RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSPeP
Contacteer:

Re: RUSOR'S RED BARON

Bericht door GSPeP »

Afgelopen weekend een "collega Red Baron" (in dit geval een "Roter Baron") tegengekomen in Duitsland. Had ook de striping op de velgen. Wat wel opviel is dat het zwart van de velgen begon los te komen. Je kan het een beetje zien op de achtervelg op onderstaande foto. Is dit bij jou ook het geval?

Afbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

GSPeP schreef:Afgelopen weekend een "collega Red Baron" (in dit geval een "Roter Baron") tegengekomen in Duitsland. Had ook de striping op de velgen. Wat wel opviel is dat het zwart van de velgen begon los te komen. Je kan het een beetje zien op de achtervelg op onderstaande foto. Is dit bij jou ook het geval?

Afbeelding
Afbeelding

He GSPEP,
Mooie collega heb je gespot. Maar als je even aandachtig de foto's bestudeerd dan zal je zien dat het over het voorgaand model GSA gaat. Maw die is rood gespoten door de eigenaar. Let op de details als geen ledachterlicht, grijze kleppendeksels ipv champagne, andere snavel (maar dit is moeilijk te zien op de foto). Nu is mijn vraag altijd wat is met zo'n motor gebeurd omdat die moet herspoten worden. Zeker als je schade aan de laklaag van de velgen ziet.
Maar zo denk ik erover. Dit wil niet zeggen dat ik dit geen mooie motor vind. Hij zeer mooi vind ik zelfs.

En om duidelijk een antwoord op je vraag te geven heb ik nooit schade aan de laklaag van de velgen gehad bij de vorige GSA en ook (nog) niet aan de huidige GSA's. Gelukkig maar met een kilometerstand van 3K en 5K.

GRTS Danny
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Nog een kleine test met de nieuwe uitlaat. Ik kon het niet laten om de DB killer eruit te halen en er een toertje mee te gaan doen.
Dit viel eigenlijk reuze mee. De Akrapovic maakt eigenlijk geen lawaai. Mijn buurman kwam net buiten toen ik volle gas terug straat in kwam.
Hij kwam uiteraard eens kijken naar dat rode machien. Zijn opmerking..."alle geluk dat dat geen lawaai maakt zoals als die Jonny HD hier in de buurt"
Zo'n opmerking stelt mij gerust zeker omdat hij antimotor is en enkel uit sympathie als goede buurman even komt kijken. In ieder geval gaat de DB killer voor reizen er zeker terug in.
Afbeelding

Afbeelding
Uitlaat zonder de DB killer

Afbeelding
De DB killer

GRTS Danny
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

RUSOR schreef:... als je even aandachtig de foto's bestudeerd dan zal je zien dat het over het voorgaand model GSA gaat. Maw die is rood gespoten door de eigenaar. Let op de details als geen ledachterlicht, grijze kleppendeksels ipv champagne, andere snavel (maar dit is moeilijk te zien op de foto). Nu is mijn vraag altijd wat is met zo'n motor gebeurd omdat die moet herspoten worden. Zeker als je schade aan de laklaag van de velgen ziet.
Dat verklaart al veel. Waarschijnlijk heeft hij zelf de velgen in het zwart gezet(?)

Met de motor is niets gebeurd. Ken de eigenaar. Vermoedelijk vond hij het rood mooier. Er waren dat weekend verschillende herspoten motoren. (bvb een blauw/zwarte R1200R die vorig jaar volledig zwart was en origineel eigenlijk zilver was)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

RUSOR schreef: He GSPEP,
Mooie collega heb je gespot. Maar als je even aandachtig de foto's bestudeerd dan zal je zien dat het over het voorgaand model GSA gaat. Maw die is rood gespoten door de eigenaar. Let op de details als geen ledachterlicht, grijze kleppendeksels ipv champagne, andere snavel (maar dit is moeilijk te zien op de foto). Nu is mijn vraag altijd wat is met zo'n motor gebeurd omdat die moet herspoten worden. Zeker als je schade aan de laklaag van de velgen ziet.
Maar zo denk ik erover. Dit wil niet zeggen dat ik dit geen mooie motor vind. Hij zeer mooi vind ik zelfs.

En om duidelijk een antwoord op je vraag te geven heb ik nooit schade aan de laklaag van de velgen gehad bij de vorige GSA en ook (nog) niet aan de huidige GSA's. Gelukkig maar met een kilometerstand van 3K en 5K.

GRTS Danny
En er zit een ohlins op....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels

RUSOR schreef:Hoi,
Nog een kleine test met de nieuwe uitlaat. Ik kon het niet laten om de DB killer eruit te halen en er een toertje mee te gaan doen.
Dit viel eigenlijk reuze mee. De Akrapovic maakt eigenlijk geen lawaai. Mijn buurman kwam net buiten toen ik volle gas terug straat in kwam.
Hij kwam uiteraard eens kijken naar dat rode machien. Zijn opmerking..."alle geluk dat dat geen lawaai maakt zoals als die Jonny HD hier in de buurt"
Zo'n opmerking stelt mij gerust zeker omdat hij antimotor is en enkel uit sympathie als goede buurman even komt kijken. In ieder geval gaat de DB killer voor reizen er zeker terug in.
Afbeelding

Afbeelding
Uitlaat zonder de DB killer

Afbeelding
De DB killer

GRTS Danny
Ik heb ne Remus en rij altijd zonder DB killer, valt wel mee. Alhoewel hij na verloop van tijd (45000km) toch iets luidruchtiger is geworden. Ik heb de DB killer mee als ik naar Duitsland enzo trek.....
Wie heeft er met hagel op uw nummerplaat geschoten? :-)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
PHILIP

Bericht door PHILIP »

rijden zonder DB-killer valt NIET mee, mensen zoals U verpesten het voor iedereen !
En dan maar zagen dat je niet overal meer welkom bent als motorrijder.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Dirk Pauwels schreef: Wie heeft er met hagel op uw nummerplaat geschoten? :-)
Na een dertigtal moto's begint die wat te ontbinden :roll: :roll:

GRTS Danny
RUSOR

Bericht door RUSOR »

PHILIP schreef:rijden zonder DB-killer valt NIET mee, mensen zoals U verpesten het voor iedereen !
Ge hebt gelijk...
Nu wel even op wijzen dat de Acrapovic nog geen 2 decibel meer lawaai maakt zonder DB killer dan origineel. En origineel is wel echt stiller dan stil.
Deze is speciaal naar BMW maatstaven gemaakt. Met DB killer is hij even stil. Nu gaat het niet om het lawaai bij mij maar puur voor de look.
Ik vind een chroom pot op een GS niet passen.

Even de gegevens...
Met stock uitlaat 87 db bij 3500 toeren per minuut
Met acrapovic uitlaat 87 db bij 3500 toeren per minuut met db killer.
Met acropovic uitlaat 89 db bij 3500 toeren per minuut zonder db killer.

GRTS Danny
J
Contacteer:

Bericht door J »

en hoe heb je dat gemeten want normaal is gewoon autoverkeer 100 Lp (dB)
heb je het zelf gemeten of heb je het ergens op de verpakking gezien.
Hoe is het gemeten moto 3500t in het midden van de straat en meter op het voetpad
of achter de uitlaat?

zeer relatief.

Ik weet dat ze in Duitsland meten een meter van de uitlaat en dan zal die 87dB wel dik overschreden worden.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
RUSOR

Bericht door RUSOR »

J schreef:en hoe heb je dat gemeten want normaal is gewoon autoverkeer 100 Lp (dB)
heb je het zelf gemeten of heb je het ergens op de verpakking gezien.
Hoe is het gemeten moto 3500t in het midden van de straat en meter op het voetpad
of achter de uitlaat?

zeer relatief.

Ik weet dat ze in Duitsland meten een meter van de uitlaat en dan zal die 87dB wel dik overschreden worden.

J
Dat zijn fabrieksgegevens he... deze worden door BMW zelf gemeten.
Anders komt die niet via BMW dealer in omloop.

GRTS Danny
PHILIP

Bericht door PHILIP »

Ik vind persoonlijk een gedempte moto zeer klassevol, een harley die op zijn sloffen met de originele 80 DB uitlaten komt voorbijrijden is zeer sierlijk.
Een harley met open- of een racer met sportuitlaten wekt bii 99% van de mensen wrevel op.
Laatst gewijzigd door PHILIP op 15 mei 2008, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Ik ken er zelfs een paar die sowieso wrevel opwekken...mét of met zonder (!) uitlaat :clown:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Ik heb 160.000km gereden met een Harley, met de originele dempers er op, ik betaal geen 700 € voor een hoop lawaai,(heb het zelf gehoord bij een harley dealer),koop er liever benzine voor,ik heb in Amerika eens achter een Harley gereden met ¨open¨uitlaat,het was niet uit te houden, dus zeg maar tegen uwe gebuur dat niet alle Harley rijders jonnies zijn met een hoop lawaai.Cliches zeker?
Salu.
Chris
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
cooper

Bericht door cooper »

Niet allemaal, maar toch 95%.
Zo van, ge hebt me toch gezien hé?
Afbeelding
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

cooper schreef:Niet allemaal, maar toch 95%.
Zo van, ge hebt me toch gezien hé?

En GEHOORD.... :wink:
I like my bike!!
Dirk Pauwels

PHILIP schreef:rijden zonder DB-killer valt NIET mee, mensen zoals U verpesten het voor iedereen !
Zucht :roll: .... Pruttel maar rustig in stilte verder. Wel zien dat je niet in slaap valt hé
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Wat een zever kan er hier toch verkocht worden over iets dat jullie nog niet in het echt hebben gehoord of gezien.
Die acrapovic sportdemper die via de dealer voor de GS(a) en HP wordt verkocht is dus wel echt stil. Met de DB killer erin is hij zeker zo stil als de standaard.
Ik nodig jullie uit om eens te komen luisteren. Een blerpijp komt er bij mij ook niet meer onder. Daar ben ik te oud voor. Ik vind deze acrapovic zelf zonder DB killer best nog sociaal verantwoord. Maar mij zul je meestal wel met DB killer zien. Ik wou vooral die chroompot weg op de GSA weg.

GRTS Danny
Iceman

Bericht door Iceman »

ik vind dat het idd redelijk stil is
zelf heb ik een Akrapovic en de klucht van het spel is dat ik zelfs mijne db killer der nie afkrijg
hoe verklaar je dit?
ik mag het boutje eruit draaien en van links naar rechts kan ik de killer draaien maar der niet uit :-?
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Iceman schreef:ik vind dat het idd redelijk stil is
zelf heb ik een Akrapovic en de klucht van het spel is dat ik zelfs mijne db killer der nie afkrijg
hoe verklaar je dit?
ik mag het boutje eruit draaien en van links naar rechts kan ik de killer draaien maar der niet uit :-?
:lol: :lol: :lol: :lol:

Dat gaan ze graag lezen......
Tja het zit er wel vast in hoor..ik heb ook serieus mogen trekken om hem eruit te krijgen en anderom was het ook een de moeite om hem er terug int e krijgen.

GRTS Danny
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Ik vind persoonlijk een gedempte moto zeer klassevol, een harley die op zijn sloffen met de originele 80 DB uitlaten komt voorbijrijden is zeer sierlijk.
Een harley met open- of een racer met sportuitlaten wekt bii 99% van de mensen wrevel op.
Ik respecteer je mening, maar....
Een Harley aan 80db? Sierlijk??? :joker: :rendeer: :geek:
99% van de mensen? Werk jij bij het pollbureau van de VRT misschien? :mrgreen:
99% uitgeselecteerden door het clubje van bekrompen geesten misschien, maar in de realiteit, vinden de meeste mensen een mooie roffel in de uitlaat net leuk. Let wel, een mooie roffel. Geen hemeltergend getier of gehuil !!!
Een motor die steriel klinkt, rijdt ook zo en aan de motor herken je zijn berijder, ik leef met je mee :twisted:
Ik raad je wandelen in clubverband aan, dan kan je lekker verder, volgzaam in de pas lopen :puker:
Grtz Kurt
RUSOR

Bericht door RUSOR »

:bsofftopic: :bsofftopic: :bsofftopic:

He jongens met alle respect voor de meningen hier maar 't was eigenlijk een beetje de bedoeling om een soort dagboekje van de red baron bij te houden. Zodat ik niet elke keer dezelfde uitleg moet doen als ik eens een ritje ga meedoen. Blijkbaar zijn de decibels een hot gesreksonderwerp. Maar nog een keertje het hangt ervan af wat je eronder hangt. En de fabrikanten van sportdempers zijn tegenwoordig ook aan strikte regels onderworpen willen een straatlegale demper op de markt brengen.

GRTS Danny
J
Contacteer:

Bericht door J »

Jammer dat de starter van een topic het ook niet zelf kan sluiten.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

J schreef:Jammer dat de starter van een topic het ook niet zelf kan sluiten.

J
Zoals op alle forms kan een topic een eigen leven beginnen te krijgen waar de beginner geen vat meer op heeft, soms tof, soms ongewenst..... :wink:
I like my bike!!
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

RUSOR schreef:'t was eigenlijk een beetje de bedoeling om een soort dagboekje van de red baron bij te houden.
Doet u vooral rustig verder herr RUSOR, u bent goed bezig :thumright: :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie