Koppeling 1200 LT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
André

Koppeling 1200 LT

Bericht door André »

Hallo,

Even kort samenvatten.Vorige week met mijn maat een weekje in Frankrijk geweest,de derde dag bleef de koppeling van mijn maat zijn motor slippen in 5 versnelling .Bij volgas geven sloegen de toeren omhoog.Rustig aan ging het wel.
We zijn dan toch thuis geraakt met een slippende Koppeling.
Nu juist bij de dealer geweest en hij verteld dat de koppeling om zeep is.
Ik heb mijn twijfels.Na 28000 Km koppeling vervangen?
Kostprijs ong. 1500 €.
Wat vinden jullie hiervan ? Is dit normaal? Na 28000 Km.
Ik kan het toch moeilijk geloven.
Mijn geloof in BMW verminderd hier toch hoor.
BMW RT 1200
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Niet normaal, tenzij uwe maat niet kan rijden, maar da zal wel niet, anders had hij gene 1200lt gekocht hé.
kostprijs valt nog mee voor ne LT. Misschien olie opgekomen, lekke dichting, en dan is die koppeling ook om zeep. Bovendien vervangen veel dealers steeds de volledige kit, koppeling + drukgroep. eigenlij is het voldoende enkel de koppeling te vervangen.
Probeer eens garantie los te krijgen bij BMW Bornem. Vragen naar curt de Maeseneire.

Veel succes
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
nedje
Contacteer:

Bericht door nedje »

Hallo,

Heb dat al twee maal meegemaakt eenmaal op39.000km en een tweede maal op 53.000km eerste maal 690€ betaald tweede maal garantie van bmw omdat deze nog geen 2 jaar het had uitgezongenhet was twee maal de hydraulische cylinder die bij de koppelingsplaat zit die gescheurt was en zodoende was er olie op de koppelingsplaat was gekomen en die doorslipte

grtz: nedje
Plaats reactie