R1200GSA : ABS lampje blijft branden
Moderator: GVN
R1200GSA : ABS lampje blijft branden
Hoi,
Mijn zoon heeft een R1200GSA, nieuw sinds maart. Zijn ABS lampje blijft opnieuw branden. Dit is niet de eerste keer, is al bij de dealer geweest de vorige keer. Daar hebben ze niks gevonden, alleen het alarm gereset. Volgens hen komt het door zijn verkeerde rijstijl waarbij er teveel geremd wordt met de voorrem. Hij komt namelijk van een S1000RR .....
Nu enkele vragen :
- is er een mogelijkheid dat alarm uit te schakeln zonder bij de dealer te passeren ?
- is het verstandig om met deze moto nog een tourrit te doen richting Eifel ?
- zijn er nog mensen met dergelijk probleem ; ik weet dat er mensen zijn die de gewone GS genomen hebben omwille van dit probleem.
Groeten,
Danny
Mijn zoon heeft een R1200GSA, nieuw sinds maart. Zijn ABS lampje blijft opnieuw branden. Dit is niet de eerste keer, is al bij de dealer geweest de vorige keer. Daar hebben ze niks gevonden, alleen het alarm gereset. Volgens hen komt het door zijn verkeerde rijstijl waarbij er teveel geremd wordt met de voorrem. Hij komt namelijk van een S1000RR .....
Nu enkele vragen :
- is er een mogelijkheid dat alarm uit te schakeln zonder bij de dealer te passeren ?
- is het verstandig om met deze moto nog een tourrit te doen richting Eifel ?
- zijn er nog mensen met dergelijk probleem ; ik weet dat er mensen zijn die de gewone GS genomen hebben omwille van dit probleem.
Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Re: R1200GSA : ABS lampje blijft branden
Der is geen verschil tussen GS en/of GSa, dus dat ander model kopen omwille van 't remsyteem is een indianenverhaal.
Heb je een storing dan moet je eerst eens kijken of die storing wel degelijk je systeem lam legt, 't is niet omdat je geen ABS hebt dat je niet meer kan rijden he, 't alarm heeft voor mijn part geen effect op de ABS werking zie trouwens 't verband niet... aangezien 't een GS is kan je 't ABS uitschakelen want als 't is om te vlammen en flink te remmen dan ben je toch beter zonder af. Je dealer heeft het uitgelezen? welke storing is er dan naar boven gekomen?
Heb je een storing dan moet je eerst eens kijken of die storing wel degelijk je systeem lam legt, 't is niet omdat je geen ABS hebt dat je niet meer kan rijden he, 't alarm heeft voor mijn part geen effect op de ABS werking zie trouwens 't verband niet... aangezien 't een GS is kan je 't ABS uitschakelen want als 't is om te vlammen en flink te remmen dan ben je toch beter zonder af. Je dealer heeft het uitgelezen? welke storing is er dan naar boven gekomen?
ik vermoed dat het een nieuwe batterij zal worden en dat het probleem dan zal opgelost zijn.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Hoi,
Bedankt voor jullie antwoorden alvast. Nieuwe batterij lijkt me al straf, moto is nieuw van maart en heeft ocharme 2000km gelopen, waarvan amper 200 zonder dat waarschuwingslampje van abs aan was ...
Danny
Bedankt voor jullie antwoorden alvast. Nieuwe batterij lijkt me al straf, moto is nieuw van maart en heeft ocharme 2000km gelopen, waarvan amper 200 zonder dat waarschuwingslampje van abs aan was ...
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Aangezien de motor van maart is moet ie weer naar de dealer en of die nu iets vind of niet hij moet maar zoeken en vervangen tot dat hij 't gevonden heeft.
de remmen moeten elke rijstijl aankunnen en ik zou echt niet weten wat iemand die van een Jap komt harder zou remmen dan een andere.
Trouwens hier zit een geweldige motorrem op, iemand die een beetje kan rijden heeft de voor of achterrem echt nie veel nodig, als je die veel gebruikt om vlot te rijden of zelfs te jakkeren dan moet hij bijgeschoold worden...klinkt cru maar is wel zo.
maar oke dat neemt het probleem niet weg, terug naar de dealer, garantie claimen en laten oplossen
de remmen moeten elke rijstijl aankunnen en ik zou echt niet weten wat iemand die van een Jap komt harder zou remmen dan een andere.
Trouwens hier zit een geweldige motorrem op, iemand die een beetje kan rijden heeft de voor of achterrem echt nie veel nodig, als je die veel gebruikt om vlot te rijden of zelfs te jakkeren dan moet hij bijgeschoold worden...klinkt cru maar is wel zo.

maar oke dat neemt het probleem niet weg, terug naar de dealer, garantie claimen en laten oplossen

S1000RRDanny schreef: iemand die van een Jap komt

RBee schreef:S1000RRDanny schreef: iemand die van een Jap komt![]()
Nen illegaal genaturaliseerd...

Als mijn dealer mij zou proberen wijs te maken dat mijn ABS in fout gaat omdat ik verkeerd (in dit geval te hard)
zou remmen, dan was het eerste dat ik deed een andere dealer zoeken.
Het is toch precies de functie van ABS om in te grijpen als er té hard geremd wordt, niet? Als het dan daardoor zou
falen dan schiet het (letterlijk en figuurlijk) zijn doel voorbij en heeft het systeem volgens mij daardoor
bewezen dat het niet goed te functioneert. Dat vind het systeem blijkbaar zelf ook want het genereert een foutmelding.
Nog in de veronderstelling dat je door het remmen het ABS aktiveert, het zou dan toch absurd zijn dat het daardoor
in fout gaat en je telkens naar de dealer zou moeten om het te laten resetten!
Als je dan als dealer de verantwoordelijkheid bij de rijder probeert te leggen moet je wel erg wanhopig zijn, hij
bewijst in mijn ogen dat het ABS op zijn fatsoen ook niet werkt (of dat er geen is)
zou remmen, dan was het eerste dat ik deed een andere dealer zoeken.
Het is toch precies de functie van ABS om in te grijpen als er té hard geremd wordt, niet? Als het dan daardoor zou
falen dan schiet het (letterlijk en figuurlijk) zijn doel voorbij en heeft het systeem volgens mij daardoor
bewezen dat het niet goed te functioneert. Dat vind het systeem blijkbaar zelf ook want het genereert een foutmelding.
Nog in de veronderstelling dat je door het remmen het ABS aktiveert, het zou dan toch absurd zijn dat het daardoor
in fout gaat en je telkens naar de dealer zou moeten om het te laten resetten!
Als je dan als dealer de verantwoordelijkheid bij de rijder probeert te leggen moet je wel erg wanhopig zijn, hij
bewijst in mijn ogen dat het ABS op zijn fatsoen ook niet werkt (of dat er geen is)
Bij servo remmen is 't wel bewezen dat bij extreem gebruik de rembekrachtiging zoveel energie van je batterij wegsleurt dat de remmen zichzelf uitschakelen omwille van stroomtekort. de ABS gaat dan mee naar de verdommenis. Die kerels die dat klaarkregen daar rijd je niet mee mee (of toch nie lang) en 't gebruik heet dan ook eerder misbruik.
zoals reeds gezegd, terug naar de dealer en laten fiksen. Het ABS systeem kan allicht eens in de fout gaan (= ook maar techniek) maar werkt normaal gezien goed en 't gaat zeker niet uitvallen bij een paar keer remmen.
wie is de dealer????????
zoals reeds gezegd, terug naar de dealer en laten fiksen. Het ABS systeem kan allicht eens in de fout gaan (= ook maar techniek) maar werkt normaal gezien goed en 't gaat zeker niet uitvallen bij een paar keer remmen.
wie is de dealer????????
Dan moeten al de flikkenbrommers naar de schroothoop...???
Wij rijden constant véél te snel en remmen dan ook constant vééél te hard af.
Nooit problemen gehad.
Nooit problemen gehad.
en valt da mee die boetes als ge zo vaak véél te snel rijd?Harald schreef:Dan moeten al de flikkenbrommers naar de schroothoop...???
Nooit problemen gehad.

Da's misschien geen slecht gedacht, mijn gedachtHarald schreef:Dan moeten al de flikkenbrommers naar de schroothoop...

willy schreef:Da's misschien geen slecht gedacht, mijn gedachtHarald schreef:Dan moeten al de flikkenbrommers naar de schroothoop...

Danny schreef: ↑05 aug 2012, 10:23 Bij servo remmen is 't wel bewezen dat bij extreem gebruik de rembekrachtiging zoveel energie van je batterij wegsleurt dat de remmen zichzelf uitschakelen omwille van stroomtekort. de ABS gaat dan mee naar de verdommenis. Die kerels die dat klaarkregen daar rijd je niet mee mee (of toch nie lang) en 't gebruik heet dan ook eerder misbruik.
wie is de dealer????????