Ervaringen Streetpilot 2610 <-> R1150R

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Ervaringen Streetpilot 2610 <-> R1150R

Bericht door Frank E »

Inmiddels is mijn gps via aspidshop.com aangekomen (een zeer goede ervaring trouwens).

Heeft er iemand ervaring met het monteren van een 2610 op een R1150R? Mijn dealer beveelt de standaard bmw-steun die rechtstreeks op de stuurbevestingsklemmen (boven de kloonplaat?) wordt geplaatst. Vervolgens zou je je gps kunnen monteren met de standaard mount van Garmin.

Mijn enige vereisten: de tellerpartij moet zichtbaar blijven. De lampjes van reserve en de olie staan net tussen de twee tellers, vandaar. Verder heb ik een speedster schermpje, dit wordt later vervangen door een (hoger) nieuw scherm. Bescherming voor vliegkes, vuil en vocht is zolang de gps onder de tellers wordt gemonteerd.

De mount moet stevig zijn en mag geen schroefkes verliezen (dit zou kunnen voorkomen met de standaard mount van Garmin).

Eenvoudige montage. Ik ga er zelf niet aan beginnen vermits de motor nog in garantie is. De bekabeling voor de voeding moet ik sowieso door een dealer laten leggen dus zal hetzelfde gelden voor de mount.

(Fantastisch toestel tussen () :D )

Ervaringen en foto'kes zijn welkom :!:
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Frank,

Wil je me op de hoogte houden ivm die 2610? Kun je me eens de "Feuille de route" doorgeven hoe je die besteld had, en wat je bevindingen zijn met Aspidshop en wat je uiteindelijke kostprijs, afgeleverd aan de deur incl ALLE taxen.

Thx bij voorbaat.

Martin M.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Martin, ik had vorige dinsdag een 2610 online besteld en betaald met Visa (Amex geeft problemen met de verificatie). Na de bestelling krijg je wel geen bevestiging maar je kan je bestelling wel opvolgen via hun site (let wel, er zijn maar twee statussen: Waiting & Sent). Vrijdag kreeg ik een mailtje van Fedex met het trackingnummer en vandaag is alles aangekomen.

Een 2610 met opbergtas kostte me 823,98 euro inclusief 19% btw en verzendingskosten. Tax en dergelijke moet ik niet betalen vermits Portugal tot Europa behoort.

Voor het toestel geldt de Europese garantie. Indien er stukken zijn moet je het wel opsturen naar de UK (tenzij een dealer bereidt is dit voor jou te doen).

In vergelijking met de prijzen hier vind ik het dus echt een aanrader. Normaal moest ik bij m'n dealer +/- 1100 euro betalen incl. btw.

[Edit] Het is trouwens een Europees toestel met Mapsource City Navigator Europe 6. Het toestel toont en spreekt Nederlands :wink:
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Veel dank voor de uitleg.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Rockinfil
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jan 2005, 19:41

Bericht door Rockinfil »

Frank,

Ik heb mijn GPS gemonteerd staan op m'n R1150R zoals je beschreven hebt. Ik kan je verzekeren dat de tellerpartij inclusief verklikkerlichtjes zichtbaar blijven. Bovendien kan je met de standaard bmw-steun je gps nog steeds een beetje kantelen naar voor of naar achteren. Ik rij nu al ongeveer een jaar rond met deze opstelling en mijn ervaring is : in feite kijk je bijna niet naar dat scherm als je aan het rijden bent maar luister je steeds naar die madam via de intercom! Het enige vervelende aan deze opstelling is dat die Gps zodanig in het oog springt dat je deze, zelfs wanneer je maar voor 2 minuten ergens stopt, het best demonteerd. (diefstal)
Tip : vraag aan je dealer van de Gps niet rechtstreeks aan de batterij te hangen maar dat deze samengaat met het contact.
Bon, ik zal morgen een paar pics nemen en ze proberen op dit forum te krijgen.
Groetjes :D
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Bedankt voor de zeer nuttige tips Rockinfil :!: Ik ben eens benieuwd naar de foto's.
Voorlopig moet ik nog gebruik maken van het schermpje omdat mijn helm niet geschikt is voor de inbouw van een luidsprekertje.

Ik ga nog even wachten op system evo V. Is die betaalbaar dan ga ik eens kijken voor de perfectpilot.

Nog één vraag: waarom niet direct aan de batterij maar samenhangen met het contact?
Rockinfil
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jan 2005, 19:41

Bericht door Rockinfil »

Frank,

Zoals je misschien al weet is de batterij op onze roadster nogal ongelukkig geplaatst (onder benzinetank). Ik heb al eens een lege batterij gehad en 'k kan je verzekeren, da's nie plezant. In het begin had ik nog geen druppellader en daarom heb ik alles laten installeren (gps, intercom) samen met het contact. 't is een beetje zoals met een auto, je zal je sleutels minder snel vergeten dan dat je vergeet je binnenverlichting te doven. :idea:

Ik vind het persoonlijk een bijkomende veiligheid. :?:

Groetjes
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Bericht door Panther »

Frank E schreef:Ik ga nog even wachten op system evo V. Is die betaalbaar dan ga ik eens kijken voor de perfectpilot.
Frank, ik begrijp je redenering niet want als je de cradle van perfectpilot wil kopen dan kost deze 325 eur als je je Garmin niet bij Notter heb gekocht. Hierdoor komt je totaal op 1150 (824+325) terwijl je maar 1125 diende te betalen als je de volledige perfectpilot gekocht had en inclusief alles wat je nodig hebt om te installeren
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

peter00000001 schreef:
Frank E schreef:Ik ga nog even wachten op system evo V. Is die betaalbaar dan ga ik eens kijken voor de perfectpilot.
Frank, ik begrijp je redenering niet want als je de cradle van perfectpilot wil kopen dan kost deze 325 eur als je je Garmin niet bij Notter heb gekocht. Hierdoor komt je totaal op 1150 (824+325) terwijl je maar 1125 diende te betalen als je de volledige perfectpilot gekocht had en inclusief alles wat je nodig hebt om te installeren
Klopt helaas. Maar ik had al besteld bij Aspid toen ik dat las. Er zijn (goedkopere?) alternatieven verkrijgbaar bij oa moto2000 maar dit moet ik nog verder uitpluizen.
Plaats reactie