Bridgestone A41
Moderator: GVN
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53
Bridgestone A41
Hoi ,
Ik ben van plan deze op een 1200 gs te leggen , iemand ervaring ?
Alvast bedankt
Ik ben van plan deze op een 1200 gs te leggen , iemand ervaring ?
Alvast bedankt
Bridgestone A[emoji[emoji2390][emoji[emoji2390]391]9[emoji2390]]1
Ja , heel dure ervaring. Onbetrouwbaar bij nat : schuiven en ritsen. (Originele banden waarop m’n twaalfvijftig geleverd was) Gelukkig alleen materiële schade.
Voor op het asfalt kan ik Pirelli trail aanraden. Superband , zowel op de twaalfhonderd als de twaalfvijftig.
Ps als ik cijfers gebruik komen er bakken emoji’s in m’n bericht
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Voor op het asfalt kan ik Pirelli trail aanraden. Superband , zowel op de twaalfhonderd als de twaalfvijftig.
Ps als ik cijfers gebruik komen er bakken emoji’s in m’n bericht
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Re: Bridgestone A41
Kan st1100 hier in bijtreden, NIET de betere band die Bridgestone A41, verre van.
Stond ook bij aankoop op de 1200GS LC en… was er rap af.
De eerste keer in mijn moto carrière dat ik banden wegdoe voor ze versleten waren.
Niettegenstaande er nog meer dan genoeg profiel op aanwezig was, kreeg ik ze nadien zelfs gratis niet kwijt, dat zegt waarschijnlijk ook genoeg. Ze zijn dan op het containerpark geëindigd. Nadien Metzeler en Pirelli en van beide tevreden.
Stond ook bij aankoop op de 1200GS LC en… was er rap af.
De eerste keer in mijn moto carrière dat ik banden wegdoe voor ze versleten waren.
Niettegenstaande er nog meer dan genoeg profiel op aanwezig was, kreeg ik ze nadien zelfs gratis niet kwijt, dat zegt waarschijnlijk ook genoeg. Ze zijn dan op het containerpark geëindigd. Nadien Metzeler en Pirelli en van beide tevreden.
Re: Bridgestone A41
Ondanks dat veel in 't koppeke zit, zijn die Bridgestones ook zeker niet mijn eerste keuze.
Als je de vrije keuze hebt zou ik gewoon voor de Pirelli Scorpion Trail2 kiezen, die rijdt super, zowel op nat als heet en droog asfalt, en gaat qua slijtage ongeveer dezelfde waarden afleggen als de andere banden in dit segment.
Grtz, Philip!
Als je de vrije keuze hebt zou ik gewoon voor de Pirelli Scorpion Trail2 kiezen, die rijdt super, zowel op nat als heet en droog asfalt, en gaat qua slijtage ongeveer dezelfde waarden afleggen als de andere banden in dit segment.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

Re: Bridgestone A41
Er zijn inderdaad vandaag de dag betere banden, zowel op het vlak van grip als kostprijs per km.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53
Re: Bridgestone A41
Hmmm , om over na te denken dus ….
Grtz
Grtz
Re: Bridgestone A41
Vertel ons exact waarvoor je de banden wilt gebruiken en wat het belangrijkste is; aanschafprijs, duurzaamheid, grip, enz...
en dan zal je wat tips krijgen.
Bvb voor als je nog wat offroad ook wilt rijden doch op de weg ook nog enige grip wilt hebben EN niet veel wil uitgeven,
dan kan ik je mijn occasie bandjes aanraden: viewtopic.php?t=110369 ik doe ze weg omdat ik
al teveel banden op stock heb, of je kan ze nieuw kopen bij de bandenboer.
Wil je bij regen het maximale op straat er uit halen en boeit prijs minder, dan zou ik zeggen Michelin Road 6 (GT), Pirelli Angel GT2 enz.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53
Re: Bridgestone A41
Offroad rijden zal er niet bij zijn , gewoon rustig toeren is voldoende voor mij .
Grtz
Grtz
Re: Bridgestone A41
Als je enkel gewoon rustig toert bij mooi weer, dan mag je gelijk welke band leggenallezvooruit schreef: ↑17 apr 2025, 22:44 Offroad rijden zal er niet bij zijn , gewoon rustig toeren is voldoende voor mij .
Grtz

Bridgestone A[emoji[emoji2390][emoji[emoji2390]391]9[emoji2390]]1
Ja , en als je alleen stapvoets rijdt , en nooit valt , heb je geen helm nodig.
Ik zou iets anders kiezen , staan al paar tips hierboven. Voor je uw nick moet veranderen in ‘allezonderuit’.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik zou iets anders kiezen , staan al paar tips hierboven. Voor je uw nick moet veranderen in ‘allezonderuit’.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Re: Bridgestone A41
setje of 4 versleten, geen stap verkeerd gezet of tenminste herpakte zich steeds.
Als je valt kan je moeilijk zeggen met een andere band was ik er niet gevallen.
Heb zowel A40 als 41 gehad en niks mis mee (voor mij) mijn rijstijl is allicht een andere....
Als je valt kan je moeilijk zeggen met een andere band was ik er niet gevallen.
Heb zowel A40 als 41 gehad en niks mis mee (voor mij) mijn rijstijl is allicht een andere....
Bridgestone A[emoji[emoji2390][emoji[emoji2390]391]9[emoji2390]]1
Ben blij voor jou. Je mag ze allemaal hebben. 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Re: Bridgestone A41
Zelf nooit mee gereden, maar twee collega's met spiksplinternieuwe R1250GS en R1250GSA gingen onderuit omdat de A41 vooraan niet deed wat hij moest. Ik zou 'm dus ook niet kopen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Re: Bridgestone A41
Als die spiksplinternieuwe motoren en dus ook banden waren, dan lag het waarschijnlijk net aan het feit dat ze nog niet ingereden waren?
Bridgestone A[emoji[emoji2390][emoji[emoji2390]391]9[emoji2390]]1
Of omdat de motorfabrikant de goedkoopste legt ipv de beste. Paar tientallen € kosten besparen per moto …. aan zoveel duizend stuks per jaar , reken maar uit.
Kwade tongen beweren zelfs dat BMW , uit de fabriek , met een aangepaste (lees minder goede ) A eenenveertig komt.
Dat zou erg dom zijn van Bridgestone want aan mij verkopen ze niks meer , en al zeker geen A eenenveertig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro na
Kwade tongen beweren zelfs dat BMW , uit de fabriek , met een aangepaste (lees minder goede ) A eenenveertig komt.
Dat zou erg dom zijn van Bridgestone want aan mij verkopen ze niks meer , en al zeker geen A eenenveertig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro na
Re: Bridgestone A41
Het is inderdaad zo dat de OEM banden en de aftermarket banden, zelfde merk, maat en type verschillend kunnen zijn,
omdat inderdaad een constructeur speciale prijsafspraken maakt met de bandenfabrikant en deze dus op maat een band
maakt, gelabeld als éénte uit hun gamma. Het is consumentenbedrog, maar tot op heden heeft nog niemand hier echt een
zaak van gemaakt.
Wat is zelf al gezien heb is dan de OEM versie minder woog dan de resale, dus waarschijnlijk minder rubber bevatte / dunner slijtvlak
en dit bij Michelin en we spreken over de jaren 90.
omdat inderdaad een constructeur speciale prijsafspraken maakt met de bandenfabrikant en deze dus op maat een band
maakt, gelabeld als éénte uit hun gamma. Het is consumentenbedrog, maar tot op heden heeft nog niemand hier echt een
zaak van gemaakt.
Wat is zelf al gezien heb is dan de OEM versie minder woog dan de resale, dus waarschijnlijk minder rubber bevatte / dunner slijtvlak
en dit bij Michelin en we spreken over de jaren 90.
Re: Bridgestone A41
Je moet dat "spiksplinternieuw" nu ook niet te letterlijk nemen. 't Is niet dat die mannen bij het verlaten van het dealership direct onderuit gegaan zijn. Ik mag bovendien zeggen dat we beroepshalve wel wat ervaring hebben met moto's op openbare weg, op circuit en in de Ardennen. Weliswaar met R1250RT's met een beetje meer verlichting erop. Kortom: het lag weldegelijk aan de banden.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Re: Bridgestone A41
Bedankt voor de verduidelijking. Met welke banden wordt er (nu) gereden op die RT's en is dat tot grote tevredenheid?Bob schreef: ↑19 apr 2025, 15:53 Je moet dat "spiksplinternieuw" nu ook niet te letterlijk nemen. 't Is niet dat die mannen bij het verlaten van het dealership direct onderuit gegaan zijn. Ik mag bovendien zeggen dat we beroepshalve wel wat ervaring hebben met moto's op openbare weg, op circuit en in de Ardennen. Weliswaar met R1250RT's met een beetje meer verlichting erop. Kortom: het lag weldegelijk aan de banden.
Re: Bridgestone A41
We hebben als eindgebruiker niet veel keuze. De overheid werkt met aanbestedingen en de goedkoopste aanbieder die aan een op voorhand opgesteld eisenpakket voldoet, krijgt het contract. De laatste reeks RT's (met groot tft-dashboard) werd door BMW geleverd met Michelin Road 6, de reeks daarvoor met Bridgestone Battlax T31. In de Michelins had ik beduidend meer vertrouwen.
Inmiddels krijgen we bij vervanging de Bridgestone Battlax T32 opgelegd. Da's duidelijk een verbetering ten opzichte van zijn voorganger. Ik heb het dan over grip en stabiliteit in bochten en op nat wegdek.
Mijn eerdere opmerking gaat dus specifiek over de A41, niet noodzakelijk over het gehele gamma van Bridgestone
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Re: Bridgestone A41
Michelin Road 6 is inderdaad een band die goede kritieken krijgt, ook bij nat wegdek.
Er is wel een reeks geweest die naar één kant deed afwijken, maar dat was kortstondig.
De werkgever beslist natuurlijk, maar wanneer een band echt ondermaats is, wordt dat een serieus veiligheidsrisico.
Ik zelf ben zeer tevreden over Bridgestone Battlax S22 maar dat is op een sportieve motor,
op de GSA ligt er Pirelli Angel GT 2 en so far, tevreden van, maar nog niet veel Km ervaring.
Ik zelf zal nooit op banden, remblokken, remschijven of schokdempers besparen, want soms komt het echt op een cm aan...
Er is wel een reeks geweest die naar één kant deed afwijken, maar dat was kortstondig.
De werkgever beslist natuurlijk, maar wanneer een band echt ondermaats is, wordt dat een serieus veiligheidsrisico.
Ik zelf ben zeer tevreden over Bridgestone Battlax S22 maar dat is op een sportieve motor,
op de GSA ligt er Pirelli Angel GT 2 en so far, tevreden van, maar nog niet veel Km ervaring.
Ik zelf zal nooit op banden, remblokken, remschijven of schokdempers besparen, want soms komt het echt op een cm aan...
Re: Bridgestone A41
De Angel GT2 had ik - na de OEM Metzelers - op mijn S1000XR en later ook op mijn R1250RS. Da's een topband, hoewel het ontwerp nu toch al enkele jaren meegaat.
Mijn R1300GSA werd geleverd met Michelin Anakee Adventure. Die komen van pas aangezien ik komende donderdag vertrek voor een rondje Marokko. Nadien komen er ook terug Pirelli's op, ofwel de Scorpion Trail 2 (of 3), ofwel ook de Angel GT2. Al ben ik ook wel benieuwd naar de Dunlop Mutant, da's naar 't schijnt ook een prima band (met M+S certifiëring)
Mijn R1300GSA werd geleverd met Michelin Anakee Adventure. Die komen van pas aangezien ik komende donderdag vertrek voor een rondje Marokko. Nadien komen er ook terug Pirelli's op, ofwel de Scorpion Trail 2 (of 3), ofwel ook de Angel GT2. Al ben ik ook wel benieuwd naar de Dunlop Mutant, da's naar 't schijnt ook een prima band (met M+S certifiëring)
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Re: Bridgestone A41
Het is altijd de vraag bij banden, waar en wanneer wil je de beste grip en hoe belangrijk is de prijs vs slijtage.
En zoals met veel, zijn de laatste accentjes de duurste in de centjes.
Ik hoop dat de topic starter de voor hem beste match in banden gevonden heeft.
En zoals met veel, zijn de laatste accentjes de duurste in de centjes.
Ik hoop dat de topic starter de voor hem beste match in banden gevonden heeft.
Bridgestone A[emoji[emoji2390][emoji[emoji2390]391]9[emoji2390]]1
Prijs is relatief. De herstelkosten na de natte schuiver (aan vijftig km/h) met de A eenenveertig was vijfduizend €.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Re: Bridgestone A[emoji[emoji2390][emoji[emoji2390]391]9[emoji2390]]1
@allezvooruit welke band is het geworden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53
Re: Bridgestone A41
Nog gene tot nu toe …