Symbolen voor je roadbooks

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
frank
Berichten: 184
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:29

Symbolen voor je roadbooks

Bericht door frank »

BMW-Motorvrienden,

Heb hem ook "gekregen" van een collega-motorijder: een "symbolenlijst" om Uw roadbooks netjes af te werken.
Stuur een mailtje naar :roadbookroller@hotmail.com en ik...stuur hem door.
Zoek je ook nog een degelijk en betaalbare roadbookroller wel...zoek dan niet langer je kunt dan ook terecht voor informatie op bovenvermeld e-mail adres
mvg,
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Ik kan het enkel aanbevelen .
Heb er ook ééntje en het is zeer degelijk en voor een zeer schappelijk prijsje .
Ook de symbolen ontvangen en ze zijn geweldig . :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Geldt eveneens voor mij, maar mij heb je de baan opgeschopt zonder die symbolen. :evil: :D
Kan je ze mij ook bezorgen (en eventueel een progje om een roadbook te maken)? En als je dan toch bezig bent: graag ook de lay-out van de roadbooks die jullie gebruiken. :oops: :lol: Tnx.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Weet er soms iemand een goed programma op het net staan , om een roadbook samen te stellen .
heb er al enkele gevonden maar je kan ze niet downloaden :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Harald,
Vanaf 17 Euro software voor roadbooks zelf te maken, zie
http://www.vvsoftware.com/startroadbookmaker.html
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Pvde schreef:Harald,
Vanaf 17 Euro software voor roadbooks zelf te maken, zie
http://www.vvsoftware.com/startroadbookmaker.html
daar kan je ook een demo downloaden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

Zeg mannen, hoe begin je daar nu aan, aan zo'n route? :?:

Rijden jullie in het wilde weg rond en noteren jullie iedere bocht of afslag op een papiertje. Eens thuis moet je alles dan opnieuw ontcijferen en op je PC in het programmatje schrijven? :roll:

Wij zouden met Jürgen en Ronny_GS een route willen maken in de Zwalmstreek voor de club. 8)
Alle coaching is welkom. :oops:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

WouteRS schreef:Zeg mannen, hoe begin je daar nu aan, aan zo'n route? :?:
WouteRS , eigenlijk is het simpel , maar een monnikkenwerk .
Ik maakte altijd een volledige roadbook als ik op motorvakantie vertrok .
Dus een trip van 1 week naaar de Alpen en de Provence , kun je niet even gaan proefrijden hé.
Neen , ik neem gewoon een grote landkaart en leg die open op de grond . Daar bepaal ik in grote lijnen de te volgen route , en schrijf ze in het kort op papier .
Vervolgens neem ik detailkaarten van deze route en ga het volledige traject af op kaart . Hierbij noteer ik zoveel mogelijk gegevens , zoals straat N° ( VB D56 ) of ( N9 ) enz . verder de te volgen richting en eventueel met een kaartleeswieltje bereken ik de afstanden .

Dan begint het uittypen van het roadbook.
Alvorens te vertrekken neem ik het roadbook en de detailkaarten en kijk alles nog eens na .

Ik kan zo tot op +/- 50 à 60km na een volledige week uitschrijven zonder veel fouten .
De fouten die in het roadbook zitten beperken zich meestal tot de totaal kilometers , aangezien ik het met een wieltje doe is de nauwkeurigheid beperkt .

Verder haal ik heel wat info van de kaart zelf , op een goede kaart staan heel wat aanduidingen , zoals tussenafstanden , uitzichtpunten , bezienswaardigheden , kastelen enz.

Let wel goed op de schaalverdeling van de kaarten . Bij Michelin hebben ze het " :cry: briljante :cry: " idee gehad alles te veranderen . Vroeger had je alle kaarten op 1/200 ste en nu is elke kaart verschillend . Dus opletten geblazen .
Ook in GB opletten met de tussenafstanden , hier staan ze in Miles en meestal ook in KM .
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

roadbook maken doe ik op 2 manieren:

- bij mij in de buurt: ik heb zo`n dictafoontje aan m`n pols hangen. Ik begin de route bij het geplande begin en rij de route die ik in mijn hoofd heb zitten. Bij elke richtingsverandering meld ik in mijn dictafoon de km-stand van de dagteller, de evt. straatnaam en de richting waar de route vervolgt. Thuis voer ik alles handmatig in in Excel. Monikkenwerkje maar goed. Ik laat daarna de routecontroleren door iemand met een roadbookhouder of tanktas

- op vakantie: gezellig met de vrouw boven de kaart hangen,streef- eindpunt van de volgende dag bepalen en dan zoveel mogelijk, witte weggetjes met groene randjes (Michelin) in de route opnemen. Krijgen we echter echt leuke weggetjes volgens Michelin (streep met stippellijntjes, onverharde bergcolletjes enzo) dan zijn die de omweg waard
:wink:
Vervolgens schrijven we weg(nummer voor weg op op en dat verdwijnt in de roadbook.

Wij kopen ter plaatse ook veel streekkaarten omdat de paden die wij rijden vaak niet goed aangegeven staan. Als je bijvoorbeeld de Varita Maira rijdt raad ik mensen aan in Sampeyre 2 wandelkaarten van de streek te kopen :wink:
Laatst gewijzigd door J-P op 11 jan 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

wat de programma's betreft voor een roadbook , ik heb ook die download versie ,maar daarmee kan je enkel eens proberen maar niet afprinten hé .
Als er iemand een goede versie liggen heeft , ik heb wel interesse :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Harald,
Ik heb routbookmaker liggen en gebruik hem niet meer.
Indien interesse mag je hem hebben.

Groetjes
Georges
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

George , hartelijk bedankt.
Wij zien mekaar in Mechelen veronderstel ik . Ik zal je een mailtje stuuren :wink: :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

Harald & Co,
bedankt voor de guidelines. :D
Ik bestelde zojuist de RoadbookMaker en zal de route (in mijn streek) op mijn portable PC , en met de wagen opstellen.
Aan een roadbook voor het buitenland waag ik me nog niet. :oops: Eerst stappen, dan lopen .....en dan pas motorrijden lijkt me de goede volgorde :wink:

See you all,

WouteRS
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

En als ge gewoon MS Word wilt gebruiken om een roadbook te maken

http://users.pandora.be/roadbooks/StartmenuNL.htm

Van de routes die op de site staan kan je zo alle symbolen kopieren, dus je moet ze niet meer zelf maken
Plaats reactie