Carlito schreef:[Zéér mooi,maar in Uw plaats had ik het kader toch laten poedercoaten,dat zou goedkoper uitgekomen zijn dan al die spuitbussen die je nu moet kopen en ééns zo sterk!!!
Carlito schreef:
Mijn bedoeling is nog altijd om zo veel mogenlijk zelf te doen en bij te leren, vandaar mijn beslissing om m'n kader zelf te lakken,
Ik kan evenwel m'n bataard moto binnensmijten, een foto afgeven van hoe ik hem wil en die laten opzetten, enkel kost het me meer geld en leer ik niets bij, en aangezien ik nog een auto wil kopen ga ik dit niet doen.
Zal wel mooi zijn als ie af is, en het gaat redelijk goed vooruit. Maar heel af en toe is zelf doen niet de beste oplossing. En het zou zonde zijn als je achteraf de verf beschadigt met het weer inbouwen van de motor en andere componenten. Poederlak wordt gebakken en is veel slag-en stootvaster dan lak uit een spuitbus. En vaak kan je in hetzelfde bedrijfje voor een kleine meerprijs de stukken ook laten zandstralen. Dan is ie weer goed voor 40 jaar

Wit is daarenboven een kleur die vaak in grote hoeveelheden gelakt wordt, voor aluminium raamprofielen, met een beetje geluk mag je daar uw kader voor een prikje tussen hangen, desnoods in de nachtpost, voor een bak bier

Voor de rest heb je inderdaad de voldoening van het zelf doen, en je hebt dan ook minder de problemen van het wegbrengen en weer ophalen van de stukken. Djairo geeft dan ook geen kritiek, maar een zeer bruikbaar advies, zeker iets om over na te denken bij een volgend project. Maar dan moet je natuurlijk eerst deze afmaken, en hier op het forum aan een liefhebber verkopen

Goe bezig Carlito, verderdoen en foto's blijven posten.