R1150R Rockster - zithoogte ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

R1150R Rockster - zithoogte ?

Bericht door Shulty »

Hallo, ik ben compleet weg van de orange rockster!!! Zoooo mooi!!!!

Nu heb ik nog niet de kans gekregen om ff langs een dealer te passeren om er eens op te zitten, ik ga trouwens naar het salon over tien dagen!

Nu is m'n vraag de volgende: ik ben naar de grote kant, 1.96 m om precies te zijn, zijn er Rocksterbezitters die bijna of even groot zijn??? Ik vraag me af of ik comfortabel kan rijden op een rockster?

Alvast bedankt!!!
Peter
Ekeren
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Volgens de site van bmw: 795mm of 835mm (optioneel verhoogd zadel). Een gewone R heeft 770mm & 800mm. Waarom dit verschil weet ik niet, ik dacht dat beide motoren op enkele verschillen na gelijkaardig waren.

Ik ben 1.96 en rij met een gewone R1150R met het verhoogd zadel. Het rijcomfort is goed maar bij langere afstanden krijg ik soms last van m'n benen en m'n onderrug.

Maak je proefrit lang genoeg of probeer er eentje te huren voor een weekend. Dan weet je direct of de Rockster je ding is of niet...
brit

Bericht door brit »

ik ben maar 1m68 en vond de beenruimte op mijn gewezen roadster maar net kunnen (met standaardzadel). met het verhoogd zadel kon ik dan weer amper met mijn voeten aan de grond.

er zijn wel aftermarket voetsteunen (verstelbaar) beschikbaar bij wunderlich, verholen, etc... dus aanpassingsmogelijkheden genoeg
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Shulty,

Als je weg bent van de Orange Rockster, zal je zeker weg zijn van de nieuwe versie die wordt voorgesteld op het salon, enkel voor België : De Black Rockster.

Uiteraard eens een proefrit maken ! :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ronaldo
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jan 2005, 02:08
Locatie: St-Truiden

Re: Zithoogte Rockster?

Bericht door ronaldo »

Shulty schreef:Hallo, ik ben compleet weg van de orange rockster!!! Zoooo mooi!!!!

Nu heb ik nog niet de kans gekregen om ff langs een dealer te passeren om er eens op te zitten, ik ga trouwens naar het salon over tien dagen!

Nu is m'n vraag de volgende: ik ben naar de grote kant, 1.96 m om precies te zijn, zijn er Rocksterbezitters die bijna of even groot zijn??? Ik vraag me af of ik comfortabel kan rijden op een rockster?

Alvast bedankt!!!
Peter
Ekeren
Ik voel met je mee want ik ben ook groot van gestalte.Bestaan er mogelijkheid om zitzadel hoger zetten?
Dré
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2004, 11:06
Locatie: Waasland

Bericht door Dré »

SHULTY

Ik heb vorig jaar testrit gedaan met een rockster en daarna met een GS 1200 mijn keuze was snel gemaakt
Voor de zithouding is de GS de beste en tis een GS geworden, en ik ben der heel tevreden over
Besluit koop nooit op zicht maar doe een serieuze testrit van minstens 100 km op autostrade en binnenbaantjes uw mening kan plots veranderen
Plaats reactie