Reeds nu al eeuwige dank
Routes op xt2
Moderator: GVN
Routes op xt2
Hallo, is er iemand van de streek Aalst, Gent of Brussel die gemaakte routes op de myrouteapp op een xt2 kan zetten en die bereid is mij dat eens een half uurtje goed uit te leggen. Ik kan er echt niet aan uit. Ik verwacht geen uitgebreide cursus
Reeds nu al eeuwige dank
Reeds nu al eeuwige dank
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Re: Routes op xt2
Heb wel al een (primitieve) basis van BC
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Re: Routes op xt2
Ik ben weliswaar niet van de streek Aalst, Gent of Brussel, maar hopelijk kan je 't van een Antwerpenaar ook leren
Even voordoen is natuurlijk gemakkelijker dan het via geschreven tekst vanop afstand te moeten uitleggen, maar moeilijk vind ik het persoonlijk niet. Hieronder een korte beschrijving van hoe ik het doe met pc of laptop die draait op Windows. Wat stap 1 betreft: ik vertrek steeds vanuit een track of spoor die ik in de gps converteer naar route of reis. Als je louter voor jezelf een rit uitstippelt zal dat nauwelijks een probleem vormen, maar als je met meerdere motards samen wil rijden geeft een track nauwkeuriger resultaten dan een route.
Succes ermee!
Even voordoen is natuurlijk gemakkelijker dan het via geschreven tekst vanop afstand te moeten uitleggen, maar moeilijk vind ik het persoonlijk niet. Hieronder een korte beschrijving van hoe ik het doe met pc of laptop die draait op Windows. Wat stap 1 betreft: ik vertrek steeds vanuit een track of spoor die ik in de gps converteer naar route of reis. Als je louter voor jezelf een rit uitstippelt zal dat nauwelijks een probleem vormen, maar als je met meerdere motards samen wil rijden geeft een track nauwkeuriger resultaten dan een route.
- Gekozen route in MyRouteApp op pc downloaden als gpx1.1 track/POI
- XT2 aanlsuiten op de PC en bestandsoverdracht toestaan (rechter onderhoek van het scherm op tandwieltje met blauw USB-symbooltje klikken, vervogens "Tik op verbinden met computer", en tenslotte bij vraag over bestandsoverdracht op "Doorgaan" klikken.
- Garmin Express zal waarschijnlijk opengaan op je pc, dat mag je negeren
- Windows Verkenner openen
- Map Zumo XT2 / Internal Storage / GPX openen en het gedownloade bestand naar daar kopiëren
- XT2 loskoppelen van de PC en terug aanzetten
- Bij melding "GPX-bestand gevonden" akkoord gaan met importeren
- Selecteren wat je wil importeren: bepaalde track of alle nieuwe gpx-bestanden
- Opnieuw "Selecteer alles" aanklikken en "Volgende" kiezen
- Je kan aan de map "Nieuwe verzameling" een andere naam geven als je dat wil, daarna klik je op "Importeer"
- Open de gewenste track
- Klik op symbool van steeksleutel linksboven
- Selecteer "Converteer naar route" --> "Begin tot einde" en pas desgewenst de naam aan (ik verwijder altijd het woordje "track")
- Klik op OK en laat het toestel even zijn werk doen
- Je trip zit nu in de map "Routes", bereikbaar via je beginscherm en het symbool van de vier vierkantjes
Succes ermee!
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Re: Routes op xt2
Dank natuurlijk
Vraagje: is het noodzakelijk om een (gold) abonnement af te sluiten?
Vraagje: is het noodzakelijk om een (gold) abonnement af te sluiten?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Re: Routes op xt2
Noodzakelijk niet (ik heb het al verschillende jaren) maar je hebt een grotere toolbox om allerhande bewerkingen uit te voeren en dat kan handig zijn. Het is een handige app met verschillende kaartvormen en dat is handig als je de kaart ernaast gebruikt.
Re: Routes op xt2
Ik weet niet wat de mogelijkheden van het basispakket zijn, maar persoonlijk ben ik wel erg tevreden over mijn Gold-abonnement. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bijvertellen dat ik één van de zogenaamde "early adopters" ben en in die beginperiode van MRA kon je een lifetime Gold-abonnement kopen voor 30€. Ik heb sedertdien dus niets meer moeten bijbetalen. Desondanks kan ik het Gold-abonnement wel aanbevelen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Re: Routes op xt2
Na een 2-tal dagen begin ik er nu toch inzicht in te krijgen. Toeters en bellen zal misschien voor later zijn. Ben al blij dat ik nu toch al een route kan maken en exporteren naar mijn gps. Ook de scenic rondrit lukt toch ook al om te exporteren.
Nu zit ik al een paar uur te kauwen om een gemaakte route te exporteren naar mijn bmw connected app. In basecamp was dat geen probleem maar in Mra is dat blijkbaar andere kak.
Iemand nog een tip hoe dat kan?
Nu zit ik al een paar uur te kauwen om een gemaakte route te exporteren naar mijn bmw connected app. In basecamp was dat geen probleem maar in Mra is dat blijkbaar andere kak.
Iemand nog een tip hoe dat kan?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Re: Routes op xt2
geen idee maar een route als GPX opslaan op je PC/laptop en dan importeren in de BMW moet toch kunnen denk ik?
-
Relax
- Berichten: 5731
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Routes op xt2
AI-gewijs:
Het exporteren van een route van MyRoute-app (MRA) naar de BMW Motorrad Connected app doe je het makkelijkst rechtstreeks op je smartphone. Dit zorgt ervoor dat je perfect geplande route wordt overgezet naar het TFT-scherm van je motor of je ConnectedRide Navigator.Volg deze stappen om je route over te zetten:Open MyRoute-app: Zorg dat de MRA-app op je telefoon staat en open de route die je wilt rijden.Exporteren: Tik in MRA op de download-/exporteerknop en selecteer het bestandsformaat .gpx 1.1 (Route, Track, POI).Kies de BMW App: Druk op 'Exporteren' (of kies voor 'Openen in') en selecteer de Connected app (BMW Motorrad) uit de lijst met apps.Importeren in BMW: De BMW Connected app opent nu automatisch. Je krijgt een melding in het scherm om de route te importeren.Kies Route of Track: De app geeft je de keuze om de route als 'Route' of als 'Track' (spoor) te importeren. Tip: Kies bij voorkeur voor Track. Een track is exact en voorkomt dat de BMW-app zelf gaat herberekenen en van jouw geplande weg afwijkt.
Plan je routes in MRA bij voorkeur met de TomTom-kaart. Aangezien de BMW Connected app gebruikmaakt van TomTom-software en kaartmateriaal, sluiten de twee systemen hierdoor perfect op elkaar aan.
Het exporteren van een route van MyRoute-app (MRA) naar de BMW Motorrad Connected app doe je het makkelijkst rechtstreeks op je smartphone. Dit zorgt ervoor dat je perfect geplande route wordt overgezet naar het TFT-scherm van je motor of je ConnectedRide Navigator.Volg deze stappen om je route over te zetten:Open MyRoute-app: Zorg dat de MRA-app op je telefoon staat en open de route die je wilt rijden.Exporteren: Tik in MRA op de download-/exporteerknop en selecteer het bestandsformaat .gpx 1.1 (Route, Track, POI).Kies de BMW App: Druk op 'Exporteren' (of kies voor 'Openen in') en selecteer de Connected app (BMW Motorrad) uit de lijst met apps.Importeren in BMW: De BMW Connected app opent nu automatisch. Je krijgt een melding in het scherm om de route te importeren.Kies Route of Track: De app geeft je de keuze om de route als 'Route' of als 'Track' (spoor) te importeren. Tip: Kies bij voorkeur voor Track. Een track is exact en voorkomt dat de BMW-app zelf gaat herberekenen en van jouw geplande weg afwijkt.
Plan je routes in MRA bij voorkeur met de TomTom-kaart. Aangezien de BMW Connected app gebruikmaakt van TomTom-software en kaartmateriaal, sluiten de twee systemen hierdoor perfect op elkaar aan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
aantzeetje
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Routes op xt2
eigenlijk de track gebruiken voor de BMW CR. Dus je route in MRA opslaan als gpx 1.1 track poi en die gebruiken
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Re: Routes op xt2
Ik maak een route in BC op mijn laptop , exporteer deze naar mijn laptop , dan ga ik op mijn laptop naar mijn E-MAIL , ik stuur een E -MAIL naar mijzelf met als bijlage de route op geslagen op mijn laptop , dan open ik op mijn smartphone mijn berichten en open ik mijn bericht en ik druk dan op de bijlage met mijn route , deze wordt dan overgezet naar mijn smartphone naar de BMW app , importeren en rijden , u moet wel de BMW app op uw smartphone hebben . Deze route kunt ge dan rijden als de verbinding met het tft scherm blijft werken , en dat is niet altijd zo , BMW weet dat maar ze zijn al meer dan 5 jaar aan het zoeken en daar blijft het bij , ik heb daarom een GPS boven het TFT scherm geplaatst en dit werkt altijd .
Re: Routes op xt2
Het begint allemaal goed te komen.
Bedankt voor jullie hulp.
Heb toch nog een vraagje: als ik mijn gemaakte route in Mra als spoor ook op een een sd kaartje zet in een tomtom, zou die dan dezelfde route geven als in de Garmin?
Ik rij nu nooit treffens, maar daar zetten ze hun route toch op beide toestellen (Garmin en TomTom).
Wij vertrekken binnenkort met 4 man naar Winterberg. 3X Garmin en 1X TomTom.
Hebben jullie tips zodat we alle 4 dezelfde route hebben op Gps?
Bedankt voor jullie hulp.
Heb toch nog een vraagje: als ik mijn gemaakte route in Mra als spoor ook op een een sd kaartje zet in een tomtom, zou die dan dezelfde route geven als in de Garmin?
Ik rij nu nooit treffens, maar daar zetten ze hun route toch op beide toestellen (Garmin en TomTom).
Wij vertrekken binnenkort met 4 man naar Winterberg. 3X Garmin en 1X TomTom.
Hebben jullie tips zodat we alle 4 dezelfde route hebben op Gps?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
aantzeetje
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Routes op xt2
Mijn ervaring is neen, er zullen kleine verschillen optreden wegens verschillende berekeningsalgortihmes.
Zeker de Tread app niet gebruiken daar deze je route gaat vernachelen. Exporteren en op SD zetten en daarna importeren in de tripplanner app.
In onze groep ook TT en Garmin. Al de routes worden in BC gemaakt en geoptimaliseerd (herberekend met verschillende profielen met zelfde te vermijden instellingen). Route en track worden dan in MRA ingeladen met de HERE kaart en activiteitenprofiel op auto. Track wordt ook zichtbaar gemaakt met de route en via de toolkit geoptimaliseerd (van snelste naar kortste en route bijgetrokken naar de track waar nodig en terug naar snelste). Tot nu toe rijdt iedereen dezelfde route.
Zeker de Tread app niet gebruiken daar deze je route gaat vernachelen. Exporteren en op SD zetten en daarna importeren in de tripplanner app.
In onze groep ook TT en Garmin. Al de routes worden in BC gemaakt en geoptimaliseerd (herberekend met verschillende profielen met zelfde te vermijden instellingen). Route en track worden dan in MRA ingeladen met de HERE kaart en activiteitenprofiel op auto. Track wordt ook zichtbaar gemaakt met de route en via de toolkit geoptimaliseerd (van snelste naar kortste en route bijgetrokken naar de track waar nodig en terug naar snelste). Tot nu toe rijdt iedereen dezelfde route.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Re: Routes op xt2
Viermaal exact hetzelfde toestel met exact dezelfde kaartversie en exact dezelfde navigatie-instellingen. Zoniet blijf je het risico lopen op kleine verschillen in berekeningswijze tussen twee routepunten. Uiteindelijk passeer je allemaal wel op dezelfde routepunten en kom je toe op hetzelfde eindpunt, maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat de ene GPS al eens een andere straat aangeeft dan de andere om door een stadje te rijden
Als je geen route gebruikt maar enkel de track, dan loopt die wel 99,99% gelijk, maar dan heb je in Garmin geen routebegeleiding en moet je dus zelf je schermpje goed in 't oog houden. Ook een mogelijkheid: je track in de Garmin zichtbaar maken (kies daarvoor een andere kleur dan de standaard lila kleur van de routebegeleiding) maar toch de route rijden met begeleiding, en zien waar die track afwijkt van wat het toestel voorstelt. Opgelet: zet herberekenen dan uit, anders gaat ie recht naar het eindpunt van zodra je de route eens eventjes verlaat.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
aantzeetje
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Routes op xt2
Zelfs 2 dezelfde TT"s met identieke instellingen en kaarten gaan afwijken bij herberekenen. Vandaag nog meegemaakt.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Re: Routes op xt2
Route exporteren naar connected app lukt nog steeds niet. Als ik op mijn telefoon de route open in mra, weet ik niet waar ik de knop exporteren/downloaden moeten vind
en.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
aantzeetje
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Routes op xt2
Balk onderaan verschuiven naar links. Komt pijltje naar onder te voorschijn, daarop klikken - download - gpx1.1 (route track poi) kiezen, exporteren kiezen - en dan waarschijnlijk de tread app kiezen - die gaat dan synchroniseren met je XT2
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820