Nieuwe GS-rijder

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dany
Contacteer:

Nieuwe GS-rijder

Bericht door Dany »

In september 2005 veranderd van Pan ST1300 naar mijn droom... een GS. Occassie 1150. Vanaf de eerste kilometers een heerlijk gevoel. April 2006... een onvoorzichtige 4x4 rijder zorgt ervoor dat mijn droommachien een enigszins ander uitzicht krijgt. Gelukkig zonder veel erg voor mij. Sedert een 4 tal weken opnieuw in het bezit van een andere 1150 en ik ontdek iedere rit opnieuw nieuwe sensaties.
Maar nu zit ik met een vraagske omtrent een eventuele bandenwissel. Momenteel liggen er BT020 op. Achteraan zit zo nog een 2 mm profiel. Volgende week trek ik een weekendje naar de Champagnestreek en ik sta nu in twijfel om eventueel nieuw schoeisel te laten leggen. Op mijn Pan voelde ik perfect aan wanneer dit nodig was, maar met de GS heb ik zeker nog geen ervaring genoeg om dit aan te voelen. Kan iemand mij raad geven?
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
jawadde

Bericht door jawadde »

Hallo,
2mm is niet veel, lekrijden is een optie!
Ik heb de nieuwe Bridgestone Warbird laten plaatsen.
Deze band lijkt me een schoon compromietje tussen lichte off road- en baanband.
Wat ik nu met zekerheid kan bevestigen is minder rolgeluid(=weerstand).
Qua slijtage ?????
een boxer blijft boeiend!
den Bullet

Bericht door den Bullet »

jawadde schreef:Hallo,
2mm is niet veel, lekrijden is een optie!
Ik heb de nieuwe Bridgestone Warbird laten plaatsen.
Deze band lijkt me een schoon compromietje tussen lichte off road- en baanband.
Wat ik nu met zekerheid kan bevestigen is minder rolgeluid(=weerstand).
Qua slijtage ?????
Mijn ervaringen met Bridgestone zijn niet echt goed te noemen :?

Ik vond ze veel te snel slijten en bij het uitaccelereren te veel driften.

Nu bol 'k met Tourance's van Metzeler en na een slordige 10.000 km nog niet noemenswaardig gesleten. Grip genoeg op droog en nat.

Ik denk niet da 'k er nog een andere band opleg :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dany, welkom hier, ge gaat hier wel dea ntwoorden vinden die ge zoekt :wink:

@jawadde: Bridgestone Warbird: nog nooit van gehoord, is da iets nieuws ofzo? Of mispakt ge u met de nieuwe Battlewing?

@Den Bullet: naar 't schijnt is den ouwe Trailwing van Bridgestone dan ook niet echt een goede asfaltband te noemen, de nieuwe Battlewing daarentegen kan ik ten zeerste aanbevelen. Heeft mij nog geen één keer teleurgesteld, zeker qua grip op asfalt, heb ze in de Alpen serieus op de rooster gelegd nochthans :twisted:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@ Dany: de info die je zoekt over banden kan je zeker en vast vinden op het bandenforum maar ik kan je hier alvast meegeven dat ikzelf zeer tevreden ben over de Michelin Anakees. Voorheen Michelin T66 opliggen, voorganger van Anakees, en ook daar zeer tevreden over. Slijten niet te snel en goede grip, zowel bij droog als bij nat weer.
ze zijn ook iets beter in prijs dan de Metzelers.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Dany
Contacteer:

Bericht door Dany »

Bedankt nu al voor de reacties. Ik heb ondertussen ook het bandenforum ontdekt. De keuze wordt er niet makkelijker op als ik het allemaal een beetje lees :)
Weet er soms iemand een goede bandencentrale in West-Vlaanderen? Ik las reeds veel over Roegiers of "den Ronny" maar da's al een eindje van bij ons. Soms een West-Vlaming die ervaring heeft met Verbiese in Ieper?
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Dag Dany ik ben ook van West-Vlaanderen en een klein ritje naar Rogiers is echt de moeite meer dan waard. Het voordeel is tegen dat je thuiskomt er de eerste milimeters reeds van af zijn gereden. Ben van geboorte van Ieper, maar met Verbiese heb ik geen ervaring.
BDC (Ottengracht - Gent) is prijs-kwaliteit gezien ook aan te raden.
En zoals meermaals is gebleken zijn banden zoals o.a. een helm en nog zovele andere dingen een persoonlijke keuze gemaakt door jarenlange ervaring. Ik heb via dit Forum ook gekozen voor Metzeler Tourance en sedert dien nog geen seconde spijt van. Mijn huidige voorband is nu een Battlewing van Bridgestone, gezien de Tourance in de gevraagde snelheidscode niet beschikbaar was.

Stoffel ;)
Afbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Als je nog meer sensatie zoekt met je GS zou ik toch kiezen voor een Batlewing of een tourance.... beter geschikt om eens met door een gravelwegetje te rijden

GRTS Danny
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Stoffel schreef:Ben van geboorte van Ieper,
Stoffel ;)
Alé proficiat eneh :lol: :lol: :lol:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
jakke

Bericht door jakke »

Oneshark schreef:
Stoffel schreef:Ben van geboorte van Ieper,
Stoffel ;)
Alé proficiat eneh :lol: :lol: :lol:
Toch een echte kat alé !!

@Dany

Welkom op het forum.

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
JohanGS

Re: Nieuwe GS-rijder

Bericht door JohanGS »

Dany schreef:In september 2005 veranderd van Pan ST1300 naar mijn droom... een GS. Occassie 1150. Vanaf de eerste kilometers een heerlijk gevoel. April 2006... een onvoorzichtige 4x4 rijder zorgt ervoor dat mijn droommachien een enigszins ander uitzicht krijgt. Gelukkig zonder veel erg voor mij. Sedert een 4 tal weken opnieuw in het bezit van een andere 1150 en ik ontdek iedere rit opnieuw nieuwe sensaties.
Maar nu zit ik met een vraagske omtrent een eventuele bandenwissel. Momenteel liggen er BT020 op. Achteraan zit zo nog een 2 mm profiel. Volgende week trek ik een weekendje naar de Champagnestreek en ik sta nu in twijfel om eventueel nieuw schoeisel te laten leggen. Op mijn Pan voelde ik perfect aan wanneer dit nodig was, maar met de GS heb ik zeker nog geen ervaring genoeg om dit aan te voelen. Kan iemand mij raad geven?
Wat je kan doen is een nieuwe achterband steken en de oude meenemen naar huis, en laters terug opleggen om de laatste millimeters der af te slijten :wink:

Persoonlijk ligt bij mij Metzler Tourance derop vanvoor en vanachter, heb er geen klagen van geeft meer of genoeg grip voor mijn rijkunsten.
Men achterband heeft het 14500km uitgezongen trouwens 8)

Maar zoals reeds eerder gezegt hier een band is een persoonlijke keuze, ieder heeft zijn rijstijl en zijn eigen voorkeuren.
Kzou zeggen proberen is weten :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Maxo GS

Bericht door Maxo GS »

Iets dichter dan Rogiers is de Aalterse Bandencentrale. Een set Tourance en Anakee kost € 230, Battlewing € 232.

Zie ook het bandenforum voor meer info.
GS 1200 - Go with the flow
Afbeelding
Kurt

Bericht door Kurt »

Ben ook West-Vlaming ('t Kortrijkse) en vanmorgen nog een nieuw paar Tourances laten leggen bij Roegiers. De afstand is zeker de moeite waard. Goeie prijs en zeer goeie en snelle service. Mijn vorig koppel heb ik 10.000 km gereden, maar leg ik later terug om volledig op te slijten. Voor een langere reis heb je beter nieuwe banden.
jawadde

Bericht door jawadde »

Juist ,
even verstrooid, hoe ik de link maakte met war bird ???
Toch is het een leuke band.Heb deze zaterdag gerodeerd in de Semoisstreek.Voor mij geen Tourance meer!

Gr.
een boxer blijft boeiend!
Dany
Contacteer:

Bericht door Dany »

Het lijkt me dus duidelijk een persoonlijke keuze te zijn als ik alles zo'n beetje lees. Op mijn vorige fietske (nen Jap dus, Pan) altijd met BT020 gereden tot eenieders tevredenheid. Ik denk dat ik nu zal starten met de Battlewing en hopen heel veel kilometerkes te kunnen bollen met de GS om de andere soorten ook te kunnen uittesten.

En naar ik lees is een ritje naar Rogiers eigenlijk een must :D
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Tack in Ingelmunster is bij mijn weten één van de goedkoopste in W-vl.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Plaats reactie