Oldtimer keuring

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gsopdreef

Oldtimer keuring

Bericht door Gsopdreef »

Hallo .
Binnenkort moet ik met mijn oldtimer voor de eerste maal naar technische keuring , heeft er al iemand ervaring met de meting van de uitlaat / uitstoot CO . Of is het niet zo streng voor een oude motor ? de rest is geen probleem dat zal in orde zijn maar de uitstoot weet ik niet ?

Groeten Rik .
MaartenGS-R-RT

Re: Oldtimer keuring

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Afhankelijk van de datum van 1e inschrijving van je motor geldt wettelijk een maximum CO-uitstoot. Ik weet niet of er keuringscentra zijn die daar "flexibeler" mee omgaan.
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Niet echt bij de deur als je in Kasterlee woont maar ken mensen die naar een keuringsstation in Wallonië gaan waar ze minder streng zijn (Wallonië heeft andere normen dan Vlaanderen)...
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Danny

Bericht door Danny »

over het algemeen zijn ze redelijk soepel maar (veel) teveel keuren ze niet goed, tot 4% ben je wel safe, sommige oudere motoren scoren hoger om goed te lopen. aanbieden en zien wat ze zeggen, je kan hem altijd armer zetten en achteraf weer rijker... 't is eigenlijk een zottekesspel
Pirre

Bericht door Pirre »

Co 2 uitstoot was niet belangrijk , ik had deftig probleem met de L cylinder uitstoot was veel te hoog is niets van gezegd , ondertussen wel opgelost nieuwe bobijn gestoken .
rem test vond ik wel gevaarlijk
ben in Diksmuide geweest
BMW 1200GS 2009
Plaats reactie