Spuitwerk aan de winkel
Moderator: GVN
-
BromBert
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:00
- Woonplaats: MOL
- Locatie: de stille Kempen
Spuitwerk aan de winkel
Weet er iemand een goede en goedkope zaak waar ik mijn zijkoffer kan laten herspuiten? Ik ben hier in de buurt eens gaan horen en ze vragen 180 € voor 1 kofferdeksel. Vind ik aan de prijzige kant. Er moeten wel wat krassen weggewerkt worden. Liefst regio Geel - Mol - Kasterlee.
Vespa - Yamaha RD 250 - Yamaha RD 350 - Moto Guzzi V7 Sport - BMW R1200RT
Re: Spuitwerk aan de winkel
een kofferdeksel van de motor of van een auto zal evenveel kosten, bijgewerkt en goed gespoten is 180 een vrij normale prijs.
goedkoper kan misschien maar voor kwaliteit betaal je liever ietsje meer denk ik dan ...
goedkoper kan misschien maar voor kwaliteit betaal je liever ietsje meer denk ik dan ...
-
BromBert
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:00
- Woonplaats: MOL
- Locatie: de stille Kempen
Re: Spuitwerk aan de winkel
Niet waar ik op gehoopt had maar toch bedankt voor de reactie.
Vespa - Yamaha RD 250 - Yamaha RD 350 - Moto Guzzi V7 Sport - BMW R1200RT
-
aantzeetje
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Spuitwerk aan de winkel
Je kan het voorbereidende werk ook doen: volledig opschuren, krassen bijwerken met plamuur, opschuren, filler gebruiken, grondverf spuiten, terug heel fijn opschuren en nogmaals filler gebruiken waar nodig, terug grondlaag en die dan afgeven om te spuiten in kleur en 2K vernis. De verf en de werkuren zijn de grootste kost.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
BromBert
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:00
- Woonplaats: MOL
- Locatie: de stille Kempen
Re: Spuitwerk aan de winkel
Dat was het plan. Maar mijn buurtwinkel wil dat niet wegens slechte ervaringen in het verleden met klanten die er zelf niks van bakken en dan in discussie gaan. Snap ik wel, maar dat schiet ook niet op.
Vespa - Yamaha RD 250 - Yamaha RD 350 - Moto Guzzi V7 Sport - BMW R1200RT
Re: Spuitwerk aan de winkel
de meeste die ik ken weigeren dat omdat belangrijker dan de eindlaag de voorbereiding is en zij worden met de vinger gewezen als er achteraf prullen zijn... ik snap beide partijen welJe kan het voorbereidende werk ook doen: volledig opschuren, krassen bijwerken met plamuur, opschuren, filler gebruiken, grondverf spuiten, terug heel fijn opschuren en nogmaals filler gebruiken waar nodig, terug grondlaag en die dan afgeven om te spuiten in kleur en 2K vernis. De verf en de werkuren zijn de grootste kost.
-
aantzeetje
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Spuitwerk aan de winkel
Eerlijk gezegd kan je, als je in staat bent om alle voorbereidingen te doen volgens de regels van de kunst, je ook in staat bent om die zelf in kleur te spuiten. Heb het een jaar geleden ook zelf gedaan. Was wel niet mijn eerste spuitwerk. Totale kost iets van een 80€. En als de krassen niet te diep zijn kan je onmiddellijk met Bosal filler aan de slag.
En om de BMW batch er af te krijgen gebruik je gewoon een nylon of tandflos draad om rondom door de bonding te snijden. Die bevestig je dan weer met Bison doorzichtige siliconenkit in tube of polymax mocht je dit liggen hebben.
En om de BMW batch er af te krijgen gebruik je gewoon een nylon of tandflos draad om rondom door de bonding te snijden. Die bevestig je dan weer met Bison doorzichtige siliconenkit in tube of polymax mocht je dit liggen hebben.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820