Spiegelvisier BMW

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Spiegelvisier BMW

Bericht door Stef RT »

Een tijdje geleden heb ik voor mijn BMW helm (syst 4) een spiegelvisier gekocht. Na een hele tijd begonnen er toch wat krassen en kapjes van steentjes in te komen. Gewoon vervangen dus! Leek niet meer mogelijk want, uit de productie genomen wegens productiefout. De laag was niet krasbestendig en in sommige gevallen kwam de laag volledig los.
Mijn BMW dealer heeft mij toen gezegd dat BMW bezig was met een nieuw procedee. We zijn nu een jaar later ongeveer en ik heb nog geen nieuwe vizieren gezien. :cry:

Heeft iemand een gedacht hoever het hiermee zit en of ze er zowiezo nog komen? :?:
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Stef,

Toen ik mijn SportIntegral eind 2003 kocht had ik ook graag een spiegelvizier erop gehad en kreeg toen ook de reactie van mijn dealer dat de spiegellaag alles behalve krasvast was. Ik heb toen een gefumeerd scherm besteld.
Hij vertelde mij ook dat BMW aan een scherm aan het werken was dat verkleurd als er meer licht/zon is (zoals sommige brillen kunnen).
Ik heb daar in de zomer nog eens achter gevraagd en blijkbaar stond het toen nog niet op punt omdat de overgang te traag zou zijn als je een tunnel in rijdt. Van aan nieuwe spiegelcoating heeft hij me niets laten weten.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Bericht door Stef RT »

Bendankt, SilverRT,

we zullen nog wat met ons oude moeten voortdoen.
Ik heb intussen het gefumeerde gekocht. Goed resultaat zolang het niet donker is. De zichtbaarheid wordt dan al een stuk minder.

Groeten, StefRT

p.s. mijn 1150 RT is ook in het zilver (fantastisch kleurtje)
Plaats reactie