrading eens (links boven de voetsteun) maar dan zou je er onder het rijden ook last van hebben. Denk eerder dat de contacten vd sensor vervuild zijn.
Je kan die overvloedig inspuiten met remmenreiniger en hopen dat het even helpt.
Zijpoot inklappen, koppeling in en dan kun je in elke vitesse starten toch?
Re: lamp neutraal
bedankt , inderdaad , blijkbaar is dit geen alles of niks panne, mocht ik zeker zijn dat het neutraal lampje iedere keer terug in gang zou schieten kan mij dat niet veel schelen, maar ja, ik vrees dat op een dag dit niet meer zal gebeuren. Nu , ik heb de zekeringen gecontroleerd, geen probleem.
Swingarm en dergelijke is geen spek voor mijn bek .....
Swingarm en dergelijke is geen spek voor mijn bek .....
Re: lamp neutraal
Ineens vervangen ipv ergens staan te borstelen en de pechdienst te moeten bellen
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
- Woonplaats: Rillaar
- Locatie: Rillaar (Aarschot)
Re: lamp neutraal
Als je een versnellingsbak-indicator nodig hebt van een 1100 RT ,die heb ik nog liggen,staat op 2 dehands.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Re: lamp neutraal
Hebben dat gedaan....was wel een serieus werkjeDanny schreef:Ineens vervangen ipv ergens staan te borstelen en de pechdienst te moeten bellen
Re: lamp neutraal
De pechdienst bellen??Hebben dat gedaan....was wel een serieus werkje
Re: lamp neutraal
De motor had een week niet gedraaid. De motor gestart, terug een tijd moeten wachten vooraleer het groene lichtje van de neutraal begon te branden. Wat raar is, wanneer je daarna verschillende malen stopt en terug start brandt het lampje direct. Je zou dan toch denken dat de sensor niet defect is, maar eerder slecht contact maakt ? Moet daarvoor ook die swingarm eraf, of kan je makkelijker bij die contacten om deze te proberen kuisen ?
Bedankt
Bedankt
Re: lamp neutraal
Dat staat je dan te wachten. Ben helemaal geen mecanicien. Met Haynes en/of CDrom van BMW is het zeker te doen en uiteraard wat fatsoenlijk gereedschap.GEORGES schreef:De motor had een week niet gedraaid. De motor gestart, terug een tijd moeten wachten vooraleer het groene lichtje van de neutraal begon te branden. Wat raar is, wanneer je daarna verschillende malen stopt en terug start brandt het lampje direct. Je zou dan toch denken dat de sensor niet defect is, maar eerder slecht contact maakt ? Moet daarvoor ook die swingarm eraf, of kan je makkelijker bij die contacten om deze te proberen kuisen ?
Bedankt
Is toch het laatste waar ik zou aan beginnen. Volg de kabel en kijk naar andere mogelijke contacten.
Re: lamp neutraal
betreft wel een R850R van 2000 !!GEORGES schreef:De motor had een week niet gedraaid. De motor gestart, terug een tijd moeten wachten vooraleer het groene lichtje van de neutraal begon te branden. Wat raar is, wanneer je daarna verschillende malen stopt en terug start brandt het lampje direct. Je zou dan toch denken dat de sensor niet defect is, maar eerder slecht contact maakt ? Moet daarvoor ook die swingarm eraf, of kan je makkelijker bij die contacten om deze te proberen kuisen ?
Bedankt
Re: lamp neutraal
Maakt niet... uit de foto's tonen wat er moet gebeuren wil je het contact vervangen . Kostprijs contact was iets van een kleine 200 euro.....En watje ook probeert je kan er op geen andere mogelijkheid aanPol schreef:betreft wel een R850R van 2000 !!GEORGES schreef:De motor had een week niet gedraaid. De motor gestart, terug een tijd moeten wachten vooraleer het groene lichtje van de neutraal begon te branden. Wat raar is, wanneer je daarna verschillende malen stopt en terug start brandt het lampje direct. Je zou dan toch denken dat de sensor niet defect is, maar eerder slecht contact maakt ? Moet daarvoor ook die swingarm eraf, of kan je makkelijker bij die contacten om deze te proberen kuisen ?
Bedankt
Re: lamp neutraal
Bedankt voor de foto's, ja hallo, daarvoor moet je al een serieuze kennis van mechaniek hebben .....
Re: lamp neutraal
Dan hadden we veel langer moeten wachten....Danny schreef:De pechdienst bellen??Hebben dat gedaan....was wel een serieus werkje
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 okt 2024, 13:15
- Woonplaats: Sint Amandsberg
Re: lamp neutraal
Hoe is het afgelopen bij U?
Ik heb hetzelfde voor met mijn r1200r uit 2007...
Ik heb hetzelfde voor met mijn r1200r uit 2007...