Even voorstellen met een dom vraagje

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dutch Paul

Even voorstellen met een dom vraagje

Bericht door Dutch Paul »

Goedemiddag,

Ik ben Paul uit Nieuw-Vennep.
Vreemde eend in de bijt hier want ik rijd een Kawasaki ZZR.
Maar over 4 weken ga ik een maand op een BMW F750GS rijden op vakantie.
In 2019 op een ander tripje 3 weken op een F600GS mogen rijden en daar heb ik goede herinneringen aan, daarom nu weer voor gekozen.

Ik ga op het stuur een video camera plaatsen en een telefoonhouder.
Voor navigatie moet ik namelijk mijn mobiel gebruiken, dus voor camera en mobiel plaats ik een dubbel USB stopcontact.

Maar waar haal ik de voeding vandaan?
Heeft deze motor een accessoire contact?
Zo ja, wat voor stekker past daar in.
Ik ga op een huurmotor liever niet draden naar de accu monteren, dart wordt vast niet gewaardeerd.

Als ik bij een BMW dealer binnenstap heb ik antwoord op mijn vraag, maar ik weet er geen in de omgeving.
Dus vraag ik jullie om hulp, ik hoop dat dit geen probleem is.
In mijn ervaring zijn motorfora gewoon behulpzaam, zelfs voor domme vragen.

Foto hieronder is op de F600GS in 2019, dan weet je welke kop er bij hoort :grin:
F600GS.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
allezvooruit

Re: Even voorstellen met een dom vraagje

Bericht door allezvooruit »

Hier kan je het msch vinden ( effe van het net geplukt )

De stroomvoorziening van de BMW F 750 GS werkt op een 12V-systeem met een standaard 12V DIN-stekkeraansluiting (of optionele USB-poort) nabij het dashboard, een 10,5 Ah accu, en een CAN-bus (ZFE) stroombeheersysteem dat randapparatuur automatisch uitschakelt na het parkeren.Standaard stroomvoorziening en aansluitingenDIN-stopcontact: Standaard bevindt zich een kleine 12V DIN-aansluiting (ISO 4165) bij het dashboard of onder het zadel.CAN-bus aansturing: De boordcomputer schakelt de stroom op het stopcontact enkele minuten na het uitschakelen van het contact automatisch uit.Maximale belasting: Sluit op de fabrieks-DIN-poort geen zware verbruikers (zoals een compressor of stoelverwarming) aan; de CAN-bus begrenst de stroom (meestal rond 5A).Extra accessoires en navigatie aansluitenGPS-voorbereiding: De F 750 GS heeft vaak een speciale af-fabriek connector voor een BMW Navigator, netjes afgezekerd en geschakeld via het contact.Rechtstreeks op de accu: Voor zwaardere accessoires (zoals acculaders, handvatverwarming of tassenverwarming) sluit je een SAE-kabel direct aan op de polen van de accu.Acculader: Gebruik bij het laden via het DIN-stopcontact een CAN-bus geschikte lader, of laad rechtstreeks via een losse accukabel op de polen.Raadpleeg ter voorbereiding de Handleidi.ng voor de exacte zekeringlocaties en instructies.Wil je weten welk accessoire je wilt aansluiten (zoals een GPS, USB-lader of druppellader)? Dan kan ik je vertellen of je een verloopstekker nodig hebt of hoe je het best kunt aansluiten.
Dutch Paul

Re: Even voorstellen met een dom vraagje

Bericht door Dutch Paul »

Wow, allezvooruit, dankjewel, dit is het meest complete antwoord op mijn vraag.

Google is mijn vriend maar wilde mij dit maal niet helpen, ik zal wel verkeerd gevraagd hebben.

Dank voor de moeite, nu kan ik met de juiste aansluiting op vakantie.

Groet, Paul
Plaats reactie