'k zou er nog bij willen vermelden dat je toch best een nieuw dichtingske koopt en er tussen draait.
Ze zijn van aluminium en meestal vervormd na gebruik.
Gewoon ophalen bij de dealer, dan heb je de juiste maat en materiaal. Kost geen fortuinen.
Foei Gonzo, dat je die nieuwe dichtingen compleet vergeten bent
Tip: koop een originele oliefilter ( neen JH, geen gele ), daar zitten alle dichtingen bij voor een complete oliewissel, dus ook voor "boîte en pont". Enfin, bij de filter die ik kocht dan toch...
LOMAX schreef:Foei Gonzo, dat je die nieuwe dichtingen compleet vergeten bent
Tip: koop een originele oliefilter ( neen JH, geen gele ), daar zitten alle dichtingen bij voor een complete oliewissel, dus ook voor "boîte en pont". Enfin, bij de filter die ik kocht dan toch...
op de foto staan alleen de oude.
een alziend oog had dat moeten zien, dat de fotos gemaakt voor dat alles terug in elkaar zat
JohanGS schreef:Zou da nen sticky kunnen worden dees is wreed intressant.
En zo vermijde wederkerende topics, plus den uitleg is echt wel zeer goed in beeld gebracht.
Thanks Iron Gonzo
Heb nog wel eens begrepen dat 't zinvol is de motor eerst een kwartier goed warm te rijden (voor wissel van welke olie dan ook). Daar wordt 't uiteraard beter vloeibaar van, waardoor je meer van de oude olie af kunt laten lopen.
Koen_ schreef:Heb nog wel eens begrepen dat 't zinvol is de motor eerst een kwartier goed warm te rijden (voor wissel van welke olie dan ook). Daar wordt 't uiteraard beter vloeibaar van, waardoor je meer van de oude olie af kunt laten lopen.
meer ga je er niet aflaten.
wel is uw olie vloeibaarder en gaat het iets vlugger
LOMAX schreef:Foei Gonzo, dat je die nieuwe dichtingen compleet vergeten bent
Klopt, bij orginele oliefilter van BMW zit een zakje afdichtringetjes. Mooi!