Volume knoppen of wieltje

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
willy

Bericht door willy »

Zoals de titel al doet vermoeden vraag ik me af of het de moeite is om een Cardo model te kopen enkel om de
regeling van het volume met een wieltje te hebben ipv met knoppen. Het gaat om de Spirit HD en de Freecom 2.
Bijkomend verschil is dat er bij de Freecom JBL speakers geleverd worden. Misschien is dat ook de moeite?
aantzeetje

Re: Volume knoppen of wieltje

Bericht door aantzeetje »

Een wieltje houdt automatisch in dat het om een mechanische potentiometer gaat. Die zou ik persoonijk al zeker niet nemen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
st1100

Bericht door st1100 »

Dat klopt dus niet er bestaan perfect digitale wieltjes die een draai naar links als stapjes -1 uitlezen en naar rechts als stapjes +1.
Ook , na jaren gebruikt en stof vangen , te herkennen aan het feit dat er geen verschil meer is tussen naar links en rechts draaien…

Ik zou me daar ook niet druk over maken , het eerste dat stuk gaat is toch de batterij (levensduur). Sommige van een sena kan je kopen op 123accu/amazon/…. , ben je voor paar € weer jaren up-to-date. Als het enkel is om vanaf de telefoon , uit uw binnenzak , muziek te beluisteren , er bestaan ook dingen met een draad. Fractie van de prijs en meer ‘failproof’.

Met de eerste generatie(s) Ipod’s en aanverwanten , hebben nogal wat mensen gehoorschade opgelopen. Te lang en te luid. Daarom gaan die oortjes tegenwoordig bijlange zo luid niet meer…… (iets met rechtszaken in de VS) En dan steken wij doppen van -35dB in onze oren om te gaan rijden…. Dus als met deftige oordopjes rijdt , heb je bijna heel de tijd een hoog volume nodig. Meer zelfs geraakt het volume niet hoog genoeg. Alez , toch niet voor mensen die in de jaren 80 en 90 naar concerten gingen en daarnaast ook 20 jaar zonder doppen gereden hebben. Ook JBL luidsprekers hebben na oordoppen geen grote meerwaarde , en maken ook enkel verschil bij het beluisteren van muziek. Een stille(re) helm zal meer doen aan de geluidkwaliteit dan JBL speakers.

Volgens mij is de belangrijkste keuze : wat wil je ermee doen? Intercom? Muziek? Enkel gps? Als je regelmatig met een groepje rijdt , welk merk hebben uw maten? Want universal intercom tussen de merken zal waarschijnlijk wel gaan , of het ook goed werkt is al iets anders.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
willy

Re: Volume knoppen of wieltje

Bericht door willy »

Wat ik wil doen/kunnen is enkel naar navigatie en radio luisteren.
Ik weet niet wat voor wieltje er op bijvoorbeeld de Cardo Freecom zit, maar ik zal het navragen, goeie tip :thumbleft:
Voorlopig heeft Cardo mijn voorkeur.
Plaats reactie