R1100S Breuk: BMW onwaardig!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

K1200LT schreef:@ de witten

Er zit uiteraard waarheid in je verhaal dat de garantie beperkt is in tijd, maar anderzijds is het niet normaal dat de boel voor de derde keer in de soep draait.

Als de motor dan ook nog regelmatig op onderhoud is geweest bij een officiële dealer, zou ik toch ook een tussenkomst verwachten.

Moest dat bij mij gebeuren, was dat zonder pardon "Moto te koop" en exit voor BMW voor een flink aantal jaren.

Er zijn nog merken die een degelijke motor kunnen bouwen, die een pak voordeliger zijn in aankoop, service, prijs onderdelen, en die niet stuk gaan. En die zijn blijkbaar wel in staat om hun eventuele "ziektes" aan te passen.
idd het zou buiten bmw zijn .
Er zijn er nog meer die goede motoren kunnen maken.
Moet de dealer op zijn kosten de fouten van BMW betalen?
Je schrijft zelf dat hij reeds 2 maal of de motor 4 jaar de kosten gemaakt heeft
Laatst gewijzigd door de witten op 29 jun 2006, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

K1200LT schreef:@ de witten

Er zit uiteraard waarheid in je verhaal dat de garantie beperkt is in tijd, maar anderzijds is het niet normaal dat de boel voor de derde keer in de soep draait.

Als de motor dan ook nog regelmatig op onderhoud is geweest bij een officiële dealer, zou ik toch ook een tussenkomst verwachten.

Moest dat bij mij gebeuren, was dat zonder pardon "Moto te koop" en exit voor BMW voor een flink aantal jaren.

Er zijn nog merken die een degelijke motor kunnen bouwen, die een pak voordeliger zijn in aankoop, service, prijs onderdelen, en die niet stuk gaan. En die zijn blijkbaar wel in staat om hun eventuele "ziektes" aan te passen.
idd het zou buiten bmw zijn .
Er zijn er nog meer die goede motoren kunnen maken.
Moet de dealer op zijn kosten de fouten van BMW betalen?
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

Bananatuffer schreef:
hla schreef:
En dan sta je daar. Betaal je niet, dan blijft de moto staan en komt er ook verder niets meer van terecht.
Dat zal wel zijn. Als een handelaar, garagist of eender wie, officieel of niet, aan MIJN bezit, motor, strontkar of watdanook, IETS repareert WAAR IK NOOIT MIJN SCHRIFTELIJKE TOESTEMMING voor gegeven heb, dan heeft hij dat op eigen houtje en verantwoordelijkheid gedaan.
En dus op eigen rekening. Waarvan akte, dank u.
:shock:
Als je je motor (of auto) achter laat bij een garage is het hun eigendom...
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

de witten schreef: Als je je motor (of auto) achter laat bij een garage is het hun eigendom...
:shock:
Allez serieus...Wie heeft u dat wijsgemaakt ?
Nil volentibus arduum
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

Heb dat eens gehoord van iemand die fallingen verkoopt...
Denk dat het een betrouwbare bron was :roll:
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
jakke
Berichten: 3521
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

de witten schreef:
Bananatuffer schreef:
hla schreef: En dan sta je daar. Betaal je niet, dan blijft de moto staan en komt er ook verder niets meer van terecht.
Dat zal wel zijn. Als een handelaar, garagist of eender wie, officieel of niet, aan MIJN bezit, motor, strontkar of watdanook, IETS repareert WAAR IK NOOIT MIJN SCHRIFTELIJKE TOESTEMMING voor gegeven heb, dan heeft hij dat op eigen houtje en verantwoordelijkheid gedaan.
En dus op eigen rekening. Waarvan akte, dank u.
:shock:
Als je je motor (of auto) achter laat bij een garage is het hun eigendom...
Bukken hé jongens, het vliegt hier vol met oliefanten. :roll: :roll:
In de 24 jaar dat ik met een auto rijdt heb ik nog nooit iemand of ikzelf geweten dat er in een garage een schriftelijke overeenkomst opgemaakt wordt om iets te repareren. Tenzij voor verzekeringen.
Dat je zelf eerst de toestemming moet geven als er serieuze herstellingen nodig zijn, daar ben ik volledig mee akkoord.
De garagehouder moet niet op eigen initiatief grote kosten aan jouw voertuig uitvoeren. :evil:
En bij mijn weten is mijn auto nog steeds van mij als hij op mijn naam staat, waar hij ook staat. Als je niet betaald dan zal de man wel de nodige politiediensten of rechtbank inschakelen zeker ?? :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

jammer dat "je vriend" niet aan het woord komt.
Dit is jouw versie van de feiten.
Je vriend zal wel dezelfde mening hebben als jij, daar twijfel ik niet aan.
Maar...
Wie nam contact met de dealer.... Juist... je vriend.
Wie is ontevreden in jouw ogen... Juist... je vriend.

Laat hem dan zijn mening schrijven op dit forum aub.

Kritiek is vlug gegeven, maar ik vind toch wel dat na 6 jaar de garantieperiode ruim verstreken is.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Sebastiaan
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2005, 11:34
Locatie: Brugge

Bericht door Sebastiaan »

de witten schreef:
Bananatuffer schreef:
hla schreef:
En dan sta je daar. Betaal je niet, dan blijft de moto staan en komt er ook verder niets meer van terecht.
Dat zal wel zijn. Als een handelaar, garagist of eender wie, officieel of niet, aan MIJN bezit, motor, strontkar of watdanook, IETS repareert WAAR IK NOOIT MIJN SCHRIFTELIJKE TOESTEMMING voor gegeven heb, dan heeft hij dat op eigen houtje en verantwoordelijkheid gedaan.
En dus op eigen rekening. Waarvan akte, dank u.
:shock:
Als je je motor (of auto) achter laat bij een garage is het hun eigendom...

De garagist heeft slechts materiële detentie, absoluut geen eigendomsaanspraken.

Bovendien is het zo dat hij niet het recht heeft om bvb bij een onderhoudsbeurt herstellingen uit te voeren die niet in het onderhoud zitten. Meer nog deze binden niet, dus je hoeft ze niet te betalen.

Wat betreft je zaak HLA. Dit lijkt me een een duidelijk geval te zijn van verborgen gebreken in de zin van art. 1648 BW. In zo'n gevallen is de VERKOPER gehouden tot vrijwaring van verborgen gebreken van de verkochte zaak die deze ongeschikt maken tot het gebruik waartoe men ze bestemt . Wat hier duidelijk het geval is.

De voorwaarde is dat indien de koper de gebreken had gekend hij de motorfiets ofwel niet had gekocht of tenminste tegen een lagere prijs. Wat hier ook het geval is.

Heel die heisa is dus een mooi voorbeeld van verborgen gebreken ( en voor de duidelijkheid dit heeft niets te maken met de garantietermijn ) en de verkoper , zijnde de DEALER zal hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Dit doet natuurlijk geen afbreuk aan het recht van de dealer om zich te verhalen op de producent. Maar dat doet hier niet terzake.

De laatste vraag die je moet oplossen is de vraag of het gebrek bestond ten tijde van de verkoop. Dit lijkt me wel. Het gaat om een onderdeel dat kwalitatief te wensen overlaat en verborgen was;

Veel succes
Relax
Berichten: 5718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

de witten schreef:Heb dat eens gehoord van iemand die fallingen verkoopt...
Denk dat het een betrouwbare bron was :roll:
Inzake falingen misschien...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Dat geleuter duurt nu al even en als ik 't verhaal een beetje analyseer treft de eigenaar net zoveel schuld als de hersteller en dan bedoel ik niet de fabrikant/ontwerper.

is 't een panne die al eens kan gebeuren? Ja want uiteindelijk kan alles kapot he, is 't meer dan één keer gebeurt, eveneens ja maar dan moest je dealer - evt. in overleg met de zogenaamde krakken van Bornem - zijn conclusies getrokken hebben en naar een dieper liggende oorzaak gaan zoeken d.m.v. dingen die rechtstreeks aanleiding geven tot deze panne te meten of vervangen.

Giet of uitlijningsfouten, slechte afstelling (uitshimmen of wat dan ook) bestaan ook nog in deze moderne tijd.

Blijven bleiten over BMW breuk onwaardig is je reinste larie, neem contact op met München, stap naar de invoerder en eis een deftige checkup !!!

De schuld die bij de berijder ligt is dat hij telkens vrede nam met een herstelling in garantie maar er geen oorzaak werd aangegeven, vooral na de tweede keer zou den € toch wel mogen vallen...
Nog een punt is uiteraard je kan niet blijven zanikken over garantie, ongeacht de km's, rijstijl, verzorging, nieuwe onderdelen...
dan zouden er al veel constructeurs jaaaaren geleden failliet gegaan zijn.
er is ook zoiets als gereden km's zonder problemen...

ik zie 't ook liever anders maar blijf erbij dat herstellen geen zin heeft zonder de oorzaak op te sporen.

Spring Bornem rustig over zijne kop en neem gewoon contact met de hoofdzetel (Germany)en stuur ze de hele geschiedenis door, diplomatisch en beknopt en ze zullen wel reageren, No worries.
Als je 't forum kan vinden zal je allicht ook wel een adresje in Duitsland kunnen vinden :wink:

D
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Danny schreef: De schuld die bij de berijder ligt is dat hij telkens vrede nam met een herstelling in garantie maar er geen oorzaak werd aangegeven, vooral na de tweede keer zou den € toch wel mogen vallen...
Is dat vallen van diene €-cent dan ook niet van toepassing op de dealer ? Na de 2de keer ?


Maar goed, HLA, het voordeel van dit forum is dat er doorgewinterde BMW-bezitters zijn die al ongeveer all BMW-dealers-invoerders etc waterkes doorzwommen hebben, in tegenstelling tot BMW-bluekes zoals gij en ik. (allez ik toch)
Die raad om direkt Munchen te kontakteren lijkt me ook de beste aanpak in de huidige omstandigheden.
Bananatuffer
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
Locatie: N 00 E 32

Bericht door Bananatuffer »

:roll:
Laatst gewijzigd door Bananatuffer op 02 jul 2006, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jakke
Berichten: 3521
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Dat van die oliefanten was ludiek bedoeld.
Omdat ik vond dat de dealer zo zwaar onder vuur lag.
Anyway,
Ik zie niet waar ik mezelf een paar keer tegen spreek.
Ik ga er absoluut niet mee akkoord dat een dealer op eigen initiatief stukken vervangt zonder eerst de toestemming te vragen van de eigenaar. Maar ik val in herhaling.
Als hij dat toch doet dan heeft hij inderdaad een probleem.
Maar goed, ik ga straks naar mijn dealer mijne fiets binnen doen voor onderhoud.

Ik zal hem vragen, mij eerst op papier te zetten wat hij allemaal gaat doen tot in detail.:roll:

Als er herstellingen of vervanging van stukken moeten gebeuren,
moet hij mij dat eerst melden en mijn toestemming vragen. Wat ik trouwens steeds vraag en maar normaal vindt.

Maar of ik nu ga vragen of hij dat schriftelijk wil bevestigen ?? :roll: :roll:

Maar ik ben mischien te naïef. :wink:

In ieder geval met vriendelijke groeten, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jakke
Berichten: 3521
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Tof dat ge u amuseert hé stefken ?? :lol: :lol: :lol:

Nu ga ik stoppen zulle, of ze gaan nog denken dat ik boos ben.

Een beetje advocaat van den duivel spelen !! :lol: :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Mijn vriend doet zijn verhaal niet zelf omdat hij geen computer heeft thuis, en ook geen internet. Ja zo zijn er tegenwoordig nog veel mensen, en ook die voelen zich gelukkig.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun moto zouden laten staan in Duitsland, zomaar ergens bij een pechdienst. Bijna iedereen zal wel zo goedgelovig zijn en denken dat het thuis wel in orde zal komen. Thuis heb je toch een band met de dealer en zijn hoofdhuis, in Duitsland heb je helemaal niets te zeggen, denk ik.

Wij zijn ervan overtuigd dat de breuk inderdaad een gevolg is en niet de oorzaak. Maar als BMW zegt, via de dealer, dat er niets te zien is en dat BMW zelf niet ingaat op een verzoek tot controle, wat moet je dan?

En aangezien we goedgelovig zijn, en het ook de dealer zelf zijn schuld niet is en wij een fatsoenlijke band willen houden met hem, is de rekening betaald geworden.

Het gaat er hem ook niet om om die kosten terug te krijgen, dat is maar bijzaak.
Het gaat erom dat zo een breuk een levensgevaarlijke zaak is, en wanneer daar niets serieus wordt aan gedaan, hij niet echt meer met die moto op de baan zal durven komen.
En een waardeloze moto, DAT is een serieuze financiele kater! Daar moet iets aan gedaan worden.

Wij gaan dus een brief schrijven naar BMW met de bedoeling om, onder garantie, te zoeken naar de oorzaak en deze op te lossen. De oorzaak was al aanwezig van bij de aankoop, en is een verborgen gebrek. Daarvoor is BMW normaal gezien altijd verantwoordelijk.

Alle positieve kritiek en hulp is welkom, maar je moet het ons niet kwalijk nemen dat wij te lichtgelovig zijn of het goede in de mens proberen aan te spreken. Te schade en schande zullen we misschien moeten ondervinden dat we verkeerd waren, maar laten we voorlopig positief blijven en hopen op beterschap.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
jakke
Berichten: 3521
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Al bij al denk ik dat we allemaal wel meevoelen met jullie onmacht en vragen die ontstaan zijn.
Je kan niet alles in de hand hebben in het leven hé.

Nog veel suc6 verder. Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Sebastiaan
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2005, 11:34
Locatie: Brugge

Bericht door Sebastiaan »

Goed zo,

Eerst netjes brief schrijven met vermelding van het verhaal.
Vragen om een gepaste oplossing.

Indien dit niet zou helpen. Rechtbank op basis van verborgen gebreken, gegarandeerd winst.

Maar buitengerechtelijke weg valt, zoals altijd, te prefereren.

Keep us posted,

Groeten
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

hla,

misschien zou het kunen helpen door de brief te laten schrijven door je rechtsbijstandsverzekering, of deze alvast op de hoogte te brengen van je brief.
Als je dit pas later zou doen, zouden ze zich kunnen terugtrekken door geschriften, waar zij niet kunnen achterstaan om een of andere juridische zin die je niet juist zou hebben geschreven.
't is toch daarom dat iedereen een rechtsbijstandsverzekering heeft zeker.
De eerste brief dient ook zeer zakelijk te zijn en enkel een opsomming van feiten. Laat BMW maar een schuldige aanduiden, dat moet hla of zijn vriend (nog) niet in de eerste brief doen. Zorg er zeker voor de de eerste brief geen emotionele zaken bevat, noch suggesties van oplossing(en).

Voor de ander forumenaars, vooraleer je op mijn post reageert, deze tip is niet negatief bedoeld, maar ik spreek vanuit professionele ervaring met dat soort zaken. Wie eerlijk en oprecht schrijft, die blijft. Alle anderen vallen vroeg of laat toch door de mand.

hla, jullie hebben alle morele steun van je collega beemers. Als wij in de shit zouden zitten, zouden we ook wat steun kunnen gebruiken.
Pierre
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2004, 12:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door Pierre »

Enkele opmerkingen:

- dat een garagehouder eigenaar wordt van een voertuig indien dit voertuig na herstelling niet wordt afgehaald, is nonsens: de garagehouder beschikt wel over een retentierecht hetgeen inhoudt dat hij niet verplicht kan worden het voertuig af te staan alvorens volledige betaling te hebben ontvangen, maar het voertuig blijft eigendom van de eigenaar en hij dient er voldoende zorg voor te dragen in het kader van een bewaargeving; hij kan ondertussen stallingskosten aanrekenen en kan een juridische procedure starten in betaling van zijn factuur indien geen vrijwillige betaling volgt;

- dat een garagehouder voorafgaand schriftelijke toestemming moet hebben om een herstelling uit te voeren is eveneens nonsens en quasi onwerkbaar in de praktijk: wanneer het voertuig is binnengebracht voor een normaal onderhoud zal hij alle werkzaamheden uitvoeren die tot dit onderhoud behoren, en alleen ingeval van belangrijke herstellingen of als hij de klant niet kent zal hij ofwel het akkoord vragen van de eigenaar ofwel een offerte maken en ter goedkeuring voorleggen;

- wat dit schadegeval betreft raad ik aan eerst telefonisch contact op te nemen met de klantendienst van BMW België en vervolgens schriftelijk via gewone of aangetekende brief duidelijk het probleem uit te leggen en een concrete oplossing te vragen: indien zij niet kunnen helpen (wat ik vermoed) zou ik, zoals Danny voorstelt, de klantendienst van BMW Europa aanschrijven. ik zou in elk geval niet werken via e-mail.

Terzijde: dit geval doet me denken aan wat ikzelf ruim 10 jaar geleden heb meegemaakt: ik had gemerkt dat de bandenspanning van alle banden van mijn vier jaar oude wagen (Toyota Celica 4X4 Carlos Sainz) veel te snel afnam en was bij twee verschillende dealers tevergeefs te rade gegaan, waarna ik een bandenspecialist raadpleegde die de oorzaak van het probleem bij de kwaliteit van de velgen legde.
Nadat ik de vier banden had laten vervangen bij deze bandenspecialist (toen reeds 50.000 BF) stond ik een week later met een platte kapot gereden band, waarna ik de klantendienst van Toyota België heb geraadpleegd die de schuld in mijn schoenen schoof ("u hebt tegen de borduur gereden en uw specialist is onbekwaam") en weigerde tussen te komen.
Ik heb vervolgens een vriendelijke brief gestuurd naar de PDG van Toyota Europe met de vraag of het doel van zijn klantendienst erin bestond de klanten af te wimpelen, met de melding dat de dealers van zijn merk onbekwaam waren om de oorzaak van het probleem te vinden, en met de vraag of Toyota achter haar producten stond.
Twee dagen later werd ik telefonisch gecontacteerd door dezelfde man van de klantendienst met een uitgebreide verontschuldiging :oops: en met de vraag welke vier nieuwe velgen en banden ik graag had gewild, op kosten van Toyota. :D

Succes in deze!
Greetz, Pierre

R1200RT
jakke
Berichten: 3521
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Pierre schreef:Enkele opmerkingen:

- dat een garagehouder eigenaar wordt van een voertuig indien dit voertuig na herstelling niet wordt afgehaald, is nonsens: de garagehouder beschikt wel over een retentierecht hetgeen inhoudt dat hij niet verplicht kan worden het voertuig af te staan alvorens volledige betaling te hebben ontvangen, maar het voertuig blijft eigendom van de eigenaar en hij dient er voldoende zorg voor te dragen in het kader van een bewaargeving; hij kan ondertussen stallingskosten aanrekenen en kan een juridische procedure starten in betaling van zijn factuur indien geen vrijwillige betaling volgt;
- dat een garagehouder voorafgaand schriftelijke toestemming moet hebben om een herstelling uit te voeren is eveneens nonsens en quasi onwerkbaar in de praktijk: wanneer het voertuig is binnengebracht voor een normaal onderhoud zal hij alle werkzaamheden uitvoeren die tot dit onderhoud behoren, en alleen ingeval van belangrijke herstellingen of als hij de klant niet kent zal hij ofwel het akkoord vragen van de eigenaar ofwel een offerte maken en ter goedkeuring voorleggen;
Afbeelding
Afbeelding

Ps; De emoticons zijn zeker niet spottend bedoeld. ik hoop van ganser harte dat er een oplosing komt voor deze mensen hun problemen.
Maar als je mijn voorgaande posts leest, weet je wat ik ermee bedoel.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Ik vind het allemaal wel een beetje kloppen hier, iedereen geeft goede of goed bedoelde adviezen. Maar je koopt de BMW toch bij de dealer? En je gaat ook op onderhoud en voor herstellingen bij die dealer? En hij maakt daar dan toch de nodige winst op? Dan vind ik ook dat je als klant bij die dealer terecht moet kunnen, en dat hijzelf de nodige stappen moet ondernemen, zoals bijvoorbeeld contact opnemen met de hoofdzetel of het moederhuis. Daarvoor bestaat er toch een structuur van invoerder, hoofdverdeler, verdeler enz. Niemand gaat toch zijn motor kiezen en kopen in de/het fabriek in Duitsland.
Praktijk leert dan weer dat je verder geraakt door zelf een aantal instanties te by-passen. Mijn reactie zou hier simpel zijn: als de dealer mij niet uit de puree help, dan verander ik vandaag nog van dealer. En als het merk mij dan ook niet verder helpt, dan was dit mijn laatste BMW, met de nodige anti-reclame voor de toekomst erbij.
Dit alles is nu wel niet van toepassing op mij: ik koop mijn motor particulier, ik doe zelf mijn onderhoud, ik haal mijn stukken waar ik ze kan vinden, en ik ben zo ontrouw aan het merk als de eerste de beste straathond 8) :wink:
Bananatuffer
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
Locatie: N 00 E 32

Bericht door Bananatuffer »

ironjakke schreef:
Pierre schreef:Enkele opmerkingen:

- dat een garagehouder eigenaar wordt van een voertuig indien dit voertuig na herstelling niet wordt afgehaald, is nonsens: de garagehouder beschikt wel over een retentierecht hetgeen inhoudt dat hij niet verplicht kan worden het voertuig af te staan alvorens volledige betaling te hebben ontvangen, maar het voertuig blijft eigendom van de eigenaar en hij dient er voldoende zorg voor te dragen in het kader van een bewaargeving; hij kan ondertussen stallingskosten aanrekenen en kan een juridische procedure starten in betaling van zijn factuur indien geen vrijwillige betaling volgt;
- dat een garagehouder voorafgaand schriftelijke toestemming moet hebben om een herstelling uit te voeren is eveneens nonsens en quasi onwerkbaar in de praktijk: wanneer het voertuig is binnengebracht voor een normaal onderhoud zal hij alle werkzaamheden uitvoeren die tot dit onderhoud behoren, en alleen ingeval van belangrijke herstellingen of als hij de klant niet kent zal hij ofwel het akkoord vragen van de eigenaar ofwel een offerte maken en ter goedkeuring voorleggen;
Afbeelding
Afbeelding

Ps; De emoticons zijn zeker niet spottend bedoeld. ik hoop van ganser harte dat er een oplosing komt voor deze mensen hun problemen.
Maar als je mijn voorgaande posts leest, weet je wat ik ermee bedoel.

valt een kapotte versnellingsbak dan niet tot de rood getekende categorie?

minder erg dan onsnappende lucht uit autovelgen?

enfin, dat ieder z´n plan trekt.
valence
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:35
Locatie: Nederland Alkmaar

Bericht door valence »

Zoveel problemen met de cardan,en wel op 1 dezelfde motor is werkelijk uniek.dit komt zelden voor zelfs niet bij de boxercup,het lijk mij het is al eerder aangegeven dat tussen de cardan en aansluiting naar motor- overbrenging een spanning oftewel een torsie zit wat b.v. opgetreden is na een val of beschadiging van de cardanas,laat hem eens goed uitbalanceren of uitlijnen,door een goede BWM dealer in Nederland bv
van Harten in Amersfoort,veel succes.
Plaats reactie