R1150RT (2001) motor slaat niet meer aan...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bikerdaddy1966

R1150RT (2001) motor slaat niet meer aan...

Bericht door Bikerdaddy1966 »

Hey allen, het zonnetje komt eraan en dacht ff de RT te wassen voor een lenteritje.
MIS gedacht 🙁 .
Het probleem:...
De motor start normaal, zoals altijd, bij het uitrijden van de garage.
Met spons de motor gewassen, afgespoten met de tuinslang en gedroogd met zeemvel.
Dit allemaal terwijl de motor stationair bleef doordraaien.
Daarna de motor al rijdend terug de garage in... dus tot nu toe geen enkel probleem.
Een tweetal uurtjes later wil ik vertrekken op mijn lenteritje, de motor start perfect in de garage, ik rij hem buiten.... EN DAN slaat ie plots af.
Sindsdien krijg ik hem niet meer aan de praat.
Dodemansknop gechequed en staat af.
Als ik start draait de startmotor mooi rond zoals altijd, maar slaat niet aan. (batterij is pas nieuw, dus deze is in orde)
Beide bougies uitgedraaid en geen van beiden vonkt. (r1150rt van 2001 met 1bougie/cilinder)
Zijstandaard gechequed, maar zie niet echt corrosie aan de schakelaar of bedrading.
Bij het aanzetten van het contact hoor ik de brandstofpomp aanslaan ( gezoem bij aanzetten contact).
Zekeringen gechequed en in orde, maar heb geen idee van de relais. Geen verstand of ik die moet uitmeten ergens 🙂
Bekabeling contactslot en aan startmodule op het stuur ziet er nog prima uit. (visueel)
Na veel googelen kom ik uit op "hall gever", maar daar spreken ze over onregelmatig draaien vd motor. Mijne slaat totaal niet aan.
Ook zie ik een defecte bobijn als probleem.
Iemand suggesties wat ik nog kan doen, of wat het zou kunnen zijn?
Geen ingewikkelde taal aub, U spreekt met een "handige" LEEK op gebied van deze BMW.
Greetz,
Relax

Re: R1150RT (2001) motor slaat niet meer aan...

Bericht door Relax »

Ik kan je niet helpen met het probleem van niet starten, maar wat ik wel weet is dat je een boxer NOOIT lang laat draaien.
Het ideale scenario als je gaat rijden: kledij & helm ok, opstappen, starten en rijden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
frits-motaar

Bericht door frits-motaar »

Dat is idd de hallgever, dit kan je checken. Kijk naar de toerenteller terwijl je start, als deze NIET een klein beetje beweegt (2mm) is de hallgever stuk. Meestal start de motor in koude toestand, maar eens wat opgewarmd of in de regen niet meer. Dat is omdat de bedrading van deze hallgever rot is en zo kortsluiting geeft. Ik weet niet van waar je bent maar bij Motocare in Tielt-Winge reviseren we die dingen tegen een schappelijk prijsje, dan zijn de bedrading en de sensoren vervangen.
En idd een boxer laat je niet warmdraaien en zeker niet de RT want dan verbrand het plaatwerk bij de uitlaatbochten. Grts
Danny

Bericht door Danny »

gereviseerde platen zijn ook op 't NL GS forum verkrijgbaar voor een habbekrats, zelf plaatsen kan als je een beetje sleutels hebt maar 't kan overweldigend lijken...
Plaats reactie