BEEMERS,
nu iedereen het heeft over het kraken van de KRYPTON sloten, volgende tip die ik al jaren gebruik overigens;
in een goede ijzerwinkel wilde ik een degelijk slot kopen. Er stond toevallig een slotenmaker binnen welke mij goude raad gaf. Dit resulteerde in de aankoop van een ABUS met stalen sluiting, geen messing slot dus maar een stalen. Het plaatje waar de sleutel het eerst tegen komt draait los in de ligplaats waardoor het uitboren in feite niet meer kan wegens meedraaien. De sloten van ABUS hebben overigens een veiligheidsnummer gaande van 1 tot 12 ,dacht ik, waarvan het hoogste nummer het meest veilgheid bied. Beschermt tegen bevriezen met stikstof.
Vervolgens heb ik in een scheepswinkel (rond de haven van ANTWERPEN) een 1.5 meter lang roestvrijstalen ketting gekocht waarvan de schakels een doormeter hebben van 8 mm. Zowat de dikte die niet meer met een tang te knippen is en moeilijk door te zagen is.
Daarover heb ik een rubberen geribte slang geschoven om de motor te beschermen tegen krassen waarvan aan de uiteinde een paar schakels uithangen om het slot te kunnen bevestigen.
Nu slaap ik telkens ik hem ergens achterlaat geruster.
Indien je een ketting gebruikt deze altijd op een zekere hoogte van de grond bevestigen en aan een vast voorwerp bvb. lantaarnpaal.
Indien je ketting op de grond ligt kan de onverlaat de grond als steunpunt gebruiken voor zijn tang
MVG
sloten
Moderator: GVN
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
- Woonplaats: MINDERHOUT
- Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN
sloten
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.