Bende van Wim 2

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Er ligt een pakje voor mij onder de Kerstboom :?:
De eerste reeks van "De Bende van Wim".
Gisteren zien liggen in de Fnac voor € 25,00 en onmiddelijk aan mijn vrouwke laten zien :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

heb het gisteren gezien, prachtige omgeving. Ik ben 's avonds nog op de kaart van Schotland gaan aanduiden waar ze langsreden
en toch kan je de mensen niet warm krijgen voor een reisje daarheen... en dan op nog veel leukere weggetjes dan de bendeleden.... :roll:
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Harald schreef::twisted: gemist, wanneer is de heruitzending :?:
Ter info. Ik neem elke aflevering op voor mijn archief en voor moest er iemand de uitzending en de heruitzinding gemist hebben.

Nu begin ik serieus door Schotland geobsedeerd te worden :wink:
I must go !
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door lucsa »

bdemeyer schreef: Nu begin ik serieus door Schotland geobsedeerd te worden :wink:
I must go !
Troost u, u bent niet alleen.
Hier deze week een 16 daagse trip, waarvan 13d in Schotland samengesteld. Hoe meer je er van leest, ziet op het internet hoe meer het kriebeld. Volgende maand 10 B&B's mailen in de hoop van een positief antwoord. en dan op 1 augustus de deur dicht en..........genieten. :D
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Danny schreef:en toch kan je de mensen niet warm krijgen voor een reisje daarheen... en dan op nog veel leukere weggetjes dan de bendeleden.... :roll:
Ik had ook de indruk dat ze de mooiste plekjes van Schotland niet gezien hebben. Ik ga in ieder geval nog terug.
Op een bepaald ogenblik hoor ik Wim zeggen dat ze al veertien dagen onderweg zijn. Ik vraag me af met wat die mannen onderweg bezig zijn? :) :) :)
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Vanguard schreef:
Ik had ook de indruk dat ze de mooiste plekjes van Schotland niet gezien hebben. Ik ga in ieder geval nog terug.
Op een bepaald ogenblik hoor ik Wim zeggen dat ze al veertien dagen onderweg zijn. Ik vraag me af met wat die mannen onderweg bezig zijn? :) :) :)
Denk dat de manier van reizen van een gewone motorrijder en hun manier veel verschilt. Waarschijnlijk zitten er nogal wat uurtjes filmen in een uitzending. Ik weet niet hoeveel cameraploegen mee zijn. De ene keer is de camera mee met hen, de volgende keer worden ze gefilmd vanop afstand. Gezien de afstand dat ze overbruggen tijdens deze reeks kunnen ze moeilijk alles tonen.
Doch voor ons blijft het genieten en dromen. :)
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Bericht door @Mathé »

@Vanguard schreef:
Ik vraag me af met wat die mannen onderweg bezig zijn? :lol: :lol: :lol:
Wat ik ergens op een ander forum las, was dat ze ondertussen nog 3 keer met het vliegtuig naar huis waren gevlogen? :?

Persoonlijk vind ik het niet écht 'avontuurlijk motorrijden' meer, maar meer een commercieël reisprogramma?!

Groet,
8) Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb het ook gemist.
maar als ze worden opgenomen en dan op DVD worden gezet, wil ik ze wel.
hoe dat ze het filmen en wat ze daar deden trek ik mij niet zo van aan.
het is mooi om naar te kijken. het is dat wat telt hé :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

IRON GONZO schreef:ik heb het ook gemist.
De nacht van zaterdag op zondag wordt dat weer de lucht in gestuurd.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

GSven schreef:
IRON GONZO schreef:ik heb het ook gemist.
De nacht van zaterdag op zondag wordt dat weer de lucht in gestuurd.
Ik zal mijne kabel TV hoog genoeg hangen om het op te vangen.
Denk dat het om 01.40u is, dus 'tzal video worden. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

na het prinsverkiezingenbal van de soepkiekens, thuis gekomen en direct op de bende gezet.
schoon, wreed schoon dat schotland
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gorky-GSA
Berichten: 205
Lid geworden op: 29 dec 2004, 19:09
Woonplaats: WICHELEN
Locatie: WICHELEN R1200RT
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

Schotland en Ierland staan ook op mijn blaadje :!: ,ze moesten meer van die reisprogramma's maken;
canvas is dan ook mijn lievelingszender,al komt het motorgebeuren minder aan bod, tis toch de moeite om te volgen en idd. een programma maken kost heel veel tijd :!: :!: moest je al het materiaal zien van de opmames je zou schrikken denk ik :shock: :shock:
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1200R classic
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Bericht door @Mathé »

@Harald schreef:
Ik zal mijne kabel TV hoog genoeg hangen om het op te vangen.
Denk dat het om 01.40u is, dus 'tzal video worden. :wink:


Bij mij is het gelukt; heb het signaal kunnen 'vangen' op video, en moet zeggen dat het genieten is, om die prachtige natuur van Schotland te zien 8)

Nog bedankt voor de :idea: , Harald.

Groet, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Bericht door YOwan »

Mathé schreef:Persoonlijk vind ik het niet écht 'avontuurlijk motorrijden' meer, maar meer een commercieël reisprogramma
Laat het nu eindelijk eens voor iedereen duidelijk zijn.
'De bende van Wim' is GEEN motorprogramma en heeft zelfs niet de ambitie om dat te zijn. 'De bende' is en blijft in de eerste plaats een reisprogramma.
(een reisprogramma dat weliswaar eerder onder de noemer road-movie valt)
Zoals bendeleider Wim aanhaalt : het einddoel is niet belangrijk, wel het onderweg zijn naar ...
En hoe denk je dat die boodschap het best overkomt ? Juist door het onderweg zijn te beleven op een manier die de 'vrijheid' beklemtoont, en de motor blijkt voor velen tegenwoordig uitstekend in dat plaatje te passen. (zijn er onder ons niet veel die dat ook zo aanvoelen ?)
Wij motorrijders kijken te veel naar dit programma met 'motorogen' i.p.v. het te zien als een informatief reisprogramma waar de motor een extra dimensie aan geeft.
Desalniettemin kan je uit de route die 'de bende' volgt genoeg inspiratie en ideetjes halen om voor jezelf iets uit te stippelen.
Zelf kijk ik dus ook steeds met veel genoegen naar wat ze weer uit hun mouw zullen gaan schudden. (ja, ik ben fan !!!)
Laat ons dus maar genieten van en dromen over ....
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Ge hebt gelijk Yowan,
het is géén motorpogramma.
Maar een reispromotie voor , in dit geval
Schotland en Ierland.
Vorige keer waren het andere buurlanden die aan bod kwamen.
Michiel Hyendrickx heeft intussen een
gelijkaardig toerke gedaan ,
met een binnenschip over de binnenwateren naar het zuiden van Frankrijk.
Mijn moeder en haar levensgezel hebben ook een schip ( boot) en hebben daar ook heel wat inspiratie uitgeput. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Bericht door @Mathé »

@YOwan: Dat was niet persé negatief bedoeld, hoor ..... mijn opmerking over 'reis-programma'.
Als je mijn tweede stukje ook hebt gelezen, dan weet je dat ik (via video) alsnog heb genoten van het kijken, naar deze vorm van (geslaagd) reisprogramma.

Maar toen had ik mijn 'motorbril' inderdaad afgezet :lol:

8) Groetjes, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Dakke
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2005, 10:16

Bericht door Dakke »

Ik vind da programmaake ook best te pruimen. Je moet de knop op nul zetten en genieten van de natuur, van de gevatheid van de leden etc. "Motorisch" gezien mag je niet te veel nadenken want het is inderdaad géén motorreisprogramma. Als je moest weten HOE die mannen reizen dan prik je zo door hun "reizen met de motor is leuk" ballonnetje.
Het klopt dus als een bus dat dat programma veel research vereist, een hele ploeg meereist (waar denkt anders dat ze hun accordeons, gitaren, verschillende helmen etc steken) en zelfs in stukken is opgenomen.
Waarschijnlijk geregeld 5 keer hetzelfde wegje afrijden etc
Reizen met de motor is genieten maar ook soms afzien. Een kameraad van mij heeft vorig jaar Schotland gedaan : prachtige natuur, leuke wegen, wel peperduur en vooral hééél nat. Hij heeft van de 12 dagen, 9 dagen in de plensende regen gereden...Bende van Wim heeft blijkbaar meer geluk.

gr
Dakke

zonder te veel afbreuk te doen...het blijft leuke televisie dat nog weinigen hebben voorgedaan
BMW R1100S, titaanzilver - mandarijn, 2001
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Bericht door YOwan »

Mathé schreef:@YOwan: Dat was niet persé negatief bedoeld, hoor ..... mijn opmerking over 'reis-programma'.

Maar toen had ik mijn 'motorbril' inderdaad afgezet
Mathé, mijn antwoord was niet persoonlijk op U bedoeld hoor. Het viel mij alleen op dat veel mensen een volgens mij verkeerd idee hebben over dit programma.
Oh ja, nadat ge Uwe motorbril afgezet hebt is Uwen hond ermee gaan lopen.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Bericht door @Mathé »

@YOwan:

:lol: :lol: :lol:
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Alain GS
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2005, 00:58
Locatie: Gent Statie (<GS !)

Bericht door Alain GS »

YOwan schreef:
Mathé schreef:Persoonlijk vind ik het niet écht 'avontuurlijk motorrijden' meer, maar meer een commercieël reisprogramma
Laat het nu eindelijk eens voor iedereen duidelijk zijn.
'De bende van Wim' is GEEN motorprogramma en heeft zelfs niet de ambitie om dat te zijn. 'De bende' is en blijft in de eerste plaats een reisprogramma.
(een reisprogramma dat weliswaar eerder onder de noemer road-movie valt)

De nagel op de kop !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Is de tweede reeks minder goed dan de eerste ? Ik denk het niet. De gewenning speelt bij velen al een rol. Ik vind het nog altijd een met zorg gemaakt programma. Een ode aan reizen op de motor en vooral en in de eerste plaats : een ode aan de vriendschap.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Vergeet niet dat het niet alleen Schotland en Ierland is :!:
Daar zijn ze dit jaar begonnen, meer niet.
Straks gaan ze naar Spanje en Frankrijk.

De eerste uitzending vond ik niet zo goed, de derde was al stukken beter.
De reis is nog lang en kan dus (hopelijk) alleen maar verbeteren :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Zaterdag(nacht) de volledige eerste reeks nog eens bekeken, met de extra's, op dvd. 'k Heb mogen kuisen, 't kot volgekwijld.
Bij de extra's vind je een item over de crew en als je ziet (heel summier) hoe zoiets gemaakt wordt, verbaast het me niet dat ze er lang over doen. Die mannen zitten dus gewoon samen met de crew te eten, te lullen, enz. Ze zijn dan ook een maandje of zo onderweg voor een afstand waar de meeste onder ons een kleine week voor nodig hebben. Er is dus héél veel gelegen aan de montage en die blijft schitterend. Als je kritisch naar dat soort programma's gaat kijken, blijft er niks van over. Leun achterover en geniet.
Is er hier trouwens niemand met vergelijkbare ervaring (cameraman, geluidsman, technieker,....) die wat meer uitleg kan geven over "The making of..."?
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Bericht door @Mathé »

Nou van filmen, heb ik geen verstand, maar heb een keer meegedaan met een test voor het blad ned. blad Motor; een vergelijking tussen (toen) de BMW R1150GS, Honda Varadero, Cagiva Navigator, en de Triumph Tiger.
Voor de liefhebbers die deze boekjes hebben (bewaard): nr. 25 van het jaar 2000.

Was hardstikke leuk, om éénmalig te doen!
Want van écht rijden komt bijna 'niets'; alleen de overbruggings-afstanden van Nederland naar Luxemburg (waar de foto's werden geschoten) waren de 'test-km's'.

Eénmaal daar val je ten prooi aan de fotograaf, die wel 3000 foto's maakte (géén fictief getal) en waar er een stuk of 20á30 van zijn geplaatst in het blad.

Ennuh .... en maar op- en neer blijven rijden, bijna gevaarlijk dicht bij elkaar (op een gegeven moment lagen we zowat met z'n vieren tegelijk op de grond, omdat de sturen in elkaar raakten), en dat terwijl ik op een gegeven moment zowat niet meer op de motor kon blijven zitten, van de honger- en de dorst.

Maar wát een ervaring .... geweldig .... ook al was het maar voor één keer?! :lol:

Groet, Mathé

P.s.: Mijn einduitslag: Staat in de volgorde zoals hierboven geschreven:
BMW 'Rules' 8)
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

wat hebben we geleerd vandaag :?:
dat we naar de kerk moeten met ons motorbroek, want het is ideaal om te knielen. :D

of deden we dat al :? :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie