diefstal-verzekering

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ronaldo
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jan 2005, 02:08
Locatie: St-Truiden

diefstal-verzekering

Bericht door ronaldo »

Ik heb nog geen diefstalverzekering genomen.Is het mij te aanraden om diefstalverzekering te nemen?is het interessant om te nemen of moeite waard te nemen?Ik heb een vraag:moest mijn motor gestolen is ,krijg ik toch heel weinig of niets terug omdat mijn motor oud te is?
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Het ligt er maar aan, wat voor motor is het en welk bouwjaar?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
ronaldo
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jan 2005, 02:08
Locatie: St-Truiden

Bericht door ronaldo »

J-P schreef:Het ligt er maar aan, wat voor motor is het en welk bouwjaar?
Een BMW R 1100 R '95
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Mogelijk dat R1100RS prins Carnaval de waarde van een bijna 10 jaar oude RS kan schatten. Persoonlijk heb ik het idee dat verzekeren in Belgie niet goedkoop is (woon zelf in Zeeuws Vlaanderen, nederland dus) en mogelijk is het verstandiger om niet tegen diefstal te verzekeren maar de motor altijd goed op slot te zetten. Hopelijk kan je de motor `s nachts binnen stallen.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Hierin moet ik JP helaas gelijk geven. Als je niet kan combineren met een wagen dan wordt het een dure grap :evil: Ik moest +/- 1000 euro per jaar betalen voor BA en brand/diefstal.
Mijn huidige motor is niet tegen diefstal verzekerd (wel tegen diefstal uit de garage). Moest ik ooit een nieuwe K/R kopen, dan zou ik het wel doen.

Een goed slot, alarm en binnen stallen als het kan, dat is het enige advies dat ik je kan geven.
JanVL
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2004, 15:11
Locatie: Tienen

Volledige omnium voor nieuwe R1150RT

Bericht door JanVL »

Heb volgende polissen afgesloten voor mijn nieuwe R1150RT:
- BA: 227 euro
- Rechtsbijstand en alg. bijstand (incl. ongeval, ...): 65 euro
- Omnium (incl. diefstal en valpartij, ...): 834,66 euro (10% franchise)
- Omnium (accessoires): 54 euro (10% franchise)

Premies zijn allen op jaarbasis en inclusief alle taksen.

Brand/diefstal alleen was merkelijk goedkoper dan volledige omnium (ongeveer 400 euro) maar blijft vrij duur. Verzekering legt tevens alarm op (afhankelijk van model/prijs) en een goedgekeurd slot (lijst met goedgekeurde sloten/kettingen krijg je van je agent).
Rockinfil
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jan 2005, 19:41

Bericht door Rockinfil »

Hallo,

Hou er rekening mee dat niet alle verzekeringsmaatschappijen dit nog in aanbieding hebben. Een anti-diefstal verzekering voor ons geliefkoosde machientje bij bv Fortis. Vergeet het !
Mij staat het voor dat Ethias nog één van de weinige maatschappijen is waar je nog een anti-diefstal verzekering kan afsluiten voor de moto.

Natuurlijk kan ik mij ook vergissen.
Mvg
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Francis »

Kvind dit een intressante diskussie iedereen :)

Heeft er ook iemand prijzen voor verzekering als je je (eventueel ook omnium) moto laat samen verzekeren met je wagen (die dus wel omnium is ) :?:
Ben benieuwd wat dat kosten kan, en tis een goede basis om makelaars te vergelijken vind ik , niet ?

alvast bedankt iedereen,
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Nolle

Bericht door Nolle »

Francis schreef:Kvind dit een intressante diskussie iedereen :)

Heeft er ook iemand prijzen voor verzekering als je je (eventueel ook omnium) moto laat samen verzekeren met je wagen (die dus wel omnium is ) :?:
Ben benieuwd wat dat kosten kan, en tis een goede basis om makelaars te vergelijken vind ik , niet ?

alvast bedankt iedereen,
Francis
ik ga eens mijn licht opsteken bij Touring verzekeringen : ik betaal nu voor mijn moto +- 100€ ( je bent ouder dan 33 jaar én touring motor ) , auto is ook verzekerd bij Touring en is 28€ goedkoper dan vorige polis !
beide polissen met vervangwagen én bijstand bij ongeval !
van zodra ik meer weet laat ik iets horen !
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Francis »

Reuze :lol: :!:
Alvast bedankt Arnold :!:
Ga in de loop van volgende week bij mijn eigenverzekeringsagent ook eens horen,. Zal dat ook poosten, en zo kunnen we vergelijken.

Zou anderen willen verzoeken om indien mogelijk dat ook te doen, misschien vinden we wel samen de goedkoopste oplossing :wink:

Groetjes allemaal en tot op het salon ergens,
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Plaats reactie