De ideale RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

Als ik het goed zie dan staan de oliereservoirs voor remmen en koppeling weer helemaal
bovenop ipv ingewerkt in het geheel, ziet er naar mijn smaak een stuk minder "elegant" uit :roll:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door PeterGT »

Inderdaad. Een beetje zoals verwacht uit speculaties. Stuur en bediening grotendeels zoals de 1300GT. Ook de pinkerbediening...
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door WimLT »

Yep, er staan een soort van langwerpige verfpotjes op het stuur :shaking: :puker: :

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door moh_fan »

:shock: Ook geen 'flippers' meer!
:-( Japans richting aangeven dus...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: De ideale RT

Bericht door costerke »

Is eerder een face-lift dan volledig vernieuwd. :-| zoals bij de overgang van 1100 naar 1150 .
Produktiekost zal zeker naar beneden gehaald zijn, zie afwerking knoppenwinkel en zoals
Wim hier ook zegt met die twee verfpotjes op het stuur. :-( :no: :puker: :pukel:
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

Die pinkers tot daar aan toe, voor mij hoeven ze niet te veranderen, maar het is niet meer dan een gewoonte.
Dat van die reservoirs snap ik niet geheel, ik kan de nieuwe vormgeving in 't geheel niet beschuldigen van een
slecht design, 't is er zo te zien helemaal geen (design bedoel ik). Het lijkt wel alsof ze vergeten waren dat er
reservoirs nodig waren en ze er ter elfder ure nog "aangeplakt" zijn :-? Waren er dan met het huidige, mooi in
het geheel inpassende ontwerp een probleem?? Ze hebben blijkbaar ook de ruit aangepast, dat zou een verbetering
kunnen zijn, ik vind de huidige wat te veel druk geven op de schouders en bovenarmen.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Flat Twin Power

Re: De ideale RT

Bericht door Flat Twin Power »

Ik zat te wachten op nieuws over de nieuwe RT maar eerlijk gezegd, hetgeen ik zie valt me nogal tegen. Afgaande op de foto's vind ik het huidige model veel mooier en eleganter. In 2011 zal ik sowieso een nieuwe kopen (de mijne is dan 4 jaar) maar als ie in real life ook tegenvalt zal het geen RT zijn.
Een K1300S daarentegen zegt me wel wat. Minder comfort maar in ieder geval mooier dan deze nieuwe RT
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: De ideale RT

Bericht door Vanguard »

De verandering aan de pinkers en de oliepotjes daar ben je vlug aan gewend.
Aan de potjes zit eigenlijk wel een voordeel aan: onbewust hou je het oliepeil van koppeling en remmen in het oog.
Het hoefde voor mij nu echt ook niet te veranderen, maar om van een geplande aankoop af te zien?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door WimLT »

Vanguard schreef:maar om van een geplande aankoop af te zien?
Das misschien wel waar, maar WAAROM in godsnaam die verjapanisering ! ! ! :scratch: :no:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: De ideale RT

Bericht door Vanguard »

Zal wel met wat goedkoper te produceren te maken hebben.
Als ze nu ook sponskes moeten laten maken om daarna via een terugroepactie à la K1300 te organiseren zal er wel wat van hun winst afgaan. :-)
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Flat Twin Power

Re: De ideale RT

Bericht door Flat Twin Power »

Vanguard schreef:De verandering aan de pinkers en de oliepotjes daar ben je vlug aan gewend.
Aan de potjes zit eigenlijk wel een voordeel aan: onbewust hou je het oliepeil van koppeling en remmen in het oog.
Het hoefde voor mij nu echt ook niet te veranderen, maar om van een geplande aankoop af te zien?
Wel ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Er is maar weinig aan veranderd en de veranderingen die ik zie (potjes, kleuren) vind ik niet mooi. Dan kan ik net zo goed met mijn oude blijven rijden. Ik zal er wel eens naartoe gaan kijken, misschien is ie in het echt mooier dan op foto maar ik vrees ervoor.
Maar gezien ik graag om de vier jaar eens verander ga ik al eerder voor een K gaan dan, ofwel een S ofwel een GT, kwestie van toch eens wat anders in de garage te hebben. Ik koop mij niet graag een nieuw model dat er quasi identiek uit ziet als het vorige model, daar zei ik het nut niet echt van in.
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: De ideale RT

Bericht door Vanguard »

Flat Twin Power, als je het zo bekijkt moet ik je gelijk geven. Voor mezelf heb ik nooit kunnen wennen aan het uiterlijk van de 1200 RT. Heb altijd geweigerd om ook er maar één meter met te rijden ondanks de meermaalse aanbiedingen voor een proefrit via dealer en vrienden.
In 2008 proefrit in Bornem met de 1200 Gt gedaan en in maart dit jaar 1300 Gt aangekocht. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, ondanks dat hij reteduur is. Een mens leeft maar eenmaal, ni.
1300 S kon mij ook bekoren maar had een beetje schrik van de zithouding, ik word er ook niet jonger op en de rug vertoont slijtage en is niet meer te reviseren.
Laatst gewijzigd door Vanguard op 07 nov 2009, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

Vanguard schreef:Voor mezelf heb ik nooit kunnen wennen aan het uiterlijk van de 1200 RT. Heb altijd geweigerd om ook er maar één meter met te rijden ondanks de meermaalse aanbiedingen voor een proefrit via dealer en vrienden.
Zo dacht ik er ook over, maar ik heb hem toch gekocht, de vorm komt voor mij niet op de eerste plaats.
Het lelijke zie ik bovendien niet als ik ermee rijd en dat doet hij als de beste :wink:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: De ideale RT

Bericht door Vanguard »

Gaby schreef:
Vanguard schreef:Voor mezelf heb ik nooit kunnen wennen aan het uiterlijk van de 1200 RT. Heb altijd geweigerd om ook er maar één meter met te rijden ondanks de meermaalse aanbiedingen voor een proefrit via dealer en vrienden.
Zo dacht ik er ook over, maar ik heb hem toch gekocht, de vorm komt voor mij niet op de eerste plaats.
Het lelijke zie ik bovendien niet als ik ermee rijd en dat doet hij als de beste :wink:
Dat hem rijd als de beste daar twijfel ik geen seconde aan, maar gelukkig zijn er verschillende smaken.
In 2004 getwijfeld tussen de 1200 GT en de 1150 RT, men hart koos voor de GT, maar omdat die nogal kopzwaar was en tamelijk veel pk's had de rede gevolgd en een RT gekocht.
Heimelijk toch altijd spijt van gehad, ondanks de RT die stukken beter reed.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

Een grotere garage misschien, met plaats voor twee motoren?? :grin:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Flat Twin Power

Re: De ideale RT

Bericht door Flat Twin Power »

Vanguard schreef:Flat Twin Power, als je het zo bekijkt moet ik je gelijk geven. Voor mezelf heb ik nooit kunnen wennen aan het uiterlijk van de 1200 RT. Heb altijd geweigerd om ook er maar één meter met te rijden ondanks de meermaalse aanbiedingen voor een proefrit via dealer en vrienden.
In 2008 proefrit in Bornem met de 1200 Gt gedaan en in maart dit jaar 1300 Gt aangekocht. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, ondanks dat hij reteduur is. Een mens leeft maar eenmaal, ni.
1300 S kon mij ook bekoren maar had een beetje schrik van de zithouding, ik word er ook niet jonger op en de rug vertoont slijtage en is niet meer te reviseren.

De GT geniet in ieder geval ook mijn voorkeur vooral op gebied van comfort. De S in oranje vind ik de max maar ik vrees ook een beetje voor de zithouding en voor het comfort.
Pas op, de RT zoals hij er nu uitziet vind ik ook heel mooi, maar dan enkel in zilver. Die andere kleuren zie ik niet graag.
Het is trouwens qua rijgedrag en comfort de beste motor die ik tot nu toe gehad heb. Daarom is het natuurlijk zeer moeilijk voor BMW om op de proppen te komen met iets dat nog beter is en dat ik nog mooier zal vinden.
De GT is inderdaad reteduur maar de RT is dat ook zeker als je hem full option neemt. En op de 2000 euro verschil zal het dan ook wel niet meer komen zeker. En inderdaad, men leeft maar eenmaal.
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door frederik »

Met nedplex. Qua bescherming meer dan in orde, en esthetisch ook meer dan in orde.

Afbeelding
Handige Harry
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2007, 16:18
Locatie: Puurs

Re: De ideale RT

Bericht door Handige Harry »

Nog heel veel ik heb al met K 1200 en 1300 gereden maar de boxer is toch iets speciaal he ik kan het geroffel en gegrom niet missen die K 1300 is veel te sereen wel snel maar mist karakter vind ik

No hard feelings hoor maar de R1150 of R1200 is toch zeker meer mijn ding.



Grtz jan
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door frederik »

WimLT schreef:Yep, er staan een soort van langwerpige verfpotjes op het stuur :shaking: :puker: :

Afbeelding
Zoiets ja ! Wat mij opvalt is het nieuwe dashbord. Blijkbaar zijn ze bij BMW gaan shoppen bij wunderlich. WWW. wunderlich.de

F
Sven 12RT

Re: De ideale RT

Bericht door Sven 12RT »

frederik schreef: Wat mij opvalt is het nieuwe dashbord. Blijkbaar zijn ze bij BMW gaan shoppen bij wunderlich. WWW. wunderlich.de
F
O, maar dat kan je bij de dealer voor de huidige RT ook bekomen.
De GT heeft eigelijk dezelfde tellerpartij, gewoon iets op geplakt/gevezen.
Plaats reactie