'carlito's caferacer'*updates 1e post *Stukken zijn gelakt!*

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Gesloten
Carlito

Bericht door Carlito »

voor;

Afbeelding

na;

Afbeelding

en dit in amper 10 minuten tijd, gewoon wat product er op spuiten, even overgaan met wat staalwol en afkuisen met keukenpapier.

Ik ga eens informeren aan hoeveel van deze spuitbusen ik kan geraken voor de geïntreseerden

Ik ga het niet te luid zeggen, maar ik denk eens ik wat meer tijd steek in het opkuisen van het blok met dat product dat ik hetzelfde resultaat zal hebben als een geparelstraal blok, enkel zal het wat meer blinken
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb ook wel interesse in dit product
de naam zou ook al veel doen :wink:

je moet de boitte er nog afhalen :idea: :wink:
dan krijg je geen druipers
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Carlito

Bericht door Carlito »

IRON GONZO schreef:ik heb ook wel interesse in dit product
de naam zou ook al veel doen :wink:

je moet de boitte er nog afhalen :idea: :wink:
dan krijg je geen druipers
srr, kan iemand mij aub zeggen wat de boite is, of waar het zich bevind :lol:
Ik ben nog niet vertrouwd met al de termen, maar ik doe m'n best :wink:

En de naam van het product weet ik zelf niet, het is gewoon een spuitbus zoals je een cif spuitbusje hebt, enkel is het wit en staat er niets op :wink:

is wss een product die ze in een grote tank aankopen en zelf in spuitbusjes gieten. normaal weet ik morgen of ik er vlot kan aangeraken of niet aangezien de vriend van m'n ma sinds kort ergens anders werkt :wink:
jerre

Bericht door jerre »

boîte (de vitesses) = versnellingsbak
K100 RS 16v
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Beire schreef:wel mooi die witte nevel op uw zadel en zo :twisted: :mrgreen:

spuit je ook met een vernislak over het frame?
Hoi Carlito,
Zéér mooi,maar in Uw plaats had ik het kader toch laten poedercoaten,dat zou goedkoper uitgekomen zijn dan al die spuitbussen die je nu moet kopen en ééns zo sterk!!!
Voor de"Finiching touch"polier Uw alu stukken,met een polierborstel dan kun je er jezelf in spiegelen 8)
Groeten Frank :)
Carlito

Bericht door Carlito »

DJAIRO schreef:
Beire schreef:wel mooi die witte nevel op uw zadel en zo :twisted: :mrgreen:

spuit je ook met een vernislak over het frame?
Hoi Carlito,
Zéér mooi,maar in Uw plaats had ik het kader toch laten poedercoaten,dat zou goedkoper uitgekomen zijn dan al die spuitbussen die je nu moet kopen en ééns zo sterk!!!
Voor de"Finiching touch"polier Uw alu stukken,met een polierborstel dan kun je er jezelf in spiegelen 8)
Mijn bedoeling is nog altijd om zo veel mogenlijk zelf te doen en bij te leren, vandaar mijn beslissing om m'n kader zelf te lakken,
Ik kan evenwel m'n bataard moto binnensmijten, een foto afgeven van hoe ik hem wil en die laten opzetten, enkel kost het me meer geld en leer ik niets bij, en aangezien ik nog een auto wil kopen ga ik dit niet doen.

eerst was het de bedoeling om m'n blok te polieren, maar dat blijft niet blinken, en om het oppervlak mooi glad te krijgen moet je er heel wat werk insteken :shock:
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Carlito schreef:[Zéér mooi,maar in Uw plaats had ik het kader toch laten poedercoaten,dat zou goedkoper uitgekomen zijn dan al die spuitbussen die je nu moet kopen en ééns zo sterk!!!
Carlito schreef: Mijn bedoeling is nog altijd om zo veel mogenlijk zelf te doen en bij te leren, vandaar mijn beslissing om m'n kader zelf te lakken,
Ik kan evenwel m'n bataard moto binnensmijten, een foto afgeven van hoe ik hem wil en die laten opzetten, enkel kost het me meer geld en leer ik niets bij, en aangezien ik nog een auto wil kopen ga ik dit niet doen.
Zal wel mooi zijn als ie af is, en het gaat redelijk goed vooruit. Maar heel af en toe is zelf doen niet de beste oplossing. En het zou zonde zijn als je achteraf de verf beschadigt met het weer inbouwen van de motor en andere componenten. Poederlak wordt gebakken en is veel slag-en stootvaster dan lak uit een spuitbus. En vaak kan je in hetzelfde bedrijfje voor een kleine meerprijs de stukken ook laten zandstralen. Dan is ie weer goed voor 40 jaar :wink: Wit is daarenboven een kleur die vaak in grote hoeveelheden gelakt wordt, voor aluminium raamprofielen, met een beetje geluk mag je daar uw kader voor een prikje tussen hangen, desnoods in de nachtpost, voor een bak bier :) Voor de rest heb je inderdaad de voldoening van het zelf doen, en je hebt dan ook minder de problemen van het wegbrengen en weer ophalen van de stukken. Djairo geeft dan ook geen kritiek, maar een zeer bruikbaar advies, zeker iets om over na te denken bij een volgend project. Maar dan moet je natuurlijk eerst deze afmaken, en hier op het forum aan een liefhebber verkopen :wink:
Goe bezig Carlito, verderdoen en foto's blijven posten.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Carlito

Bericht door Carlito »

IRON GONZO schreef:Afbeelding
:D

ideaal :wink:
Beire

Bericht door Beire »

DJAIRO schreef:Hoi Carlito,
Zelf laat ik niks meer poederlakken. Hier of daar komt er toch een stukje los ,
of begint het er onder te roesten en 'trekt op niks meer.

Een goed gespoten kader is veel beter.
En dat is later ook gemakkelijker eventueel bij te werken.
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Ge zegt het Beire, goed gespoten.
Maar met spuitbussen heb ik toch mijn twijfel ze, dat is geen kwaliteitlak.
In der tijd ook mijn kader zelfgelakt van mijnen r100 rt maar dan met kwaliteit autolak en deze was zelfs na 15j nog prima.

Tav Carlito: hebt ge iets in uw in- en uitlaat gestoken voor ge uwen blok aan't opkuisen was? Bedoel een vod of een prop papier zodat er geen vuil inkomt?

Mvg Motard de l'Allier :wink:
Carlito

Bericht door Carlito »

Motard de l'Allier schreef:Ge zegt het Beire, goed gespoten.
In der tijd ook mijn kader zelfgelakt van mijnen r100 rt maar dan met kwaliteit autolak en deze was zelfs na 15j nog prima.

Tav Carlito: hebt ge iets in uw in- en uitlaat gestoken voor ge uwen blok aan't opkuisen was? Bedoel een vod of een prop papier zodat er geen vuil inkomt?

idd, een zakdoekje, want bij papier heb je nog de kan dat er iets bij het er terug uithalen afschuurt :P

Nieuwe lamphouders en nieuw uitlaatcircuit binnen :!: :D :D

dit weekend foto's 8)
Beire

Bericht door Beire »

Motard de l'Allier schreef:Ge zegt het Beire, goed gespoten.

:
inderdaad.........
STUCK IN THE MUD
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Ik moet Lomax volledig bijtreden ivm het spuiten met de Motip-busjes...

Voor een Camino-kader misschien goed genoeg (en zelfs dat is binnen het jaar om zeep) maar met een olielekkende 2-klepper en een guts benzine van de carb-vlotters die blijven hangen is het in no-time terug blank metaal. Ook bij het monteren van het blok loop je grote kans om de lak te beschadigen, want er komt geen gram verharder aan te pas. Zelfs een jaar na het spuiten kan je met een vingernagel een mooie kras trekken.

Goeie raad : monteer het zo niet, maar laat het poederlakken.
Als je de kostprijzen van al je spuitbussen bij elkaar telt (grondlaag, kleur, vernis) dan kom je uit op de prijs van een goeie poederlakker.

Voor een motorframe bestaat er geen betere oplossing, gesteld dat het door iemand gedaan is die de moeite genomen heeft om grondig te zandstralen en te ontvetten. Je kan nooit een frame even grondig spuiten dan dat het kan gepoederlakt worden. Met een spuitpistool kan je nooit in alle hoekjes, poederlak doet dat wel.
Ik heb het frame van mijn R100 ook nog zelf gedaan (spuitpistool) maar met de ervaring die ik nu heb zou ik het niet meer zelf doen. Niet qua kostprijs en niet qua dekking/stootvastheid/kwaliteit. Je kan het voor dat geld nooit zelf beter doen.

Je bent nu bezig om een zo hoog mogelijke kwaliteit te behalen en je kijkt duidelijk niet op een euro dus breng dat frame ff binnen bij een goed poederlakbedrijf... Je zal daar nadien geen spijt van hebben.
Nil volentibus arduum
Beire

Bericht door Beire »

Raketman schreef: Je kan nooit een frame even grondig spuiten dan dat het kan gepoederlakt worden. Met een spuitpistool kan je nooit in alle hoekjes, poederlak doet dat wel.
als poederlak zo goed zou zijn, waarom deden ze dit dan al niet in de BMW fabriek?

nee hoor , geen poederlak meer voor mij.
STUCK IN THE MUD
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

't Is te zien waarvoor je het gaat gebruiken hé.

Met "gewone" spuittechnieken kan je veel diepere kleureffecten verkrijgen en veel diepere glans.
Poederlak is excellent voor zaken die in matte of satijnglans moeten komen. Je zit ook beperkter in kleurkeuze.

Als jij ooit een slechte ervaring gehad hebt dan was't gedaan door een prutser...kan je trouwens evengoed hebben bij gewoon pistoolspuiten.
Het enige wat je moet doen om te poederlakken is heel goed zandstralen en ontvetten, de rest is een electro-chemisch proces. Pistoolspuiten vergt veel extra kunde en techniek.

Je moet en goed adres weten om het te laten doen. Mijn poort aan mijn oprit, stukken van moto's, frames, velgen, worden allemaal in hetzelfde bedrijf gedaan. De kwaliteit is zodanig hoog dat je met een hamer zelfs op de stukken mag tikken, de verf geeft geen krimp. Moet je eens proberen bij gewone spuitverf. Die poort loopt nu al 2 jaar elke dag over wielen, aan die verf is niks te zien van loopsporen of dergelijke.
Nil volentibus arduum
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Idd als je alle benodigheden bij elkaar optelt en de uren die je besteed aan afschuren, ontvetten en spuiten, dan ben je beter af met zandstralen en coaten bij een erkend bedrijf. Ik begrijp Carlito wel dat hij het zelf wil doen enzo, maar als je zoveel geld aan een project wil besteden mag je niet op de verkeerde posten bezuinigen. Goed gecoat is zoveel beter dan gespoten met spuitbusjes. Ik heb heel veel spullen gespoten, zowel met busjes als met het pistool en ook wel eens een paar keer velgen gespoten, dik spijt van gehad...alles vol spuitnevel, meer geld kwijt dan bij coating en bij de eerstvolgende banden wissel kon ik al terug beginnen retoucheren. Voor kuiponderdelen enzo (race moto) kan het nog best maar voor de kader....Het frame ziet er nu wel goed uit, maar witte verf en bv gemorste benzine, da komt nie goed, da wordt nl geel :lol: Ook zal hij de kader goed moeten beschermen bij het terug monteren van het blok. En uiteraard de massapunten niet vergeten afschuren hé....
Wel bewondering voor zoveel enthousiasme en volharding overigens...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Dirk Pauwels schreef:Wel bewondering voor zoveel enthousiasme en volharding overigens...
Zeker en vast,en dat voor ne gast van 18 jaar,als die zo blijft doorgaan,kunnen we binnen de kortste keer nog heel wat opsteken van Carlito :wink:
Maar denk erom Carlito,wij zijn met z'n allen zéér aangesproken door je enthusiasme,en de goede raad die we willen geven i.v.b.met het poedercoaten is geen kritiek,maar wel ondervindingen die wij door de jaren heen zelf ervaren hebben,zodoende willen we je vrijwaren van verloren kosten en tegenvallende resultaten!!!
Suc6 en de groeten,
Frank :)
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

DJAIRO schreef:
Dirk Pauwels schreef:Wel bewondering voor zoveel enthousiasme en volharding overigens...
Zeker en vast,en dat voor ne gast van 18 jaar,als die zo blijft doorgaan,kunnen we binnen de kortste keer nog heel wat opsteken van Carlito :wink:
Maar denk erom Carlito,wij zijn met z'n allen zéér aangesproken door je enthusiasme,en de goede raad die we willen geven i.v.b.met het poedercoaten is geen kritiek,maar wel ondervindingen die wij door de jaren heen zelf ervaren hebben,zodoende willen we je vrijwaren van verloren kosten en tegenvallende resultaten!!!
Suc6 en de groeten,
Frank :)
Weet jullie hoe ze dat noemen??
"Leergeld"
Moeten we vroeg of laat toch eens betalen.

Dd

Bericht door Dd »

ok...
wanneer worden we dan betaald??? :lol:

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Carlito

Bericht door Carlito »

kent er iemand toevallig een bedrijf in de omtrek van brugge die kan poederlakken en zandstralen? :P

ik wil het wel in overweging nemen :wink:

Maar het probleem is dat eind deze maand alles terug ineen moet zitten voor mijn zomervakantie :P

doch zal ik alle met zorg doen, en desnoods enkele weken wachten met het rijden :wink:

M.v.g...........Carlito
Van Neste Philip

Bericht door Van Neste Philip »

Carlito schreef:kent er iemand toevallig een bedrijf in de omtrek van brugge die kan poederlakken en zandstralen? :P
M.v.g...........Carlito
Ja langs de pathoekeweg bij Maertens kan je terecht .
Schappelijk van prijs en goe werk .

mvg Fluppe
Carlito

Bericht door Carlito »

Van Neste Philip schreef:
Carlito schreef:kent er iemand toevallig een bedrijf in de omtrek van brugge die kan poederlakken en zandstralen? :P
M.v.g...........Carlito
Ja langs de pathoekeweg bij Maertens kan je terecht .
Schappelijk van prijs en goe werk .

mvg Fluppe
bedankt, nrml gaat m'n kader samen met nog wat onderdelen binnen om gezandstraald en gepoederlakt te worden! 8) :D

tank, zitkuipen en nog enkele kleine detailonderdelen gaan eveneens maandeg naar de carossier om geautolakt te worden, terwijl kan ik me focussen op het blok opkuisen en wat kleine dingen te doen blinken :P
Carlito

Bericht door Carlito »

het nieuw uitlaatcircuit;

Afbeelding

Afbeelding

de lamphouders;

Afbeelding

en de vest mag natuurlijk niet ontbreken, mijn lederen motopak met een membraam in (waterdicht) is onderweg

Afbeelding
Spencer

Bericht door Spencer »

Sinds het begin volg ik deze post met aandacht. Ik heb de moed niet om er zelf mee te beginnen, maar heb veel respect voor diegenen die het wel doen.
Het moet een reuze voldoening zijn het eindresultaat te beschouwen.
Maar naar het schijnt krijg je van zo'n verbouwingen nooit genoeg, en pas afgewerkt denk je vaak al aan de volgende.
In elk geval, nog veel vreugde gewenst.
Gesloten