F900XR stuurverhoger

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wim dc

F900XR stuurverhoger

Bericht door Wim dc »

Hey allen,

Ik ben nieuw op dit forum en wilde graag polsen bij andere eigenaars van een F900XR.
Om de zithouding iets te verbeteren denk ik aan een stuurverhoging, eventueel gecombineerd met het stuur iets dichter naar mij te brengen.

Zijn er hier mensen met ervaring daarin ?
Eventueel merk/type van de onderdelen.
Liefst wel zonder de kabels en remleidingen aan te passen.

Alvast bedankt.

groetjes,

Wim dc
Bob

Re: F900XR stuurverhoger

Bericht door Bob »

Niet op een F900XR, maar op een R1250GS vond ik de zithouding met dergelijke tussenstukjes wel beter.

Er gaan allicht mensen een pleidooi afsteken over trekkracht van gebruikte materialen en kwaliteitsproblemen, maar ik was voor een euro of 20 gesteld met risers die ik destijds op Aliexpress besteld had. Het staat je uiteraard vrij om meer geld uit te geven aan dingen van bekende merken zoals Wunderlich, Touratech of Hornig
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Frank Rooses

Bericht door Frank Rooses »

Beste, bij Wunderlich vindt de gepaste stuurverhoging. Wel best even op Youtube installatievideo’s raadplegen in u zelf gaat plaatsen. Vooral dan om te bekijken of alle originele bekabeling voldoende lang is. Ikzelf heb deze destijds op mijn F800R laten plaatsen door BMW zelf.
louis

Bericht door louis »

Kijk ook eens bij Hornig

https://www.motorcycleparts-hornig.com/

Heb daar al meermaals onderdelen bij aangekocht en ben daar altijd tevreden over geweest.

De installatie vereisten en procedures zijn ook vaak in de vorm van een handleiding terug te vinden op hun site.
Zo kan je onmiddellijk zien of er iets bijkomend moet aangepast worden, bv voor de lengte van bepaalde leidingen.
Plaats reactie