HELM ENQUETE VOOR RT RIJDERS
Moderator: GVN
HELM ENQUETE VOOR RT RIJDERS
Ik weet het, over helmen is al veel geleutert maar ik heb enkele vraagjes voor RT rijders en liefst RT 1200 rijders maar andere RT rijders hun mening is evenzeer van belang. Het is in feite een kleine enquête voor deze rijders die in het bezit zijn van een AIROH SV 55 systeemhelm of een SHUBERT systeemhelm.
1 Met welk type RT rijdt u
2 Wat is uw lichaamslengte (om te kunnen vergelijken)
3 Wat zijn uw bevindingen in verband met het lawaai
4 Indien u vandaag de aankoop moet overdoen zou u dan terug dezelfde kopen
Ik weet er gaat hier weer een uitleg volgen van GE MOET DA PROEFRIJDEN
maar met die vragen hoop ik reeds een eerste indruk te krijgen en in verband met dat proefrijden:
ten eerste moet de verkoper je reeds de mogelijkheid geven om te mogen proefrijden en ten tweede ik vind dat je om een juiste indruk te krijgen van de verschillende helmen je ze onmiddellijk na elkaar moet kunnen testen en dit op hetzelfde parkoer. (andere windsnelheden, andere windrichting, meer of minder open vlaktes kunnen een totaal ander beeld geven) en dit is nogal moeilijk als beide verdelers 20 km van elkaar liggen.
Allee dat is mijn mening.
Reeds op voorhand bedankt voor de reactie
1 Met welk type RT rijdt u
2 Wat is uw lichaamslengte (om te kunnen vergelijken)
3 Wat zijn uw bevindingen in verband met het lawaai
4 Indien u vandaag de aankoop moet overdoen zou u dan terug dezelfde kopen
Ik weet er gaat hier weer een uitleg volgen van GE MOET DA PROEFRIJDEN
maar met die vragen hoop ik reeds een eerste indruk te krijgen en in verband met dat proefrijden:
ten eerste moet de verkoper je reeds de mogelijkheid geven om te mogen proefrijden en ten tweede ik vind dat je om een juiste indruk te krijgen van de verschillende helmen je ze onmiddellijk na elkaar moet kunnen testen en dit op hetzelfde parkoer. (andere windsnelheden, andere windrichting, meer of minder open vlaktes kunnen een totaal ander beeld geven) en dit is nogal moeilijk als beide verdelers 20 km van elkaar liggen.
Allee dat is mijn mening.
Reeds op voorhand bedankt voor de reactie
Allee, ik zal beginnen
Schuberth C2
1. R1150RT Twin Spark, standaard scherm
2. 176 cm
3. Ik vind de helm voldoende stil. Zelfs bij het rijden op autosnelweg ervaar ik het lawaai niet als storend maar ik doe voor alle zekerheid wel oordoppen in. Je moet inderdaad proefrijden en ik heb alle soorten helmen proefgereden tot ik er haast stiepelzot van werd. Enkel de systeem IV is naar mijn mening nog ietsje stiller. Een systeem V heb ik tot nog toe niet proefgereden. De C2 kreeg voorrang omwille van het zonnevizier.
4. Ik zou mijn aankoop zeker overdoen. Ik vind het de beste helm die ik ooit al gehad heb.
Schuberth C2
1. R1150RT Twin Spark, standaard scherm
2. 176 cm
3. Ik vind de helm voldoende stil. Zelfs bij het rijden op autosnelweg ervaar ik het lawaai niet als storend maar ik doe voor alle zekerheid wel oordoppen in. Je moet inderdaad proefrijden en ik heb alle soorten helmen proefgereden tot ik er haast stiepelzot van werd. Enkel de systeem IV is naar mijn mening nog ietsje stiller. Een systeem V heb ik tot nog toe niet proefgereden. De C2 kreeg voorrang omwille van het zonnevizier.
4. Ik zou mijn aankoop zeker overdoen. Ik vind het de beste helm die ik ooit al gehad heb.
Schuberth C2
- 1. R1150RT met een +-10 cm hoger scherm
2. 180 cm
3. Ik heb de helm gekocht zonder te testen op de motor dus of dat het de stilste is?? Ik heb meerdere helmen gepast en die genomen die het best aansloot op mijn hoofd. En er ook wel enkele artikels op nagelezen en erover gesproken met andere motorrijders om een eerste selectie te maken. Ik draag wel altijd oordopjes in mijn helmen. Mijn vorige helmen waren integraal helmen en die waren wel wat stiller.
4. Ik zou mijn aankoop zeker overdoen. Vooral het zonnescherm vind ik zeer handig.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Helm : airoh SV55
1. R1150RT - ceebaileys scherm + 4,5 inch
2. 1m91
3. ik heb eigenlijk geen last van lawaai ... ik heb me daar ook nooit aan gestoord, het is mijns inziens altijd binnen de perken gebleven van wat ge kunt verwachten op ne moto ... trouwens, mijne vroegere firmawagen (nen alfa romeo) maakte meer lawaai
4. neen waarschijnlijk zou ik nen andere kopen, maar dat heeft op zich niks te maken met de helm ... ik heb graag es iets nieuws
1. R1150RT - ceebaileys scherm + 4,5 inch
2. 1m91
3. ik heb eigenlijk geen last van lawaai ... ik heb me daar ook nooit aan gestoord, het is mijns inziens altijd binnen de perken gebleven van wat ge kunt verwachten op ne moto ... trouwens, mijne vroegere firmawagen (nen alfa romeo) maakte meer lawaai
4. neen waarschijnlijk zou ik nen andere kopen, maar dat heeft op zich niks te maken met de helm ... ik heb graag es iets nieuws
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 25 nov 2004, 22:34
- Locatie: Vilvoorde
HELM ENQUETE VOOR RT RIJDERS
Hallo FreddyDC
Schubert C1 Concept
1) r1150rt 2001 standaardscherm in hoogste stand altijd.
2) 1 m 87 cm
3) aanvaardbaar geluid voor mij no earphone geen oordoppen.
4) Ja.
Mvg
Rob uit Vilvoorde
Schubert C1 Concept
1) r1150rt 2001 standaardscherm in hoogste stand altijd.
2) 1 m 87 cm
3) aanvaardbaar geluid voor mij no earphone geen oordoppen.
4) Ja.
Mvg
Rob uit Vilvoorde
Schubert C1
1. R1150RT, Twin Spark , 2003
2. 1,85m. Cee Bailey's W/S Design#1, Clear, 4" Taller(+/- 11cm), 1" Wider.
3.Mijn Concept had ik al toen ik met mijn VFR nog reed. Toen was hij zelfs stiller dan mijn integraal Shark XRR. Na overschakeling naar mijn huidige motorfiets, viel dit knap tegen. Een gebulder van jewelste, zelfs met de standaardruit in de hoogste stand. Na montage van het CB-scherm is plots de hemel opgeklaard. Geen gebulder meer, kan zelfs de autoweg op met open vizier!! (Vraag dit maar eens aan Jürgen, onze moderator/onthaalmedewerker). De ruit staat niet in de hoogste stand en vormt één lijn met de neus, mijn zadel staat in de laagste stand, één centimeter opwaarts gekanteld aan de tankzijde dit om schuiven bij het remmen enigzins te verminderen,(textielkledij).
4. De C1 is voor mij de ideale helm. Is comfortabel om dragen, de intercomluidsprekers kunnen goed ingewerkt worden en als laatste is dat ingewerkt zonnevizier onmisbaar geworden, zeker voor brildragers. De combinatie C1 en CB is voor mij perfect te noemen. Dus ja, zeker en vast voor herhaling vatbaar.
Groeten.
1. R1150RT, Twin Spark , 2003
2. 1,85m. Cee Bailey's W/S Design#1, Clear, 4" Taller(+/- 11cm), 1" Wider.
3.Mijn Concept had ik al toen ik met mijn VFR nog reed. Toen was hij zelfs stiller dan mijn integraal Shark XRR. Na overschakeling naar mijn huidige motorfiets, viel dit knap tegen. Een gebulder van jewelste, zelfs met de standaardruit in de hoogste stand. Na montage van het CB-scherm is plots de hemel opgeklaard. Geen gebulder meer, kan zelfs de autoweg op met open vizier!! (Vraag dit maar eens aan Jürgen, onze moderator/onthaalmedewerker). De ruit staat niet in de hoogste stand en vormt één lijn met de neus, mijn zadel staat in de laagste stand, één centimeter opwaarts gekanteld aan de tankzijde dit om schuiven bij het remmen enigzins te verminderen,(textielkledij).
4. De C1 is voor mij de ideale helm. Is comfortabel om dragen, de intercomluidsprekers kunnen goed ingewerkt worden en als laatste is dat ingewerkt zonnevizier onmisbaar geworden, zeker voor brildragers. De combinatie C1 en CB is voor mij perfect te noemen. Dus ja, zeker en vast voor herhaling vatbaar.
Groeten.
Schuberth C1 (brildrager)
1) R1100RT
2)ca 180 cm
3)veel lawaai,
maar sinds deze zomer veel beter,dankzij givi scherm.
a)scherm vervangen door Givi ,
maar dan wel ingekort op ongeveer
de originele bmw-hoogte.De flip-up vorm in de givi doet goed zijn werk.
ttz:nu is de helm veel stiller.Het scherm staat uiterst zelden echt rechtop.
Door het inkorten kan ik er nog vlot over zien ,ook in hoogste stand.
Enkel op lange autostrade stukken gebruik ik nog mijn oordopjes.
b)de binnenvoering
van de C1 is vervangen door een zelfgemaakte
copy maar dan in zeer luchtig materiaal ,van aerosleepkussen.
Veel frisser in de zomer.Eindelijk voel ik verluchting.
De kinverluchting staat altijd toe ,wegens teveel lawaai.
c)het zonnevizier is een echte luxe.
Ik draag bijna nooit een zonnebril,ik kan goed tegen fel zonlicht.
Wel altijd een bril voor verzicht.Door de constructie is de helm vooraan dikker dan een standaard helm.
Daardoor hindert de zon mij pas als ze erg laag staat.Dan gaat het zonnevizier iets of helemaal naar beneden.Meestal slechts een beetje naar beneden.Dan kan ik er eventueel nog onderdoor kijken in een "noodgeval".
(omdat ik vroeger eens met een zonnebril ,van lage ,felle zon ,plost na een afslag in een donker bos binnenreed.Ik zag geen steek,bijna ongeval.De bril bleef te lang donker.In die week ,naar de winkel:C1 gekocht,System3 in de kast)
d)autocom luidsprekers zijn ingebouwd.
e)mijn vorige helm was BMW System3.
De Schuberth zit mij beter rond het hoofd.Ik vindt geen verschil in lawaai.De System3 kinverluchting maakte wel veel minder lawaai.Het System3 vizier vervormde in de onderste rand.
Het C1/2 vizier heeft een "stad-stand":iets naar voor geschoven ,links ,rechts of links en rechts.
4)Ik zou de C2 testen (stiller ,betere verluchting)
of een testrit doen met de Airoh SV55 .
En zoals steeds:ik geef mijn bevindingen ,op mijn motor.Dat kan op een een andere motor heel anders uitvallen.Testrit ,en dan kopen.
1) R1100RT
2)ca 180 cm
3)veel lawaai,
maar sinds deze zomer veel beter,dankzij givi scherm.
a)scherm vervangen door Givi ,
maar dan wel ingekort op ongeveer
de originele bmw-hoogte.De flip-up vorm in de givi doet goed zijn werk.
ttz:nu is de helm veel stiller.Het scherm staat uiterst zelden echt rechtop.
Door het inkorten kan ik er nog vlot over zien ,ook in hoogste stand.
Enkel op lange autostrade stukken gebruik ik nog mijn oordopjes.
b)de binnenvoering
van de C1 is vervangen door een zelfgemaakte
copy maar dan in zeer luchtig materiaal ,van aerosleepkussen.
Veel frisser in de zomer.Eindelijk voel ik verluchting.
De kinverluchting staat altijd toe ,wegens teveel lawaai.
c)het zonnevizier is een echte luxe.
Ik draag bijna nooit een zonnebril,ik kan goed tegen fel zonlicht.
Wel altijd een bril voor verzicht.Door de constructie is de helm vooraan dikker dan een standaard helm.
Daardoor hindert de zon mij pas als ze erg laag staat.Dan gaat het zonnevizier iets of helemaal naar beneden.Meestal slechts een beetje naar beneden.Dan kan ik er eventueel nog onderdoor kijken in een "noodgeval".
(omdat ik vroeger eens met een zonnebril ,van lage ,felle zon ,plost na een afslag in een donker bos binnenreed.Ik zag geen steek,bijna ongeval.De bril bleef te lang donker.In die week ,naar de winkel:C1 gekocht,System3 in de kast)
d)autocom luidsprekers zijn ingebouwd.
e)mijn vorige helm was BMW System3.
De Schuberth zit mij beter rond het hoofd.Ik vindt geen verschil in lawaai.De System3 kinverluchting maakte wel veel minder lawaai.Het System3 vizier vervormde in de onderste rand.
Het C1/2 vizier heeft een "stad-stand":iets naar voor geschoven ,links ,rechts of links en rechts.
4)Ik zou de C2 testen (stiller ,betere verluchting)
of een testrit doen met de Airoh SV55 .
En zoals steeds:ik geef mijn bevindingen ,op mijn motor.Dat kan op een een andere motor heel anders uitvallen.Testrit ,en dan kopen.
Hai.
1. R1100RT met een shubert C1 samen met een CB-scherm 4 inch hoger en 1 inch wider.
2. 176 cm en een beetje
3. In vergelijking met een integraalhelm is deze luid, verder de stilste helm die ik kon vinden die lekker zat. Let wel ik heb maat 64
In combinatie met het CB scherm heerlijk stil.
4. Ja, dan zal de keuze C1 of C2 zijn. Ik ben zeer tevreden over deze helm. Hiervoor met Nolan en Airoh gereden en die bevielen niet.
Let bij het passen van de helm goed op de maat en de aansluiting onder de kin. V eel succes
Paul
1. R1100RT met een shubert C1 samen met een CB-scherm 4 inch hoger en 1 inch wider.
2. 176 cm en een beetje
3. In vergelijking met een integraalhelm is deze luid, verder de stilste helm die ik kon vinden die lekker zat. Let wel ik heb maat 64
In combinatie met het CB scherm heerlijk stil.
4. Ja, dan zal de keuze C1 of C2 zijn. Ik ben zeer tevreden over deze helm. Hiervoor met Nolan en Airoh gereden en die bevielen niet.
Let bij het passen van de helm goed op de maat en de aansluiting onder de kin. V eel succes
Paul
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
spijtig
tis alleen voor RT rijders
tis alleen voor RT rijders
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
helm:schubert S1
lengte:1.75
1200GT met de ruit op de laagste stand,anders aandampen als de temp. onder de 15 gr. zakt.van alles geprobeerd niets helpt,alleen genoeg rijwind.
lawaai valt wel mee ,is vrij stil.
zou iets anders proberen bij een volgende aankoop.ingebouwde zonnescherm is wel zeer goed.
ferre
lengte:1.75
1200GT met de ruit op de laagste stand,anders aandampen als de temp. onder de 15 gr. zakt.van alles geprobeerd niets helpt,alleen genoeg rijwind.
lawaai valt wel mee ,is vrij stil.
zou iets anders proberen bij een volgende aankoop.ingebouwde zonnescherm is wel zeer goed.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 09 mar 2006, 20:36
- Locatie: brugge
hoi,ben er ook, heb schuberth C1
1)Rt 1150 2004 , sinds 1 maand met givi ruit.zadel hoogste stand
2) 1.85m
3) rij altijd met oordopjes van audisafe, op maat gemaakt.sinds die givi ruit is het gebulder veeeeeeeeeel verminderd. muziek is dus beter hoorbaar(speakers in helm). Nadeel vind ik bij regen het aandampen bij traag rijden of stilstand en bij zeer hevig regenen loopt het water aan de binnenkant van men vizier .
Bij men eerste scherm op men C heb ik een fogcity gekleeft, grote luxe. ga ik zeker weer doen. Damp is verleden tijd dan.
4)vriendin heeft bmw V maar ik vind de ruimte tussen aangezicht en scherm te close + die zonnebril is een mega luxe.volgende zal dus C2 (of3) worden.
1)Rt 1150 2004 , sinds 1 maand met givi ruit.zadel hoogste stand
2) 1.85m
3) rij altijd met oordopjes van audisafe, op maat gemaakt.sinds die givi ruit is het gebulder veeeeeeeeeel verminderd. muziek is dus beter hoorbaar(speakers in helm). Nadeel vind ik bij regen het aandampen bij traag rijden of stilstand en bij zeer hevig regenen loopt het water aan de binnenkant van men vizier .
Bij men eerste scherm op men C heb ik een fogcity gekleeft, grote luxe. ga ik zeker weer doen. Damp is verleden tijd dan.
4)vriendin heeft bmw V maar ik vind de ruimte tussen aangezicht en scherm te close + die zonnebril is een mega luxe.volgende zal dus C2 (of3) worden.
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Airoh AR300
1 Met welk type RT rijdt u => R1100RT
2 Wat is uw lichaamslengte => 1m86cm
3 Wat zijn uw bevindingen in verband met het lawaai => ok
4 Indien u vandaag de aankoop moet overdoen zou u dan terug dezelfde kopen => yep
Ter info => verhoogde Givi ruit geplaatst
1 Met welk type RT rijdt u => R1100RT
2 Wat is uw lichaamslengte => 1m86cm
3 Wat zijn uw bevindingen in verband met het lawaai => ok
4 Indien u vandaag de aankoop moet overdoen zou u dan terug dezelfde kopen => yep
Ter info => verhoogde Givi ruit geplaatst
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Schubert C1
1. r1100rt 1996 met givi scherm (scheelt een hele hoop)
2. 184 cm
3. Ik vind het lawaai erg aanvaardbaar. Ik heb steeds met systeem helm gereden (bmw 3, nolan en nu C1)
4. Zal zeker terug een Schubert C kopen. Vooral het zonneklepje vind ik fantastisch. De Nolan vind ik maar brol (oeps, 't is er toch uit)
1. r1100rt 1996 met givi scherm (scheelt een hele hoop)
2. 184 cm
3. Ik vind het lawaai erg aanvaardbaar. Ik heb steeds met systeem helm gereden (bmw 3, nolan en nu C1)
4. Zal zeker terug een Schubert C kopen. Vooral het zonneklepje vind ik fantastisch. De Nolan vind ik maar brol (oeps, 't is er toch uit)
Heb zopas kunnen testrijden met een Nolan N102 en een Schubert Concept.
Ik rij met een R1100RS. Beide helmen waren even luidruchtig . Het zit/pascomfort is bij alletwee zeer goed.
Nolan biedt het voordeel klaar te zijn voor bluetooth, Schubert is dan beter wat viezier en zonnescherm en verluchting aangaat.
Geen makkelijke keuze, ik ga nog wat rondhoren welke helm "stil" is.
Het mag een integral zijn, een flip up- helm hoef ik niet echt meer, daar deze zowiezo luider is.
Ik rij met een R1100RS. Beide helmen waren even luidruchtig . Het zit/pascomfort is bij alletwee zeer goed.
Nolan biedt het voordeel klaar te zijn voor bluetooth, Schubert is dan beter wat viezier en zonnescherm en verluchting aangaat.
Geen makkelijke keuze, ik ga nog wat rondhoren welke helm "stil" is.
Het mag een integral zijn, een flip up- helm hoef ik niet echt meer, daar deze zowiezo luider is.
moto: RT1150
helm: Arai Condor (integraal)
lengte: 186cm
zadel: middenstad
Na overstap van VFR bleken oordoppen overbodig.
Om helemaal verlost te zijn van elk gebulder heb ik hogere ruit van Cee Baileys (+4.5 inch, eurocut) 160 met vizier open is een makkie.
Voordeel van de helm:
- kwaliteit
- stevige pasvorm
- goed sluitend en dik vizier
Nadelen:
- stevige prijs
- effectieve sluitband
- voering niet uitneembaar om te wassen
- aandampen
- werkende koelgaatjes in de zomer
- weinig plaats voor luidspreker
Tip: let eens op de luchtstroming onder je helm. Een sjaal of aansluitende buff doet veel gebulder verdwijnen. Test eens door je hand aan je kin te houden.
helm: Arai Condor (integraal)
lengte: 186cm
zadel: middenstad
Na overstap van VFR bleken oordoppen overbodig.
Om helemaal verlost te zijn van elk gebulder heb ik hogere ruit van Cee Baileys (+4.5 inch, eurocut) 160 met vizier open is een makkie.
Voordeel van de helm:
- kwaliteit
- stevige pasvorm
- goed sluitend en dik vizier
Nadelen:
- stevige prijs
- effectieve sluitband
- voering niet uitneembaar om te wassen
- aandampen
- werkende koelgaatjes in de zomer
- weinig plaats voor luidspreker
Tip: let eens op de luchtstroming onder je helm. Een sjaal of aansluitende buff doet veel gebulder verdwijnen. Test eens door je hand aan je kin te houden.
Ninja's Machen Keine Witze !
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
- Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)
Schubert C1 Concept systeemhelm
1) r1150rt 2001 standaardscherm in hoogste stand op autostrade en lagere stand bij lagere snelheid.
2) 1 m 80 cm
3) met scherm in hoogste stand prima, in combinatie met intercom, radio en GPS geluid. Was volgens verschillende bronnen de stilste helm in combinatie met intercom en ook goede inbouwmogelijkheden voor de luidsprekers
bij scherm naar omlaag en snelheid boven vb 80 km/u: dan moet ik volume van de radio 2 cijfertjes hoger zetten maar nog altijd prima.
4) Ja. of ik zou nog meer geld moeten kunnen uitgeven dan de C2 die nog stiller zou zijn, zeggen ze. ca 100 euro duurder geloof ik.
1) r1150rt 2001 standaardscherm in hoogste stand op autostrade en lagere stand bij lagere snelheid.
2) 1 m 80 cm
3) met scherm in hoogste stand prima, in combinatie met intercom, radio en GPS geluid. Was volgens verschillende bronnen de stilste helm in combinatie met intercom en ook goede inbouwmogelijkheden voor de luidsprekers
bij scherm naar omlaag en snelheid boven vb 80 km/u: dan moet ik volume van de radio 2 cijfertjes hoger zetten maar nog altijd prima.
4) Ja. of ik zou nog meer geld moeten kunnen uitgeven dan de C2 die nog stiller zou zijn, zeggen ze. ca 100 euro duurder geloof ik.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
- Locatie: In Vlaanderen
Bij koud of fris weer Evo 5 (een jaar ondervinding) = zit (bij mij) goed, geluid normaal, voordeel bleutooth(werkt perfect).
Bij warm weer AirFlow (3 jaar ondervinding)= al zeer veel plezier van gehad. Heb er een donker vizier op, is wel plezant, bij het betreden van een zaak, telkens verbaasde reactie's , speciale look
1 Met welk type RT rijdt u => R1200RT
2 Wat is uw lichaamslengte => 1m84cm
3 Wat zijn uw bevindingen in verband met het lawaai => ok
4 Indien u vandaag de aankoop moet overdoen zou u dan terug dezelfde kopen => yes
NB. overweeg misschien wel hoger breder scherm te plaatsen.
Groetjes
Bij warm weer AirFlow (3 jaar ondervinding)= al zeer veel plezier van gehad. Heb er een donker vizier op, is wel plezant, bij het betreden van een zaak, telkens verbaasde reactie's , speciale look
1 Met welk type RT rijdt u => R1200RT
2 Wat is uw lichaamslengte => 1m84cm
3 Wat zijn uw bevindingen in verband met het lawaai => ok
4 Indien u vandaag de aankoop moet overdoen zou u dan terug dezelfde kopen => yes
NB. overweeg misschien wel hoger breder scherm te plaatsen.
Groetjes
Hi all,
In de MO Motorrad Magazine van Juli staat een test van een paar tophelmen. Het betreffen wel enkel integraalhelmen maar nuttig is het zeker. Heb enkel Top 5 hier, de puntenscore staat tussen haakjes.
Schubert S1 (19)
BMW Pro Race (15)
Shark RSR2 (15)
Shoei XR-1000 (14)
Arai Chaser (14)
In de MO Motorrad Magazine van Juli staat een test van een paar tophelmen. Het betreffen wel enkel integraalhelmen maar nuttig is het zeker. Heb enkel Top 5 hier, de puntenscore staat tussen haakjes.
Schubert S1 (19)
BMW Pro Race (15)
Shark RSR2 (15)
Shoei XR-1000 (14)
Arai Chaser (14)
Ninja's Machen Keine Witze !
heb al een 10 tal jaar een BMW systeem IV helm , omdat hij serieus begint zijn pluimen te verliezen heb ik na veel rondkijken , lezen en overwegen een nwe Caberg Justissimo gekocht , vooral omdat er een ingebouwd zonnevizier inzit ( en ook de prijs t.o.v. bv een Schubert ).
heb deze online gekocht voor 179 € ! , normale prijs hier in belgie 279 €.
alles is zeer vlot verlopen , een paar weken later werd de helm mij bezorgd.
deze helm kan vlot omgebouwd worden naar een Jethelm en ik heb dat dan ook direkt gedaan ( ik ga mijn BMW houden voor de winterperiode omdat ie een antidamp vizier heeft van BMW zelf dat zeer goed is ).
ik heb ondertussen met de jethelm een weekend Mont St-Michel achter de rug ( 1362 km ) en ben geweldig tevreden van het draagkomfort en vooral van dat zonnevizier , je zet het gewone vizier omhoog en je ogen blijven beschermd.
het inbouwen van mijn Beahr intercom setje is al bij al vlot verlopen : ik heb langs bijde zijden een beetje "isimo" moeten wegsnijden zodat de speakertjes er mooi inpastten en de beugelmicro liet zich vanzelf monteren.
ik ben dan ook tevreden over mijn Caberg.
ps : omdat ik altijd oordopjes draag ( Alpine , http://www.alpine.nl ) , heb ik geen last van gebulder en kan dus niet oordelen of en hoeveel luider hij is dan de BMW , maar naar mijn gevoel is dit ook een redelijke stille helm.
heb deze online gekocht voor 179 € ! , normale prijs hier in belgie 279 €.
alles is zeer vlot verlopen , een paar weken later werd de helm mij bezorgd.
deze helm kan vlot omgebouwd worden naar een Jethelm en ik heb dat dan ook direkt gedaan ( ik ga mijn BMW houden voor de winterperiode omdat ie een antidamp vizier heeft van BMW zelf dat zeer goed is ).
ik heb ondertussen met de jethelm een weekend Mont St-Michel achter de rug ( 1362 km ) en ben geweldig tevreden van het draagkomfort en vooral van dat zonnevizier , je zet het gewone vizier omhoog en je ogen blijven beschermd.
het inbouwen van mijn Beahr intercom setje is al bij al vlot verlopen : ik heb langs bijde zijden een beetje "isimo" moeten wegsnijden zodat de speakertjes er mooi inpastten en de beugelmicro liet zich vanzelf monteren.
ik ben dan ook tevreden over mijn Caberg.
ps : omdat ik altijd oordopjes draag ( Alpine , http://www.alpine.nl ) , heb ik geen last van gebulder en kan dus niet oordelen of en hoeveel luider hij is dan de BMW , maar naar mijn gevoel is dit ook een redelijke stille helm.