R1100R wijzigingen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
torro
Berichten: 134
Lid geworden op: 12 nov 2004, 16:56
Locatie: bachten de kupe

R1100R wijzigingen

Bericht door torro »

Ik stelde deze vraag al enkele keren en telkens bleek er niet echt reactie op, maar naar aanleiding van het jongste M&T nummer, nog maar es proberen.... :?
Ik rij dus zelf met een R1100R uit 1999. En nu vraag ik mij af of er doorheen de jaren technisch wijzigingen werden aangebracht ? Ik heb het hier dus niet over een kleurtje of over een vormpje, maar weldegelijk over vb. het motorblok.
Zo vermelden werkplaatsboeken voor de 4-klepsmotor een tijd van 1995-1997. (waarom houden ze halt bij '97 ?) Voor wij het artikel in M&T las viel het waarschijnlijk ook wel op dat er een verbruik van 8,1 liter wordt meegegeven !! ??
Het is mij bekend dat bepaalde estetische details als de wijzerplaten werden gewijzigd in '97, maar onderging de motor, of het (ABS) remsysteem, of ..., een opmerkelijke wijziging alvorens de stap naar de R1150 werd gemaakt? Tussendoor ; mijn verbruik ligt net onder de 6 liter en dit zelfs op minder lange afstanden, in het bochtige - 'bachten de kupe' of 'Noord Frankrijk". Dus ook nog even ; vanwaar het verbruiksverschil met de test uit M&T destijds ? Toch ergens een ingreep door de jaren?
thx, peter.
R 1100 R
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Staat dat niet op de link die Bert I een keer gepost heeft ?

http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... ght=fiches
Berre

Bericht door Berre »

Ikzelf rijd met een R1100R van 1995. Een van de eertste dus. Heb ook al het een en het ander gelezen en het enige wat me daarvan bijgebleven is, is dat de versnellingsbak van de 95-97 serie meer problemen zou hebben dan die van de latere serie. Voorlopig (46.000km) heb ik daar gelukkig nog niet veel van gemerkt en ik hoop dat dat zo blijft. Qua verbruik begrijp ik ook niet hoe die van M&T aan 8 liter komen. Ik schommel rond de 5.6-5.8 liter. Ik denk dat ze echt wel goed doorgedraaid hebben aan "Japanse" toeren.
Plaats reactie