sloten

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

sloten

Bericht door WALTER GSAdventure »

:idea: BEEMERS,

nu iedereen het heeft over het kraken van de KRYPTON sloten, volgende tip die ik al jaren gebruik overigens;

in een goede ijzerwinkel wilde ik een degelijk slot kopen. Er stond toevallig een slotenmaker binnen welke mij goude raad gaf. Dit resulteerde in de aankoop van een ABUS met stalen sluiting, geen messing slot dus maar een stalen. Het plaatje waar de sleutel het eerst tegen komt draait los in de ligplaats waardoor het uitboren in feite niet meer kan wegens meedraaien. De sloten van ABUS hebben overigens een veiligheidsnummer gaande van 1 tot 12 ,dacht ik, waarvan het hoogste nummer het meest veilgheid bied. Beschermt tegen bevriezen met stikstof.
Vervolgens heb ik in een scheepswinkel (rond de haven van ANTWERPEN) een 1.5 meter lang roestvrijstalen ketting gekocht waarvan de schakels een doormeter hebben van 8 mm. Zowat de dikte die niet meer met een tang te knippen is en moeilijk door te zagen is.
Daarover heb ik een rubberen geribte slang geschoven om de motor te beschermen tegen krassen waarvan aan de uiteinde een paar schakels uithangen om het slot te kunnen bevestigen.
Nu slaap ik telkens ik hem ergens achterlaat geruster. :D

:idea: Indien je een ketting gebruikt deze altijd op een zekere hoogte van de grond bevestigen en aan een vast voorwerp bvb. lantaarnpaal.
Indien je ketting op de grond ligt kan de onverlaat :twisted: de grond als steunpunt gebruiken voor zijn tang :evil:

MVG
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Walter heb je soms een foto'tje van je fabricatieslot!! Groeten Stoffel
Afbeelding
Plaats reactie