Noorse fjorden

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
ludo V E

Noorse fjorden

Bericht door ludo V E »

Heeft er al eens iemand de Noorse Fjorden bezocht per moto . Graag wat info betreft slaapmogelijkheden en mooie wegen . Alle info is welkom .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
st1100

Re: Noorse fjorden

Bericht door st1100 »

Beste , het was wel 10 jaar geleden. Maar wij zijn daar geweest (in juni). We waren met 3pax en 2 moto’s. Wij boeken nooit op voorhand. Ik had een tent mee als plan B.

Wij hebben quasi altijd in een ‘hutte( geslapen). Die vind je daar overal. Soms is het basic , soms alle luxe. Ook af en toe in een hotel.

Uiteindelijk hebben we , op 3 weken 1 maal in de tent moeten slapen. Maar dat was al boven de poolcirkel , waar het aanbod natuurlijk kleiner is. En we hadden ons ook laten vangen doordat het dag en nacht licht is. En pas na 20h slaapplek beginnen zoeken war natuurlijk iets te laat is.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

In 2019 eens opgeslagen nadat iemand, ik weet niet meer wie maar alle credits gaat dus naar die meneer, deze gepost had met alle routes en slaapgelegenheden als waypoints. 23-daagse reis vertrekkende vanuit Brugge.
Openen in BC na unzippen.
BE-NL-DU-DK-SW-FIN-NO-Brugge-Nordkapp-2019.zip
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
ludo V E

Bericht door ludo V E »

aan allen , wegens technische problemen met mijn provider TELENET ben ik terug online , ik zou graag de Noorse zuid west kant willen doen , met als vertrekpunt Kristiaansand ( aankomst met boot ) daarna richting Stavanger - Sauda - Bergen - Hermansverk -Alesund - Trondheim en daarna terug . als er iemand goede slaapplaatsen weet of routes of plaatsen die ik zeker niet mag missen graag info . de bedoeling is via de Noorse fjorden te rijden . het enige nadeel is ik heb maar 14 dagen vanaf vertrek thuis dus een 10 tal dagen in Noorwegen. maar dat moet wel lukken .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Danny

Bericht door Danny »

twee jaar geleden tocht tot Alesund gemaakt, routes heb ik nog beschikbaar. vertrek vanuit Kristiansand.
Ritten gemiddeld 200 tot enkele 300km per dag. sommige dingen zijn niet te rijden voor juni omdat ervoor niet alle passen open zijn...
als 't je moest boeien stuur ik ze wel door

Balen Kristiansand is goed doenbaar (vinden wij) op één dag, 6uur 's ochtends vertrokken en om 19 uur stonden de tentjes recht op 2 km vd haven.
geen enkel moment gelijk maffen gereden, gewoon Scania modus en regelmatig korte pitstops
Plaats reactie