eventjes voorstellen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gentleman65

eventjes voorstellen

Bericht door gentleman65 »

Hallo iedereen,

Nadat ik mijn oldie K1100LT van 93 vorige week verkocht heb , is het stillaan tijd om een 'andere' motor aan te schaffen.
Heb er verschillende getest, Yamaha MT09 ( te brut voor me), Kawasaki Z900 RS (te braaf , de SE van 2025 was nog niet beschikbaar als test motor), de Kawasaki Z900 SE (was mijn favoriet maar mijn partner vond haar seat veel te hoog en zat niet goed met haar kniën).
Als laatste getest BMW F900R van 2024. Die vond ik echt wel prima rijden , was zo goed als een full option, had enkel geen cruise control.
Al bij al was ik aangenaam verrast van die gentlemen 'naked'. Nu ga ik morgen test rijden met een 2025 model waarbij de zitpositie iets meer naar voren is en de voetsteunen iets meer naar achter zodanig ik een meer 'sportieve' zithouding zou hebben.
Ik heb een voorlopige deal met een 2e hands motor met slecht 600km en moet 1ste onderhoud nog hebben.
Destijds heb ik verschillende motors gehad( HD, 2x Ducati en BMW R1250 GS <-- beste motor die ooit gehad heb) maar weet niet meer wat tegenwoordig een onderhoud bij BMW zou kosten en zeker geen idee wat 1ste onderhoud zou kosten. Iemand enig idee?
Voor de rest ga ik de motor goed inspecteren maar verkoper zegt dat er echt totaal nieuwstaat is. Ben benieuwd. Alvast dank voor jullie reactie's) :grin:
Harley Davidson Iron 1200 bwj 2019 (verkocht), Ducati Multistrada 950s bwj 2019 (verkocht),Ducati Diavel Gen 2 1200 bwj 2016 (verkocht), BMW R1250 GS bwj 2019 (verkocht), BMW K100 bwj 1984 cafe racer (verkocht) BMW K1100 bwj 1993 caferacer (recent verkocht)
louis

Re: eventjes voorstellen

Bericht door louis »

Welkom, veel reactie moet je niet verwachten, hier zitten nog een paar dinosaurussen, de rest zit op facebook, al dan niet in gesloten groepen.
Weet het van horen zeggen, want heb geen facebook.

De K1100 versleten? Zal wel nie …

Een 2024, die heeft mogelijk nog garantie lopende of niet?

En hoe is het testrijden verlopen?
Plaats reactie